الشخصيات
Part 1
Part 2
ذكرياات
ذكريات
Part 5
Part 6
Part 7
Part 8
Part 9
Part 10
Part 8
رزان : خالد ... خالد يلا بقى الفطار جاهز
خالد : يلا سوااني بس وخارج
رزان : ايه دااا ... قمر في النهار انت هتروح كدا ع جامعة
خالد بخبث : ايوة .. ليه في حاجة
رزان بعصبية : مفيش حاجة
خالد : مالك ... متعصبة ليه
رزان بغيرة واضحة : لااا ابدا .. كل بنات الجامعة هتشوفك و هتتكلم عن جمالك .. اناا مش مهم طزز فيا مش كدااا
خالد بضحك : ههههههههه كل دااا
رزان : عن اذنك
خالد : تعالي
رزان : نعم
خالد : بحبك اوي ..  انا لبست كدا عشانك
رزان : افندم
خالد : انهاردة هاجي اطلبك بعد ماروح من الجامعة عطول....
رزان من صدمة مش قادرة تتكلم
خالد : كلمت عمك ووافق . البسي بلاش نتاخر ع الجامعة
رزان : خالد
خالد : ي قلب و عيون خالد
رزان : انت بتتكلم جد
خالد : ايون
رزان : انت احسن حد عرفتو ربنا ما يحرمني منك ابدا انا مش بس بحب لأ دا انااا بعشقك .. واعمل حسابك هتفضل تحت عيني طول ما حنا في الجامعة انت فاهم
خالد بحب : فاهم ي رزوونتي 😍
.............................................................

انفتح الباب فقالت بيلا : خلصتو ولا لسة ي مجانين
واحمرت اوي لما شافت يوسف حاضن بسمة
يوسف : اه خلصنا وتفضلي برااا
بيلا : احيييه ... بقى كداا ي سي يوسف
بسمة : بيلا خلاص بقى .. اصلن اتاخرت ولازم اروح
يوسف : تمااام يلا اجهزي عشان اوصلك
بسمة بحذر : ايه يوسف انا مش رايحة ع البيت
يوسف : هاا ساعة ٦ رايحة فين لوحدك
بسمة بخوف : عمي كلمني وقالي تعالي اتعشي معنا ومعرفتش ارفض
يوسف بعصبية خفيفة : يعني بعد الي حصل وعاوزة تروحي
بسمة وهي ماسكة ايدو : صدقني انت بس الي قلبي اختارو .. هي ساعة بس وهكلمك تيجي توديني ع البيت
يوسف وهوا مدايق : براحتك انا تحت بالعربية
بسمة قامت بسرعة وحضنتو من ضهرو : بحبك .. متزعلش والنبي عشان خاطري .. والله غصب عني
يوسف : هتغيري هدومك دي .. وهتلبسي حاجة اطول من دي ومافيش مكياج وحسك عينيك تتكلمي مع البتاع ابن عمك او تضحكي فاهمة
بسمة بفرح : انت بتغير 
يوسف : بمووت من الغيرة عليكي كويس كداا .. بغار من هدومك لانها اقرب مني ليكي .. وبغار من بيلا لانها بتعرف تضحكك وبتحضنك لما تكوني مدايقة .. بغار من الهوا لانو بيلمسك
بسمة بحب : هوا انا قولتلك اني بحبك
يوسف : لأ ما قولتيش
بسمة : طب بعشقك
يوسف : ونا بعشق امك
بيلا : وبمووت في الباب من كتر الجفاف العاطفي هروح احب الشباك كماان 😂😂😂😂😂😂
يوسف وبسمة مااتو من كتر الضحك عليها 😂😂
.............................................................

في الجامعة ....
انسة بيلا .. انسة بسمة
بيلا وبسمة في نفس الوقت : ايوة
خالد : ازيكو
بيلا : زي زفت ليك شوق في حاجة
خالد : انا عارف انك مدايقة مني ونا مقدر داا .. انا جاي اعتذر منك ومن بسمة
بسمة : مافيش مشكلة ي خالد
بيلا بعصبية : نعم ي ختي لا في مشكلة تفضل من هناا
خالد باحراج : عموما انا اسف .. كنت حابب ابدى صفحة جديدة معكو .. عن اذنكو
بسمة قامت ومشيت وراه : خالد ... خالد استنى
خالد : ايوة
بسمة : معلش متزعلش من بيلا هيا كداا عصبية ومتسرعة حبتين
خالد : لا ابدا معاها حقا انا كنت بايخ اوي
بسمة بضحك : بايخ جااامد
خالد : هبقى اشوفك واعرفك على خطيبتي
بسمة : بجد الف مبروك .. خلاص تمام
خالد : عن اذنك عندي محاضرة دلوقتي
بسمة : تماام ... سلام
بسمة دكتور يوسف عاوزك في مكتبو
بسمة بصدمة : نهار اسود اكيد شافني ..

عند يوسف ....
يوسف : اتفضل
بسمة : وحشتني
يوسف : لا مهو واضح .. كنتي بتعملي ايه لوحدك مع الي اسمو خالد
بسمة : احم .. كان بيعتذر وخلاص
يوسف بعصبية : بيعتذر وانتو كنتو بتضحكو وقريبين من بعض ولوحدكو صح .. متتكلمي
بسمة بعصبية : بص بقا انا مش هتحمل كل شوية تشك فيا وتفضل تكلمني بطريقة دي .. وبعدين مافيش حاجة بيني وبين اي حد غيرك وانت عارف الكلام داا مش لازم كل شوية خناق تعبت منك خلاص بقى اووف ولو مش عاجباك شوف غيري  ... عن اذنك
يوسف : ماشي يا بسمة
.............................................................

بيلا : مالك ي موكوسة
بسمة : اتخنقت مع يوسف في الجامعة و هببت الدنيا كلها
بيلا : ربنا يستر بقى
بسمة : والنبي كلميه وخليه يجي عاوزة اصالحو
بيلا : ماشي
يوسف : ايوة ي بلبل
بيلا : ازيك ي وحش
يوسف : تمااام اوي .. همر عليكي اخدك مشوار ضروري
بيلا : احم .. مش هينفع بسمة عندي
يوسف : منا عارف انزلي انا تحت مش هنتاخر يلا
بيلا وهيا بتبص لبسمة : تمام نازلة
بسمة : في ايه
بيلا : عاوز ياخدني مشوار عشر دقايق
بسمة : طب ونا
بيلا : مش هنتاخر ي حب
.....................................................

يوسف : انا قررت اخطب
بيلا بفرحة : لولولولولييش ي جوو بسبس هتفرح اوي و...
يوسف مقاطعا : انا قررت اخطب هايدي ي بيلا
بيلا بصدمة : نعم ي روح امك
يوسف : دا الي هيحصل .. عشان كداا هتيجي معايا لما اخطبها لانو ماليش حد هنا غيرك
بيلا بحزن : ليه كداا  .. بسمة هتموت لو عرفت داا انت عارف هي بتحبك ومتعلقة فيك من زماان حرام عليك ي جوو... ماشي هيا غلطت بس مش كداا
يوسف بحدة : بيلا الموضوع دا انتهى . مش هيا زهقت وادايقت من تصرفاتي خلاص بقى تتحمل براحتها ..
بيلا بزعل : مممم ربنا يقدم الي فيه الخير ... انا طالعة عندها
يوسف : تمام بعد بكرة هنروح تمام
بيلا : ماشي ... سلام
يوسف بصوت خافت : لازم اعمل كداا عشان تعرفي قيمتي وتتمسكي فيا  .......................................................
© Yasmine Abdullah,
книга «صدفة».
Коментарі