О десятій ранку я вже сидів у нічим не примітній кафешці за столиком і дивився задумливим поглядом у вікно. Хмарне небо нависло над містом, закриваючи Омут душ; дрібний сніжок змушував перехожих щільніше закутатись у свої куртки; а всередині мене вирував чудовий настрій. Перед тим як почати вирішувати важливі організаційні питання, пов'язані з майбутнім корпоративом, який відбудеться вже через тринадцять днів, спочатку слід розібратися з одним дуже особистим і дуже делікатним питанням. Головне – зробити все швидко, впевнено та з любов'ю.
— Привіт, — Віка цмокнула мене в щоку, сіла навпроти та відкрила меню. — Що там із будинком на колесах, щось чути?
— Поліція шукає, і Грек через знайомих теж пробиває.
— Знову цей твій Грек, вічно в нього повно знайомих та зв'язків, а зрештою — порожньо. Ти хоч грошей йому не давай.
Я розсудливо промовчав, роблячи вигляд, що все ще витріщаюся у вікно.
— На вулиці так похолоднішало, прям зима справжня. Ще й сніг пішов. Добре, що зараз заліковий тиждень, а в мене майже всі предмети автоматом. Так би сиділа в холодині в універі. Чаю хочеться ... велику чашку, з корицею, — Віка поклала меню і поглядом почала шукати офіціанта. — Уяви, а сьогодні вранці я навіть мало не впала.
— Ві-і-ік, — простягнув я, дивлячись уже на неї.
Головне — не відводити погляд, бо це буде миттєва поразка. Дівчина вмить замовкла і повільно повернула голову до мене.
— Ні. Альоша. Ні!
Раніше я часто не міг зрозуміти крилатого виразу: холодний голос. Ну як можна розмовляти холодним голосом? Або тон голосу був холодним. Але коли я став зустрічатися з Вікою, я це чудово зрозумів і відчув всю холодність такого поводження.
— Це дуже важливо.
— Нічого не знаю, у нас нарешті нормальне ранкове побачення і ти мені його не зіпсуєш! — вона легенько вдарила по столу кулаком. При цьому з невеликої вази з квітами, що стояла на краю стільниці, вилетіли назовні пару крапель води та завмерли у повітрі. Вони завмерли між нами та не збиралися падати.
Я взяв кулак Вікі у свої руки й відкрив рота, щоб почати вмовляння.
— Альоша, ні! Знову зі своїм дружком щось задумали, ти не втечеш зараз, — краплі повільно рушили до мого обличчя. Вони майже непомітно набули форми гострих голок.
Я підняв її руку, поцілував, потім відпустив і, поки вона нічого не сказала, швидко дістав з-під столу букетик з маленькими червоними трояндочками.
Дівчина подивилася на квіти, її обличчя не змінилося, але от голки, що завмерли в парі сантиметрів від мого обличчя, впали крапельками на стіл. Чудово, процес пішов.
— Цього разу все серйозно, і це дуже важливо для мене.
— Важливіше, ніж я?
— Жорстоко, — я знову ніжно обхопив її долоні й зробив найжалісливіше обличчя, на яке тільки був здатний. — Ні, не важливіше.
— Ох і послала мені доля хлопця.
Усе. Бій виграно. Всім дякую, всі молодці.
До нас підійшов офіціант і поставив навпроти Вікі апетитну, на вигляд, страву з риби. Шах і мат. Якщо вплутався в гру, то завжди прорахуй свої дії на кілька кроків уперед.
— Тоді я замовлю ще вина, — додала моя дівчина, розглядаючи страву.
— О десятій ранку?
Її очі почали зщюрюватись.
— Можеш навіть два келихи, я залишаю тобі мою картку.
Те, що вона в помсту може витратити всі гроші, що залишилися на картці — мене не турбувало, моя дівчина була не з таких, максимум — замовить ще дорогий десерт. Та й на картці грошей залишилося – не розгуляєшся.
— І ти навіть не розкажеш, що у вас там за термінова та важлива справа?
— Розповім, чесно, у детальних подробицях, але не зараз. Треба бігти.
— Гаразд, біжи. Добре, що не телефоном продинамив. Ось за це я тебе і люблю. І з тебе похід у кіно.
Я підвівся зі стільця, поцілував Віку в лоб, залишив банківську картку на столі. Одягаючи на ходу курточку, я вийшов з кафе і погнав у справах, а справ було заплановано сьогодні дуже багато.
За рогом на мене вже чекала чорна пацанська копійка з затонованим бічним склом. За кермом – Грек, на задньому сидінні – Дрищ. Івент-загін у зборі. Я сів на переднє пасажирське та акуратно зачинив за собою двері.
