МАРКО РÍХТЕР
Осінь:
Пожовкла падаль,
Потерчатів плач сирий—
Осінь. Падолист.
Зима:
Реве Чугайстер,
Лісоруби рюмсають—
Зима морозна.
Весна:
Зелена пуща.
Манить марево дерев,
В маєток Мавки.
Літо:
Сильний легінь в ніч
Застиг під спів русалки,
Літо смерть несе.
Коментарі
Упорядкувати
- За популярністю
- Спочатку нові
- По порядку
Показати всі коментарі
(4)
МАРКО РÍХТЕР
Композиція вірша - 9/10
5-7-5 дотримано;
Алітерації присутні, деякі дуже сподобались, наприклад Р у зимі – чудово підкреслює і звук бензопили, і кусючий холод, чомусь він в мене теж асоціюється з Р. Звісно, ми не можемо вставити звук безпосередньо бензопили у вірш, але алітерація на Р – чудовий спосіб зробити вирізку лісів живою.
Трохи не вистачило алітерації в літньому хайку. Л доволі слабка і непомітна літера, її треба акцентувати більше. У другому найдовшому рядку вона з'являється лише один раз, і то не на початку слова, це збиває для мене.
Може не спеціально, але раптовий хорей у "Манить марево дерев" дуже личить і задає гіпнотичність, таку танковість (від слова танок). Навіть якщо написано просто на слух - значить є відчуття, як має звучати картина.
Майстерність стилістичних прийомів - 9/10
Концепцію з міфічними істотами похвалю у третьому пункті, а тут хочу зарахувати те, як добре ці істоти підібрані і як через них описується настрій хайку. Вставлені не для галочки і це добре.
Під віршем пані Ірини говорили про баланс рідкісних непоширених слів у поезії. Я не маю жодної причини за це знімати балли, це розвиває ерудицію і поета, і читача, і взагалі робить добру справу. Втім, мені більше подобається концентрація тут. Відчувається, що більшість алітерацій знайдені автором на слух, але при цьому є подекуди цікавий словник, який все ще дає змогу одразу зрозуміти, про що вірш.
Кожен хайку тут являє собою картину з конкретною емоцією. Літо для мене найменш вдалий, і через алітерації, і через завершення. "Літо смерть несе" – занадто прямо і невибагливо, як на мене. Можна було викрутити краще.
Зима в вас вийшла найкраще. Видно, як і природі в лиці Чугайстера, і лісорубам у страшні холоди погано, але при цьому вирубка лісів триває.
Відповідність теми - 10/10
Концепція з міфічними істотами шикарна, взяли собі міні-завдання поверх того, що було, і чудово з ним впорались. Сезони розкриті чудово.
Враження - 9/10
Дякую за роботу!
Відповісти
2024-04-03 09:58:29
2
МАРКО РÍХТЕР
Композиція вірша: 10/10
Дотримано умов. Відчувається жанр і завдяки композиції досягнуто виразності образів.
Майстерність стилістичних прийомів: 10/10
Досягнута глибина і виразність, не відчувається недоречності у використаних прийомів.
Відповідність теми: 9/10
Залучення міфічних істот можна розцінювати з різних сторін: 1. Наче тепер увагу переключили на них, а не на пори року.
2. Ці образи підкреслюють, доповнюють уявлення про пори року, ілюструють нам їх характер.
Друге все ж ближче до дійсності.
Враження: 10/10
Чудова ідея показати пори року за асоціативними міфічними створіннями, таким чином торкаючись і нашої культури, а також розгортаючи її у такий спосіб. Не було відчуття зайвості.
Відповісти
2024-04-03 17:39:06
1
МАРКО РÍХТЕР
Композиція вірша (дотримання розміру 5/7/5):
Витримано ідеально.
Оцінка — 10.
Стилістичні прийоми (наявність алітерації):
Є ненав'язлива, але органічна. Схоже на першу роботу, де теж її небагато, але вона звучить.
Оцінка — 10.
Відповідність темі:
Відповідає. Нічого навіть сказати.
Оцінка — 10.
Враження:
Сподобалися згадки міфічних створінь. Таке собі хоку по-українськи)
Оцінка —10
Загальна кількість балів: 40
Вибачте за затримку)
Відповісти
2024-04-05 19:47:10
1