الشخصيات
Part 1
Part 2
ذكرياات
ذكريات
Part 5
Part 6
Part 7
Part 8
Part 9
Part 10
Part 1
اول يوم في الكلية دا بقى بيكون احلى ليوم لكل البنات وشباب بتكون بداية جديدة لحياتهم ولمستقبلهم
نڤين : بيلا ي بيلا يلا ي ماما قومي بلاش تتاخري على الكلية
بيلا : اووف حاضر ي مامي
نڤين : يلا ي روح ماما قومي غسلي والبسي عقبال ما احضر الفطار عشان تفطري معايا ومع اخوكي
بيلا : امرك ي ست الكل
.......................................................

انت ي حيوان يلي اسمك كرم النهاردة اول يوم فالمدرسة بلاش اتاخر
كرم : في حد يصحي اخوه الكبير كدا ي حمار
محمد : معلش ي دكترة يلا عندي مدرسة
كرم : حاضر
محمد : النهاردة انا محضرلك الفطار ي عم اتبسط
كرم : هههههههه ماشي ربنا يستر من اكلك تحب افكرك  هههههه
محمد : هههههههههههههه لا خلاص بقى دنتا قلبك قاسي اوي اوي
.....ً..................................................

بسمة : الله يرحمك ي ماما كان نفسي تكوني دلوقتي معايا وانتي الي تصحيني و تفطريني بقيت وحيدة من غيرك وماليش حد من بعدك غير بيلا ... اما اكلمها اشفها صحيت ولا لأ
بيلا : ي صبااح الورد عاملة
بسمة : تماام واحشتيني ي ندلة
بيلا : والله غصب عني حقك عليا ي ستي
بسمة : بس كدا حاف مافيش حاجة ولا ايه
بيلا : هههههههههههه خلاص ي ستي الفطار نهاردة على حسابي مرضية
بسمة : حس كدا تمااام ههههه
بيلا : هستناكي نروح سوا
بسمة : سواني وهكون عندك
.......................................................

انت ي واد بص الموزتين الي دخلين الكلية شكلهم سنة اولى انما ايه قمر
خالد : اووووبااا ايه دا دول صاروخ
محمد : هنعمل ي برنس
خالد : هنتعرف عليهم طبعا
محمد : ههههه يلا ي كبير
................ً...........................ً...........

بسمة : بيلا بصي الواد الي هناك
بيلا : سيبك منهم دول مش متربين
بسمة : دول جايين علينا ماتقومي نروح
بيلا : ما تخافيش مش هيقدرو يعملو حاجة
خالد : ايه ي حلوة احب اعرفك في نفسي انا خالد
بيلا : متشرفتش وياريت بقى تبعد عن طريقي احسن ما تشوف حاجة مش هتعجبك
خالد: سامع ي محمد داا صوت كتكوت بس شكلو شرس ههه
محمد : سامع ي برنس بس كتكوت زي القمر
بيلا : متخرس منك ليه
خالد : اتلمي يا بت مالك
بيلا : بت لما تبتك احترم نفسك انت فاهم ي متخلف وسيب ايدي
محمد : ما تتلمي بقى وتحطي لسانك في بوقك واعرفي انتي بتتكلمي مع مين
خالد سيب دراعها
خالد ومحمد : دد دكتور يوو يوسف
يوسف : تعالو على غرفتي انتو الاربعة
بيلا : ااا احنا مالناش دعوة بالحصل هما الي كانو ب...
يوسف : قولت تعالو معايا على غرفتي ومش عايز اسمع ولا كلمة
بيلا: ولو ماجناش الي هيحصل
يوسف : ...........
بسمة : خلاص تعالي و اسكتي
.......................................................

يوسف : هاا دلوقتي يا استاذ منك ليه ازاي تسمح لنفسك تعمل كدا دا المفروض انتو بالكلية مش في الشارع
محمد : اناا ماليش دعوة ددا خالد كك كان يعني
يوسف : ايه يا استاذ خالد ناوي كمان تعيد سنى ديه مرة تانية ولا ايه
خالد : هما الي غلطو فيا واضطريت اعمل كدا
بيلا : دنتا واحد كداب ومتخلف وماعندكش دم
بسمة : خلاص ي دكتور محصلش حاجة
يوسف : هوا انتو سنة ايه
بيلا بصدمة : سنة .. يوسف
يوسف : اسمي دكتور يوسف .. قولتي في سنة كام !!
بيلا: سنة تانية صيدلة  واسمي انابيلا كريم الدمنهوري... و
يوسف بتجاهل ل بيلا : وانتي بقى بسمة محمد الوكيل مش كدا
بسمة : ايوة هوا انت فكرني
يوسف : طبعا ..
بيلا ( وهي متنرفزة وتقريبا حتولع نار 😂) :
يوسف بضحك مكبوت : يوسف الدمنهوري هااا ...في حاجة ؟!
بسمة باحراج من شكل بيلا : لا ابدا
.............................................................

© Yasmine Abdullah,
книга «صدفة».
Коментарі