— Ось! Вчись, як треба двері зачиняти. Ласкаво і ніжно, — схвально кивнув Грек.
— Угу.
— Дрищику, тобі все ж таки вдалося відпроситися з роботи? — спитав я, потискаючи друзям руки.
— Так, помінявся зі змінником. Завтра у ніч вийду.
— Може тобі час знайти нормальну роботу, а не охоронець у супермаркеті?
— Ні, мене все влаштовує. Робота ненапружна, та й мамці так спокійніше, що я начебто при ділі. У мене навіть мед страховка є.
Грек увімкнув першу передачу і викрутив кермо до упору. Копійка різко розвернулася на сто вісімдесят градусів (добре, що дорога була порожня) і ми помчали на зустріч.
Перша точка – ресторанно-готельний комплекс «Махарадж». Найбагатіше місце, в якому ми ще жодного разу не працювали, як кавер-група, але дуже багато чули. Оскільки у нас бюджет майже необмежений, а керуюча вчора сказала, що у них є дві вільні дати, ми відразу ж погодилися приїхати.
На під'їзді до місця нас зустрів пункт охорони — невелика будочка, яка затесалася між двома секціями триметрового паркану з коричневих металевих листів. Записавши наші імена та прізвища до журналу, охоронець відкрив шлагбаум і ми заїхали на територію. Велике замерзле озеро, з десяток дерев'яних котеджів і величезне триповерхове основне приміщення. Щоб до нього дістатися, необхідно об'їхати озеро по колу.
— Зупини, швидше! — схаменувся я одразу, як ми проїхали будку охоронця.
— Що таке? — Грек різко загальмував і машина затихла.
— Дрищ, права з собою?
— Ні.
— Хоча не має значення — сідай за кермо! Тільки швидше!
— Не хочу. Грек вічно кричить на мене, якщо я за кермом його тарантайки щось роблю не так.
— Швидко, Дрищ!
— Здається, я наздогнав до чого це ти, — сказав Грек.
Він відчинив двері, вийшов надвір, і з кислою міною сів назад. Дрищ же сів за кермо, пристебнув ремінь безпеки і почав регулювати всі дзеркала під себе.
— Не комільфо гарним організаторам на жигулях роз'їжджати, га? — вимовив Грек зі злістю дивлячись на те, як наш новий водій налаштовує положення спинки крісла.
— Саме так. Але якщо ми приїдемо на такому таксі, то це нормально. Дрищ, поїхали.
До того ж я не став додавати, що Дрищик, одягнений у спортивний костюм із трьома смужками явно відштовхуватиме адміністраторський бомонд такого багатого місця. Ми з Греком начебто виглядали більш-менш презентабельно у своїх джинсах та курточках.
Без пригод, хоч власник жигулів і гаркнув кілька разів на водія, коли він наїхав на купину, ми під'їхали до входу.
— Сподіваюся, ніхто не помітив ці наші махінації з пересадженням, — зауважив Грек, коли ми зупинилися біля центрального скляного входу.
Я відчинив двері, поставив ногу на засніжений асфальт, побачив, хто нас зустрічає – повернув ногу назад і зачинив двері.
— Ти чого? — спитав Грек, який не встиг ще навіть поворухнутися.
— А хто тут керуюча?
— Оксана.
— Це, мабуть та, біля входу?
— Швидше за все.
— Дрищ, поїхали звідси.
— Ми ж тільки но приїхали.
— Я згадав, що Тесак не хоче, щоб корпорат проходив біля води, у нього кістки ломить, особливо взимку.
— Ем-м-м... Добре... Ну давай хоч скажемо їй, що ми просто вже знайшли місце, — запропонував цілком логічну думку Грек.
— По телефону скажемо, поїхали далі! Куди там? «Будиночок лісника»? Поїхали, він на іншому кінці міста.
— Ну, дай я хоч тоді за кермо сяду.
— Ти хочеш це зробити перед керуючою?
— Не дуже, гаразд, від'їдемо трохи від будки охорони — пересяду.
Дрищ завів машину і поїхав далі. Я глянув у, дякуючи всьому, що тільки можна, затоноване вікно, як керуюча незрозуміло розвела руками та зайшла назад, всередину приміщення зі скляними дверима.
Що трапилося? Навіщо цей цирк? Навіщо я збрехав про озеро та Тесака? Та тому що керуюча була нелюдом з копитами замість ніг, які не дуже гармонійно виглядали з бежевою короткою спідницею. Дрищ із Греком бачити цього не могли, вони звичайні люди, а я міг. І я не хотів мати жодних справ із такими, як вона. Досить мені й однієї Вікі.
За годину, постійно телефонуючи всім підряд, від аніматорів, до декораторів та фотографів, ми доїхали до «Будиночка лісника».
