الشخصيات
Part 1
Part 2
ذكرياات
ذكريات
Part 5
Part 6
Part 7
Part 8
Part 9
Part 10
Part 10
في طريق


هايدي : واضح انها بتحبك جاامد .. هوا انت عملت كدا ليه
يوسف : انا عارف انها بتعشقني مش بس بتحبني .. كان لازم اعرفها ازاي تتمسك فيا وتعرف قيمتي .. انا اسف على الي عملتو
هايدي بضحك : لا عادي ي عم نحن لها .. المهم متبقاش قاسي عليها كفاية كدا
يوسف : متقلقيش ..
.............................................................

عند بسمة و بيلا

بيلا : ايه ي عم
بسمة : نعم
بيلا بضحك : والله انك بت جدعة .. كنت هتطردك من البيت لو ما عملتيش الي اعملتيه نهاردة 😂😂
بسمة بفخر : عشان تعرفي بس
بيلا : وهتعملي ايه مع محمد ويوسف
بسمة : عادي يعني
بيلا : انتي بتهزري مش كدا
بسمة : لأ .. بصي من الاخر حابة ادوق يوسف شوية من الي دقتو
بيلا بفهم : ااااه قصدك شوق ولا دوق
بسمة : يادي ام الغباء . لأ لسة شوية على الحكاية دي ي روحي دلوقتي نظام جرب نار الغيرة 😂😂
بيلا ماتت من ضحك : ماشي ي عم 😂😂😂😂 ربنا يستر بقى وما تقومش الحرب العالمية تالتة
.............................................................

رزان : الو مين
المتصل : ي مساا الخس الك انتي وبس
رزان : مين معايا
المتصل : ي مسا الاناناس للاحلى الناس
رزان : الله متحترم نفسك ي متخلف
المتصل بضحك : سوري ي قلبي معلش انا غيرت نمرت الموبايل وقولت اعاكس 😂😂
رزان ؛ خالد
خالد : ي روح وقلب وعيون خالد
رزان : هههه يسلملي روح وقلب وعيون خالد
خالد : اخخخ ي قلبي
رزان بحب : سلامتو
خالد : كان نفسي نكتب الكتاب وتبقى بتعتي انا وبس
رزان : والله وانا .. وبعدين انت نايم فين
خالد : عند صاحبي .. ايه وحشتك .. صحيح هتنامي ازاي من غيري
رزان بكسوف : اتلم
خالد بضحك : هههه نفسي اشوف وشك دلوقتي بيبقى شبه الطماطم 😂😂😂
رزان : هقفل والله
خالد : خلاص .. بحبك
رزان: ونااا والله بمووت فيك
خالد : هتيجي بكرة الكلية
رزان : طبعا جاية .. اصلك وحشتني
خالد : ونتي كمان تحبي امر عليكي اخدك بالعربية
رزان : تماام ي قلبي
خالد : خلاص يبقى ٩ تكوني جاهزة
رزان : حاضر ي روحي .. هقفل دلوقتي

خالد : اوك .. تصبحي وانتي من اهلي
رزان : وانت من اهلي ي روحي
.............................................................

في مكان جديد ...

البنت : دا اناا همووت بقى
الولد : متتكلمي
البنت : خالد
الولد بقرف : مالو
البنت : خطب الي اسمها رزان دي
الولد بصدمة : نعم ي ختي
البنت : اه والله .. بص انا مش هسكت خالد داا ليا لوحدي انا الوحيدة الي لازم اكون معاه
الولد : بس غريبة ازاي داا كان قايلي انو مش ممكن يتجوز وحدة كان ليها علاقات قبل كدا ورزان كان ليها علاقات كتيير واساسا هيا مش بتحبو وكان تتكلم عليه
البنت بتفكير : حلو كلام داا يبقى لازم ندور ع خطة توقع ما بينهم
الولد : ايوة بس
البنت مقاطعة : مفيش بس افتكر انو ليك حجات عندي توديك في ستين داهية
الولد بخوف : تماام عارف

...........................................ً.................

