الشخصيات
Part 1
Part 2
ذكرياات
ذكريات
Part 5
Part 6
Part 7
Part 8
Part 9
Part 10
Part 7
الكل بيجهز نفسو عشاان الامتحانات

بيلا : يخربيتك ي بسمة .. طول الليل ونتي صاحية و بتدرسي معرفتش اناام منك ي جزمة
بسمة : احسن برضو نهاردة علينا امتحان وحضرتك بتشخري و نايمة ي باردة
بيلا : واعملك ايه مثلا ... اولا الدكتور يكون ابن خالي .. تانيا بقى والاهم اني مزاكرة كويس ومخلصة ي تافهة
بسمة : عادي ع الفكرة .. اولا انا ابقى حبيبة دكتور... تانيا يوسف قالي زاكري كويس لانو الامتحان صعب
بيلا مصدومة 😮 : حبيبة مين ؟!!!
بسمة بتلعثم : ااااي .. ممم مش حح حبيبة حد يعني
بيلا : ي سافلة بقى بتخبي  عليا حاجة زي دي ... مااشي ي بنت جزمة ... انا هوريكي  😈
.............................................................

تسريع احدااث ... بعد ما خلصو امتحانات وكئابة و دموع و دعوات ع دكاترة والامتحانات الصعبة و انتو عارفين كويس الوضع 😂😂😂😂😂😂

يوسف : بيلا ... بيلا
بيلا : ايوة ي جوو
يوسف : بسمة فين ... موبايلها مقفول ليه ... بقالي اكتر من ساعتين برن عليها و تلفون البيت برضو مش بترد عليه
بيلا بمكر : ونت مالك ؟؟ خايف عليها كدا ليه !!
يوسف بخوف وقلق : بيلا مش وقتو انا هموت من الخوف عليها
بيلا : بجد والله مش عارفة
يوسف : يعني ازاي منتو دايما مع بعض و بتكلمو بعض
بيلا بقلق : والله العظيم مش عارفة
يوسف : ماشي ي بيلا  ... انا هدور عليها
بيلا : انت زعلتها او اتخنقتو
يوسف : لأ طبعا
بيلا : طب بص هوا في مكان بتروحو كل ما تكون مدايقة يمكن هناك
يوسف : طب يلا بسرعة
...........................................................

بسمة : لو سمحت لو خلصت قول عاوزة اروح انا اتاخرت
عدنان : انتي ليه كدا هااا . انا ابن عمك و معجب بيكي من زمان.. ومش هينفع تعيشي لوحدك
بسمة بحدة : اولا انا حرة ومش بيهمني كلام الناس لاني واثقة ااني مش بعمل حاجة غلط .. تانيا بقى من امتى الاعجاب داا وليه دلوقتي افتكرت تقول كلام دا بابا الو خمس سنين متوفي وماما بقالها سنتين ككان فين الاعجاب دا هااا متتكلم !!!
عدنان : بصي بقى هنتجوز غصب عنك مش معقول يعني الورث دا كلو يروح لحد غريب منعرفهوش
بسمة بعصبية : انت انسان حقير ومتخلف .. قول كدا بقى مش تقول اعجاب وحب انت طمعان في فلوس بابا ي زبالة
عدنان بصوت عالي : انتي وحدة مش متربية ونا هعرف اربيكي كويس وضربها بالالم ع وجهها
... فجأة ........
انت ازاي تضرب خطيبتي ي حيوان
بسمة : يو يوسف ااا انت بتعمل ايه هناا
يوسف متجاهلا بسمة : احترم نفسك انت فاهم
عدنان : ملكش فيه بتكلم مع حبيبتي امشي بدل والمصحف هتندم
بسمة بخوف : يوسف لو سمحت امشي دلوقتي
يوسف بحدة : حسابنا بعدين مش هناا ... ونا عاوز اندم ....
وراح ضربو بلكمية في وجهو فضلو يتخانقو وبسمة وبيلا يصوتو لحد ما رجال الامن خدوهم برا المكان

بسمة بدمووع : يوسف ... انت كويس اناا اسفة اوي يوسف بعصبية  : الي بينك وبينو ...
بسمة بخوف : ........ و لا حا حاجة
يوسف : انطقي بقولك
بسمة : دا ابن عمي وبس
يوسف : اهاا قولتيلي .. عشان كدا بقولي بتكلم مع حبيبتي مش كداااااا ... مش عاوز اشوفك تاني
بسمة بعيااط : يوووسف انت فاهم غلط
بيلا : يوسف اهدى دلوقتي .. روّحنا ع البيت وبكرة نبقى نتكلم
يوسف بعصبية : مش عاوز اشوفها تاني فاهمة
بسمة بدموع : يوسف انت مش فاهم حاجة .. اسمعني بس
يوسف ركب العربية فركبت بسمة وبيلا وطول طريق بسمة بتعيط وبيلا بتسكت فيها وكبعا يوسف قاعد على نار مش هاين عليه
.............................................................

