الشخصيات
Part 1
Part 2
ذكرياات
ذكريات
Part 5
Part 6
Part 7
Part 8
Part 9
Part 10
Part 9
في البيت .....
هاا قالك ايه ب بلبل
بيلا : .....
بسمة : انتي ي بت انطقي بقى
بيلا بصدمة : مش مصدقة .. يوسف هيخطب هايدي معقول
بسمة اتصدمت اكتر : ايييه انتي بتهزري مش كداا
بيلا : لا مش بهزر .. الغبي داا عاوز يخطب هايدي البت المايعة الي ساكنة قدام بيتو
بسمة : .....
بيلا بحزن : بسبس بصي الموضوع مش عارفة اقولك ايه
بسمة بهدوء : مبرووك ...
بيلا : بسمة متعمليش كداا لو سمحتي
بسمة بنفس الهدوء : عقبالك يارب
بيلا بدموع : بسمة ارجوكي متعمليش كدا .. صرخي الطمي كسري اعملي اي حاجة غير هدوءك داااا
بسمة : طب يلا انا عاوزة اروح لاني تعبانة .. وبكرة عندي جامعة
بيلا : ماشي .. تصبحي ع خير .. ابقى طمنيني عنك
بسمة : حاضر ي قلبي ... وانت من اهل الخير
.............................................................

عند الكافتيريا الي قدام الجامعة ....
البنت : زي ما اتفقنا فاهم
الشخص : حاضر .. مع اني خايف
البنت : متقلقش من حاجة
الشخص : ماشي ي روحي
البنت : وعمل حسابك انو هيكون بس في الجامعة .. او اي مكان هيكون هوا موجود فيه
الشخص : تماام .. متقلقيش من ناحية دي
( طبعا عرفتو مين دول 😂😂😂😂)
.............................................................

في الجامعة ....
هااي ي قلبي .. ازيك ..
بسمة : هلا تماام وانت كيفك
محمد : مية مية طول ما انتي بخير
بيلا : ازيك ي محمد . انت بتعمل ايه هناا
محمد : بيلا ، انا تماام ، معلش منتبهتش انك موجودة اسف ... واحد موجود في الجامعة هيكون بيعمل ايه مثلا
بيلا بنظرات ليها مغزى لبسمة : هااا بس كداا
بسمة : بصي بقى انا ومحمد صحااب اوي
محمد بهيام : بس كداا
بسمة بخجل : احم .. بس بقى
محمد : طب انا عندي محاضرة دلوقتي ... هكلمك😉
بعد ما راح محمد ..
بيلا : الي بينك وبينو
بسمة : ابدا ي سيتي كل الموضوع انو طلب فرصة وانا وافقت
بيلا بعدم فهم : لحظة كدااا يعني في حاجة بينكو ولا ايه
بسمة : مش بزبط كداا ... هوا بحس بحاجة ناحيتي وطلب انو نحاول سواا ونا وافقت
بيلا بصدمة : وحياة امك .. طب ويوسف
بسمة بحدة : انتهى .. ومش عاوزة افتح الموضوع داا عشان نفضل صحاب ي انابيلا ... عندي محاضرة دلوقتي .. بشوفك بعدين
بيلا بحزن ؛ جاية معاك استني
.............................................................

عند يوسف ...
اتفضل
بيلا : فاضي
يوسف : تعالي
بيلا بحزن : يوسف ... بسمة
يوسف بقلق : مالها
بيلا : بسمة ومحمد
يوسف بغضب : بسمة مينفعش تنحط جمب اسم غير اسمي فاهمة
بيلا : متتعبش نفسك بسمة ومحمد بيحبو بعض .. وانت سبب
يوسف بغضب اوي : انتي بتقولي ايه
بيلا قامت وقفلت الباب بقوة
يوسف كسر كل حاجة قدامو : ماشي ي محمد الكلب وماشي ي بسمة متحلميش انك تكوني لغيري
.............................................................

خالد .. خالد
خالد : ايوة
البنت : ازيك
خالد : تماام .. مين حضرتك
البنت : انا شاهي
خالد : اهاااا افتكرتك .. ازيك عاملة ايه
شاهي : تماام واحشتني اوي
خالد : ونتي كماان .. واخبار كامل ايه
شاهي : لا ما خلاص
خالد : ايه خلاص دي
شاهي : انفصلنااا من سنة كداأ
هااي مين حضرتك
خالد : احم دي شاهي كانت زميلتي ايام المدرسة .. شاهي دي رزان
شاهي بقرف : هاا ازيك
رزان بابتسامة صفراء : كويسة شكرا
شاهي : طيب ي حبي سلام هبقى كلمك ي خلوود
خالد باحراج : احم ان شاء الله
بعد ما مشيت شاهي
رزان بعصبية : مين دي
خالد : ددد دي شاهي
رزان : لا ي راجل
خالد بضحك : ايه ي زوزة بتغيري ولا ايه
رزان بحدة : اه عندك اعتراض
خالد : والله دي زميلتي وبس لو عرفتيها هتحبيها دي كيووت و دمها خفيف اوي
رزان : والله 😠 .. طب ابقى اتجوزها بقى سلااام
خالد : رزان انتي يا بت تعاالي هناا 😂😂😂
.............................................................

في مكااان تاااني
هايدي بمياعة : ايه ي جووو مالك
يوسف بحدة : ابعدي .. متنسيش انو داا تمثيل مش جد والكلام داا يكون قدام بسمة وبيلا وبس غير كداا لا ... الموضوع الي عاوزك في دلوقتي انو تتعرفي ع بيلا بنت عمتي
هايدي : ماشي ... امتى الخطوبة هتكون
يوسف : مش عارف لسة
هايدي : ماشي
.............................................................