بيلا : ي بنتي قومي بقاااا
بسمة : عاوزة اناام تعبانة
بيلا : حررييييييقة
بسمة بفزع : اااااه هيا في... وحيات امك
بيلا بضحك : 😂😂😂😂 يلا قومي هنتاخر ع المحاضرة
بسمة : ماشي ي بلبل خليكي فكراهاا ماشي
بيلا : يلا ي اسطا
بسمة : صحيح هوا يوسف ما كلمكيش
بيلا : لأ وهوا هيكلمني ليه
بسمة : احم عشان الي حصل امبارح
بيلا بضحك : لا متقلقيش
...........................................................

في الجامعة

بسمة وبيلا : هاااي
نور : هلااا بجد انتو اكتر ناس هتوحشوني
بسمة : ليه
نور : خلاص مسافرة بكرة ان شاء الله
بيلا : دا بجد ولا هزار
نور : لا بجد انتو عارفين ماما تعبانة ولازم اكون معاها
بسمة بحزن : اومال هتخانق مع مين
نور : معلش بقاا هبقى اكلمكو كل يوم
بسمة وبيلا : وعد
نور بضحك : وعد ي تؤامي انتو
ليان : طب يلا منك ليها ع المحاضرة
بسمة : ليلو انتي هنا منتبهتش والله
ليان : لا عادي تعودت ع كدااا
..........................................................