عند بيلا .....
خلاص بقى ي بسبس متزعليش
بسمة بدموع : والله ما في بيني وبينو حاجة ... طلب يشفني ضروري فرحت والله دي اول مرة ...
بيلا : وليه موبيلك مقفول ... ومقولتيش ليا ولا حتى ليه طبيعي دي تكون ردة فعله ... لما يشوف حبيبتو مع راجل غريب من غير متقولو هيقوم دنيا ويحطها .. ونتي عارفة يووسف بغااار اوي
بسمة : ...................
بيلا : الو انت فين ...تعال بسرعة عندي بسمة تعبت فجأة ومش عارفة مالها
يوسف : انا جاي حالا
بعد ما قفلت .....
يلا بقى اعملي فيها عيانة ومغمى عليكي
بسمة : شكرا ليكي بجد
بيلا : يلا اخلصي
ورن الجرس بقوة .....
بيلا : اهلن تفضل
يوسف بقلق واضح : هيا فين
بيلا بخوف : جوا ع سريري ... كانت بتعيط وفجاة هوب سكتت ووقعت ... بلعافية لما عرفت ارفعها وحطها كويس ع سرير
يوسف دخل الاوضة وبصوت واطي بيلا بس الي سمعتو لو معملتيش زي ما بقولك هتندمي هااا ( كان ببص ناحية بسمة )
بيلا اتصدمت انو كشفها فوافقت
يوسف : بيلا بسرعة هاتي برفان عشان تفوق
بيلا فهمت انو عاوز ينفضلها عشان ياخد راحتو
...... بعد ما خرج .......
يوسف بحدة : افتحي عينيك بسرعة
بسمة بخوف : انا اسفة
يوسف : لا والله .. اعتقد اني قولت اني مش اكلمك مش كداا
بسمة بدموع  : اسفة ... والله محصل حاجة دي اول مرة ااخرج و اشوفو
يوسف : وليه موبايلك كان مقفول
بسمة : فصل شحن ونا في طريق ... والله اسفة ومش هتتكرر تاني
يوسف : وليه ما قولتيش انك خارجة معاه
بسمة : مهو خفت اقولك ترفض  ... وخفت انو يعمل مشكلة ونا مش عاوزة مشاكل بينكو
يوسف بحدة خفيفة  : تمام ماشي براحتك
بسمة بسرعة : جووو ... لو سمحت بس اسمعني
يوسف بزعل : خلاص فهمت الموضوع وانتهى . سلام
بسمة : يوسف .... انا عارفة اني غلط والحق معاك انك تزعل لو كنت مكانك كان زعلت وبطلت اتكلم معاك بس والنبي متزعل مني انا مليش غيرك والله دا حنى انا كنت بزعق  عليه اساسا هوا ندل وزبالة دا كان عاوز يتجوزني عشان طمعان بفلوس باابا هوا وعمي كانو عاوزين الورث كلو ليهم وبعد...
يوسف بغضب : كمان عاوز يتجوزك ... وعاوزة اني مزعلش ولا اتعصب لااا داا كتيير
بسمة خافت اوي من شكل يوسف فضمت رجليها وفضلت تعيط بصوت واطي .... فانتبه يوسف ودايق  لانو تعصب عليها بشكل داا ( نعمل ايه ازا كان ابننا حمش اوي 😂😂😂😂😂)
قرب يوسف منها وخدها في حضنو فمسكت بسمة في قميصو وفضلت تعيط بصوت عالي
يوسف : خلاص بقى .... اانا اسف بس مش ممكن اقدر اتحمل انو في حد عاوز يتجوزك لا وكمان طلع ابن عمك اعمل ايه ازا كنت انا بغااار عليكي هااا
بسمة : ...........
يوسف : بسمة .... خلينا نتفق نبقى اتنين صحاب و بيحبو بعض و متخبيش حاجة عليا وتثقي فيا انا وبس ومتخفيش مني ابدا و تفضلي جمبي ع طول ؟!!
بسمة : حاضر ... موافقة
يوسف بحب : يعني افهم من كداا انك بتحبيني ؟!!
بسمة بخجل : ...........
يوسف بضحك : بسمة !!!
بسمة وجهها زي طماطم : ي قلب بسمة
يوسف برومانسية : بحبگگگگگكككك
بسمة حضنتو جااامد : بعشقگگگگگكككك ي روحي
© Yasmine Abdullah,
книга «صدفة».
Коментарі