الشخصيات
Part 1
Part 2
ذكرياات
ذكريات
Part 5
Part 6
Part 7
Part 8
Part 9
Part 10
Part 5
ابراهيم : مش قادر افهم ازااي حصل داا ... معقول ماما تعمل كدا .. ونتي ي جزمة تخبي عليا حاجة زي دي ليه
دارين : مهو بصراحة انا عرفت متاخر .. وامك هددتني لو قولتلك هتاخد كل حاجة مني ونت عارف اني كنت محتاجها عشان جامعة
ابراهيم : انا لازم تكلم بيلا ... دي وحشتني اوي
دارين : هوا دا صح .. ونا هخرج دلوقتي .. بشوفك بليل

...........................................................

بيلا : ايوة يلي عالباب استنى .. اوووف ونعمة لضربك ب جزمة 😲
بسمة : وسعي كدا ي بيئة
بيلا : هوا انتي 😂
بسمة : انابيلا . في حاجة عاوزة اقولهالك
بيلا : قولي ي قلبي
بسمة : ابراهيم كلمني من نص ساعة كدا وو...
بيلا بصدمة : ايه .. انتي بتتكلمي جد ، بعد الي حصل انتي و ابراهيم ... ازاي تعملي حاجة زي ديه .. اتكلمي
بسمة يضحك : انتي فهمتي ايه ي هبلة ، هوا انتي  فاكرة اني ممكن اسيب يوسف عشان الاهبل بتاعك
بيلا بعدم فهم : ايوة الي هوا ازاي
بسمة : يا عبيطة انا اقصد انو كلمني ، و حكى ليا كل الي حصل ، وعاوز يشوفك عشان يفهمك انو الي حصل كان  سوء تفاهم .. وكلو متفبرك عشان يوقعو بينكو
بيلا : هوا ايه الي سوء تفاهم ، سابني قبل الفرح ب ثلاث ايام واختو وامو العقربة شوهو سمعتي .. وفضحونا قدام الخلق وتقولي سوء تفاهم ، خدعني وغدر فيا وتقوليلي سوء تفاهم ، خسرت اعز صديق بسببه واذيتو وو اهئ اهئ 😭😭
بسمة بدموع : انا اسفة ، والله مكنش قصدي حاجة ، انا جيت اقولك على الي قالو خلاص انسي 😢
بيلا بعيااط : حسبي الله ونعم الوكيل فيه ، ربنا ينتقم منو 😭😭

.............................................................

نرجع للحاضر .. بعد ما بيلا شافت يوسف في الجامعة حصلت المكالمة دي ....
يوسف بصرامة : الو نعم
بيلا : يوسف انت فاضي ، عاوزة اشوفك
يوسف : ليه، ؟!
بيلا : عاوزاك في موضوع ، لو سمحت
يوسف : ماشي
بيلا : مرسي اوي ي جوو
يوسف : نص ساعة وهكون عندك
بيلا : تمام

ملاحظة : هنا بيلا اتفقت مع بسمة انو تروح وتتكلم مع ابراهيم و عرفت كل حاجة منها وانتهت علاقتها بابراهيم ، و بتحاول تصلح علاقتها مع يوسف ( بسبب الحادث الي كانت سبب انو تتقلب العربية فيه
.........ً....................................................

بسمة بتكلم نفسها : ماشي ي بيلا ، بقى تخرجي مع يوسف لوحدك ... اووف
و فجأة الباب رن
بسمة بخضة : م م مين ؟!
الي ع الباب : افتحي ي بسمة .. انا يوسف
بسمة بصوت واطي : يوسف مش هوا المفروض يكون مع بيلا ...
الي ع الباب : بسمة ، افتحي الباب بسرعة
بسمة فتحت الباب
بسمة : ااااااااه ، الحقوني انت مين ي مجنون
الحرامي : هههههه انا ، انا الي كلي جروح 😂😂
بسمة بصراخ : الحقوني يا ناس ، حراااامي 
الحرامي هجم عليها : في ايه ي حلوة بتص...... اااه ي بت ال.. ( طبعا ضربتو في المكان ال...😂)
بسمة جريت على اوضتها وقفلت على نفسها
.............................................................

في الوقت نفسه
يوسف : خلصتي اعتذارات ولا لسة !!
بيلا باحراج : والله ما كنت اعرف حاجة .. حط نفسك مكاني
يوسف بزعيق : لو حطيت نفسي مكانك كنت اتاكدت الاول ، وسمعت منك بعد كدا احكم ، لا ومش بس كدة مهما كان الي هيحصل مكنتش هوديكي للموت او حتى المس شعرة وحدة منك ، انتي قبل ما تكوني بنت عمتي ، انتي اختي و اعز صحبة عندي ، يعني انتي الوحيدة الي بثق فيها
بيلا بحزن : معاك حق ، انا اسفة واخدت اغراضها وقبل ما تقوم
بسمة : الو بيلا الحقيني في حرامي في البيت ،، بسرعة ان.... ااااااه
بيلا : يوسف الحق بسمة
يوسف بخضة : مالها
بيلا : بتزعق وبتقول الحقيني وفجاة انقطع الصوت
يوسف : يلا بسرعة
.............................................................

عند بسمة يوسف ضرب الحرامي ( قصدي موتو 😂)
يوسف بخوف واضحة : بسمة انتي كويسة ؟
بسمة بصوت مخنوق من كتر العياط : ا نن نا خخ خا ي فة ا وو ي ، ( انا خايفة اوي )
يوسف بصوت حنون : متخافيش انا جمبك 😍
بيلا بهزار: احم احم ، يا قوم نحن هنا 😂
بسمة بغير وعي : خلّيك جمبي عطول 😍
يوسف انصدم 😮 ، ف بيلا غيرت الموضوع بسرعة
بيلا : يلا قومي انتي هتباتي معايا
بسمة بعد ما هديت : يلا هجيب هدومي سواني

يوسف و بسمة بحاولو يرجعو تاني سواا  ( الحب بقى الله يخرب بيتو 😂😂😂😂)
.............................................................

رزاان : خالد .. خالد
خالد : ي قلب خالد
رزان : بطل بقى النظام دا .. قولي كنت بتعمل ايه عند دكتور الغلس دا ..
خالد : ونتي عرفتي ازاي
رزان : عيب عليك . دا انا رزان
خالد : خناقة زي المعتاد يعني ... عادي
رزان : اممم ماشي ي عم
خالد : ام زوز ، قوليلي وراكي ايه نهاردة ؟!
رزان : ولا حاجة ليه
خالد : عاملين بارتي في المنتجع تحبي تروحي
رزان بفرحة : اكييد طبعا
خالد : خلاص هكون عندك ع ٧ كدا
رزان : تمام ي كبير
© Yasmine Abdullah,
книга «صدفة».
Коментарі