في المحاضرة

وطبعا عارفين انو
بسمة مقاطعا : سوري ي دكتور
يوسف : كنتي فين حضرتك محاضرة بقالها ربع ساعة
محمد : معلش انا الي اخرتها
يوسف بغيرة : وكنتو فين بقى
بسمة حست بغيرتو فقررت تلعب معاه شوية و خبطت محمد عشان يفهم
محمد : كنا بالبيت
يوسف بعصبية : نعم .. اتفضلو ع مكتبي دلوقتي
بسمة خافت فتلقائيا مسكت ايد محمد وداا عصب يوسف بزيادة
بعد المحاضرة ما خلصت ...
يوسف : هاا قوليلي كنتي بتعملي ايه في بيتو ولوحدكو
بسمة : اصل اا
محمد مقاطعا : انا كلمتها وقولتلها انو مش هقدر امر عليها لاني تعبان فجت عندي تطمن عليا
يوسف بغيرة : انت ي حيوان لما اتكلم معاها تخرس
محمد بعصبية : لو سمحت ي دكتور انا مغلطتش
بسمة مسكت ايد محمد : خلاص ي محمد
يوسف عصب جامد قام ضرب محمد في وشه
بسمة بصراخ : انت تجننت ي يوسف ... محمد انت كويس
محمد : اه كويس
بسمة بصوت خافت : خلاص امشي دلوقتي انا هتصرف
بعد ما محمد مشي
يوسف : ايه علاقتك بمحمد
بسمة باستفزاز : ملكش فيه
يوسف بعصبية : بقول ايه علاقتك بمحمد
بسمة بخوف بس بتخبيه : وانت مالك .. بصفتك ايه بتسال لا انت ابويا ولا اخويا ولا خطيبي ولا حتى حبيبي
يوسف مقتربا : اناا كلهم
بسمة بتتراجع لورا : احم لا والله
يوسف وهوا بيقرب اكتر : اه والله وانتي عارفة دا كويس
بسمة بترجع لورا لحظ ما لقت الحيطة بقت وراها : احم ممكن تبعد
يوسف : لأ مش ممكن
بسمة بتوتر :ابعد لو سمحت ممكن حد يدخل و يفهم غلط
يوسف حط ايده ع الحيطة وحجزهاا : لا متخفيش الباب مقفول
بسمة بتوتر : ي يوسف ابعد لو سمحت
يوسف : .........
بسمة : انت بتبصلي كداا ليه
يوسف : ايه الحلاوة دي
بسمة بتلعثم : شش شك شكرا
يوسف : ب ح ب ك
بسمة بخجل : و هايدي
يوسف بضحك : ههههه لا ي شيخة وبتسالي كمان
بسمة ببخجل اكتر : ......
يوسف : انا الي عاوز اسال ع موضوع محمد دا
بسمة : مالو
يوسف ساب مسافة بينهم وبدا يمثل انو زعلان : انا عارف انك بتحبيه فخلاص مافيش داعي تقولي
بسمة بسرعة قربت منو : لا والله داا كان تمثيل عشان تحس بالي حسيته لما عرفت انك هتخطب الكائن اللزج داا لاني مقدرتش اتحمل فكرة انك تكون لحد غيري انت بتاعي وبس ليااا اناا وبس عينك ضحكت وايدك كلك عبعضك لياا ولوحدي
يوسف بخبث : وايه كمان
بسمة عرفت هيا حكت ايه فخجلت : ......
يوسف قرب منها تاني : عفكرة اانتي برضو بنسبالي نفس الحاجات الي قولتيها .. انتي قلبي وعيني وروحي وكلي ع بعضي
بسمة بتوتر من قربو : طب طب ممكن تبعد شوية
يوسف قرب اكتر لحد ما بقى شوية بينهم فبسمة توتر اكتر وفضلت تفكر بالمشهد الي شفته في مسلسل اما بطل عمل كدا مع حبيبته وبالاخر باسها في بوقها 😂😂😂 ففضلت تبص عليه واحمرت حاامد فبوسف فهم هيا بتفكر في ايه وليه حمرت
يوسف : عجبتك
بسمة باحراج : سوري
يوسف اقرب اكتر : بحبك .. حتى لا انااا بعشقك
بسمة بهيام : ونااا بموت فيك من اول لحظة شفتك فيها حسيت انك فارس احلامي حسيت انك اكتر حد ممكن يحبني ويخاف عليا كنت بخاف من فكرة انك ممكن تكون بتفكر فيا كاختك بقيت اخاف من بعدك وقلة اهتمامك فيا حتى ايام مشكلتك مع بيلا خفت تكون فرصة عمري راحت ... يوسف انت نور عيني ونبض قلبي وانت قمري  ونور دنيتي بحبك يلي ملكت قلبي وعقلي حتى احلامي صارت كلها انت .... ماليش حد بجد غيرك لو بعدت عني همووت لانو قلبي و روحي بقو معاك متسبنيش ي  يوسف ابدا و اوعدني انك هتفضل معايا وجمبي والاهم تبقى لياا لوحدي ومتسمحش لحاجة تبعدك عني او تبعدني عنك 😍
يوسف مع صدمة معرفش ينطق بكلمة
بسمة بخجل : يو
يوسف قاطع كلامها و باس خدها وحضنها بقوة ( سوري بقاا لسناجل 😂😂😂)
يوسف : ب ح ب ك .. بعشقك ي كل دنيتي معاكي عرفت يعني ايه خب يعني اهتماام كنت فاكر اني مش هعرف احب وانو مافيش حب بدنيا من يوم ما دخلتي حياتي وانتي بقيتي ضحكتي وقوتي بحب عينيكي وضحكت وغيرتك وجنونك وخفة دمك حتى دموعك وزعلك بحب حضنك بحب ضعفك قدامي وقوتك معايا  حفضل معاكي لحد ما اموت اصونك واحبك واخاف عليكي في صحة والمرض سواا في زعل والفرح سواا في راحة وتعب سواا  بحبككككككككك
بسمة فضلت تعيط وحضنت يوسف ويوسف ضمها بقوة لحد بقى ما دق الباب و
................................. 
© Yasmine Abdullah,
книга «صدفة».
Коментарі