بيلا : بسبس
بسمة : ايوة ي روحي
بيلا : تعالي هناا عاوزاكي في موضوع
بسمة بخضة : في ايه
بيلا : متخفيش موضوع عادي
بسمة : اممم في ايه اتكلمي
بيلا : انهاردة يوسف و هايدي جايين هنا
بسمة : ماشي البيت بيتك مافيش مشكلة
بيلا : دا مش بيتي لوحدي .. انتي عايشة معايا فيه
بسمة : متقلقيش عادي .. اهلا و سهلا دا مهما كان قريبك ودكتورنا في الجامعة
بيلا بعدم تصديق : يعني عادي
بسمة : ايوة عادي
بيلا بصوت خافت : ربنا يستر
.............................................................

عند رزان في البيت
خالد : طبعا يا عمي حضرتك عارف انا هنا ليه
عم رزان : ايوة ي بني عارف .. بس لو مافيش فيها حاجة لو تعرفني شوية كدا عن نفسك
خالد : طبعا .. انا اسمي خالد عبد الحفيظ .. سنة تالتة هندسة  .. اهلي كلهم في اسبانيا .. وامي متوفية بقالها خمس سنين ماليش الا اخت وحدة متجوزة عايشة في تركيا وعندي شقة وبشتغل في شركة Gloria العالمية
عم رزان : تماام ما شاء الله ربنا يحفظك ... مبدئيا انا معنديش مشكلة سيبني يومين كدا اسال العروسة
خالد : تمام يا عمي خد وقتك .. بس يعد اذنك انا مش عاوز خطبة انا عاوز كتب كتاب ودخلة هتكون بعد ما نخلص الترم داا ان شاء الله
عم رزان بضحك : دا انت مستعجل
خالد : يعني زي متقول كداا
عم رزان : ربنا يقدم الي في الخير عاوز اسالك
خالد : تفصل يا عمي
عم رزان : انت تعرف انو رزان كانت يعني
خالد : لو سمحت يا عمي ... رزان بنت متربية واي وحظة في سنها ممكن تعمل حجات كتيير .. وربنا بيغفر
عم رزان : بس رزان مش انسة ..
خالد بصدمة : افندم .. حضرتك بتقول ايه
عم رزان بفرحة : زي ما سمعت كان على علاقة بابني
خالد بعصبية : لو سمحت يا عمي ما ينفعش تتكلم عنها بطريقة دي .. دي بنت اخوك
عم رزان : كان لازم تعرف الحاجة دي
رزان مقاطعة : خالد والله دا كزب ابنو حاول انو يتهجم عليا وو
خالد بعصبية : اسكتي خالص .. انتي هتيجي معاايا من دلوقتي
عم رزان : مع ستين دهية 

............................................................

يا بت افتحي الباب بقالو ساعة بيخبط
بسمة : حاضر اهو .. يلا جاية
( طبعا بسمة لبست واتزبطت وبقت قمر ١٤ ، عشان تغيظ هايدي ويوسف 😂😂😂😂😂)
يوسف انصدم لما شاف بسمة ، اما بقى هايدي بمياعة : هااي انتي بيلا
بسمة بدلع : لأ ، انا بسمة وبقولولي بسبوسة  (وبصت ع يوسف ) اتفضلو
سلمت هايدي ع بسمة و جي يوسف يسلم كسفتو ومشيت
هايدي بدلع : ايه ي حبيبي فين بيلا
يوسف : بلبل فينك ي بت
بيلا: اهلا وسهلا دا البيت نور
يوسف : دا منور بيكو
بيلا : ازيك يا هايدي عاملة ايه
هايدي : طول ما حبيبي كويس انا كويسة
بسمة بغضب حاولت تخبيه : عن اذنكو
هايدي : هي مين دي
بيلا : دي صحبيتي وزي متقولي متربين سواا من وحنا صغار
هايدي : اهااا ربنا يخليكو لبعض
بسمة : شرفتو .. اتفضل يا يوسف العصير
يوسف : سلم ايديكي
مشيت عمد هايدي واتعمدت تكب العصير ع هدومها
بسمة : سوري بجد مكنتش اقصد
هايدي بغضب : انتي عمية مش تفتحي اووف
بيلا باحراج : معلش ي هايدي دلأ العصير خير
يوسف 😂😂😂😂😂😂😂 بس من غير ما يبين
اما بقى بسمة فضلت تضحك ع شكل هايدي  😂😂😂 ( جرب نار الغيرة وقولي 😂😂😂😂😂😂)
هايدي : ممكن افهم بتضحكي على ايه
بسمة : سوري بس شكلك يضحك .. دا عشان تتعلمي انو متبصيش ع حاجة بتعت غيرك ي حلوة
يوسف فرحان من جواا عشان بسمة لسة بتحبو وبتغير عليه
هايدي : يلا ي روحي عاوزة اروح دلوقتي
بسمة وهيا بتقلد هايدي : يلا ي روحي عاوزة اروح .. ريح لما ينفخك يا بعيدة
بيلا مااتت من ضحك : خلاص ي بسمة 😂😂😂😂 يوسف : تعالي اوصلك للبيت يا هايدي  .. هبقى اكلمكو سلاام وغمز لبسمة 😉 .. وبسمة اتكسفت وصارت زي الطمااطم 🙈
.................................ً............................
© Yasmine Abdullah,
книга «صدفة».
Коментарі