...Бабин заповіт
...Заповіт читали в саду. Родичі покійної хто плакав, хто не дуже. В першому ряду на розкладному стільчику пафосно возсідав якийсь піп у чорній сутані та з чорним тортом (як назвала його богохульна кондитерка Свєтка) на голові. Здається, піп нетерпляче потирав руки. Костіна мама була здивована бачити Свєтку, тож міцно її обіймала і майже непомітно похитала головою, дивлячись на Костю. – Автомобіль «жигулі» переписую на сусіда Гавриловича, він був вірним другом і травив жуків, а також підрізав мені грушку… — читав кругленький чоловік-нотаріус, а поряд жіночка з начосом кивала головою і ставила собі якісь помітки. Гаврилович устав і поклонився, начебто його представляли як почесного гостя. – Хату з садом, а також город із виходом на Дніпро заповідаю… (Тут піп чомусь привстав, і Костя списав це на надламаний його вагою клишоногий стілець). – Що тут почеркано, га? — нотаріус нахилився до начосу жіночки, мабуть, секретарки з сільради. Вона примружила очі й скривилася: – Непонятно… Небогоугодно... церква… Нє, пождіть, опять почеркано… Рідний внук… толерантне общєство… Шо-шо? Тут піп гнівно звівся в повен зріст і заступив своїми крилами нотаріуса з секретаркою: – Остання воля покойної — завіщати цей дом, сад, город та інше недвіжиме імущєство пресвятій церкві Єдінствєнного Богоугодного Патріархату! Під строітєльство на сій землі нової часовні Нєрушимих Скрєп. – Амінь, — автоматично сказала жінка з начосом. Але тут хтось із родичів (здається, дядько з Дмитрівки) і собі встав: – Подождіть, батюшка, а шо там про рідного внука таки було? – А що про внука? Небогоугодної він орієнтації, той внук! Мужеложец! Батюшка показав на Костю гнівним перстом, явно вважаючи, що це перст божий. А Костя стрімко зрозумів, що всі варіації здійснення його кошмару про літак були квіточками у порівнянні з цією: в селі посеред родичів, зі скрєповим попом-гомофобом, що заперечує право на спадщину. – Костя, правда шо лі? — засумнівався дядько з Дмитрівки. – А хоч би й правда! — виступила вперед войовнича Костіна мама. — Вам усім що до того?! Як хоче дитина, так і живе! Аби здоровий був у тім своїм Парижі! – От і покійна так щитала! — відкашлявся нотаріус. — Тому спершу, введена в оману маніпуляціями ретроградних осіб, видалила внука з заповіту, а тоді вписала назад. – І тут ще помітка: в підвалі замурований скарб нєкого Георгія Яновського, покійного дідуся… Світлани Менько. Є така серед присутніх? – Є, є! — збуджено заверещала Селін Меньє в нападі патріотичної ностальгії. – І скарб цей, за згодою покійної та покійного, передається особисто в руки Костянтину Гавриленку й Світлані Менько — якщо не у випадку їхнього одруження (зі зрозумілих білогічєскіх причин), то вже по лінії їхнім дітям чи онукам, а до того зберігається… – Я протестую! — заверещав піп. – І я протестую! — заверещала Свєтка. Костя стояв дуже тихо. Йому просто паморочилося в голові, й усе пливло — мамина сукня в горошок, попівська сутана з хрестом, начос секретарки й далекий вихід з городу на Дніпро. Нежданий Свєткін поцілунок вивів його зі ступору. – О! Поняли! Ніякий він не гей! Ми женимся і яхту купимо. Щоби з городу на причал. Дітей щоб по Дніпрі катати. От вам! — і Свєтка показала всім аж дві свої легендарні червонослобідські дулі, дарма що з паризьким манікюром. Коштовностей поміщиці, бабці згаданого Георгія Яновського — юнацького кохання Костіної бабці, і правда вистачило на скромну яхту. Ну як яхту — на симпатичний вітрильник для прогулянок Дніпром. На ньому Костіна мама організувала бізнес: фотосесії весільні чи такі, де роблять пропозиції. Костя зі Свєткою заклали таку моду, знаєте.
©Ірена Карпа 2021
©Юта Радуга 2021
©Ірена Карпа 2021
©Юта Радуга 2021
Коментарі