Тут ситуація була скромнішою, ніж у «Махараджі». Чотириповерхова трикутна будівля була посеред лісу, дуже близько до окружної дороги. Ми зупинилися на широкій парковці. Як і минулого разу, про всяк випадок, Грек з Дрищем заздалегідь помінялися місцями.
Тут нас ніхто не зустрічав, тому ми вийшли на вулицю, залишивши Дрища в машині, давши команду відповідати на всі телефонні дзвінки й запам'ятовувати, а краще записувати в блокнот все, про що говорили.
Пройшовши через алею з кущами та обігнувши законсервований на зиму басейн, ми підійшли до входу. Три сходинки, арка, а потім скляні двері. І чому майже всі подібні будівлі мають скляні вхідні двері? Не сказав би, що це дуже красиво.
Всередині нас зустріла стійка ресепшн і немолода жінка з акуратною каштановою гулькою та в брючному костюмі з піджаком. Їй було під п'ятдесят, але виглядала вона, як я називаю таких: ще можуть дати прикурити. Підтягнута, доглянута, лише легкі натяки на зморшки у куточках очей.
— Доброго дня, молоді люди, чим можу допомогти? — спитала стандартною заготовленою фразою жінка, а потім уже одягла окуляри та подивилася на нас.
Спокійний вираз обличчя в ту ж мить змінився на… голод… І голод не в гастрономічному сенсі, а в тому, про який дітям не варто розповідати. Вона замріяно закусила нижню губу і прям почала пожирати поглядом Грека.
— Здрастуйте, ми з приводу корпоративу. Ми зідзвонювалися вчора і ви сказали, що на чотирнадцяте число у вас немає жодної броні, — ввічливо відповів Грек.
— Так, дзвонили. Я Жанна, — жінка ще кілька миттєвостей помилувалася Греком, а потім, ніби вийшла з заціпеніння, але посмішка спритної хижачки не зникла з її обличчя. — Проходьте молоді люди, зараз все обговоримо.
Жанна встала і вийшла з-за стійки, тримаючи в руках тростину, яка нагадувала змію, що звивається. Вона спиралася на неї та трохи кульгала з кожним кроком.
— О, не зважайте, вроджена хвороба. Ходімо.
Ми пішли за жінкою, але це було повільно й неквапливо. Як вечірній променад біля моря.
— Що за фірма має намір відзначати у нас свято? — люб'язно поцікавилася жінка, повернувши до коридору.
— Дуже серйозна, — відповів Грек.
— А точніше? У нас тут багато важливих гостей та фірм відзначають свої свята, — солодким, навіть назвемо його — еротичним голосом, уточнила Жанна.
Ця тигриця явно запала на Грека.
— Терентьєв Роман Павлович…
Жінка зупинилася та завмерла. Тростина різко відірвалася від підлоги та вперлася кінцем у стіну, перегороджуючи нам подальший шлях.
— Вибачте, а на яке число ви хочете забронювати приміщення? — Промовила Жанна вже тверезим і чітким голосом.
— На чотирнадцяте.
— Вибачте, але я згадала, що чотирнадцяте число вже зайняте.
— Але ...
— Ще раз перепрошую, але в мене багато справ, вам час йти, — жорстко промовила вона, навіть не обернувшись.
Ми з Греком перезирнулися. Але жінка продовжувала стояти нерухомо, впираючи тростину у стіну.
— Може, якась інша дата вільна?
— Вибачте, але все зайнято. Усього доброго, молоді люди, мені треба йти працювати.
Я мовчки знизав плечима і повернувся до виходу. Грек пішов за мною. Це було дуже дивно, але... Ні, так ні. Їдемо далі.
Вже на вулиці, на сходах, що вели до парковки, Грек розвернувся і побіг усередину, кинувши через плече:
— Я зараз.
— Дрищ, як там справи? — спитав я нашого друга, який стояв біля машини і тримав у руках телефон.
— Здається, я домовився про апаратуру.
— Ого, з ким?
— Давайте заїдемо до нашої школи перед наступною точкою, — усміхнувся Дрищ.
Цей хлопець рідко посміхається, а коли посміхається, то був схожий на серійного вбивцю. Мене аж пересмикнуло.
— Здивував, ну давай заїдемо.
Поки чекали Грека, я ось про що подумав. Про реакцію людей на ім'я Тесака. Не знаю, які там терки у цієї мадам з Романом Павловичем, але знаючи його... Кульгавість і палиця цілком могли виявитися результатом його фізичного впливу з метою отримання того, що йому потрібно. І вона ж не одна така. Містом ходять цілі легенди, як він позбавлявся своїх конкурентів і небажаних для нього осіб.
Грек вийшов із дверей задоволений та щасливий.
— Клас-с-сика, — протягнув наш друг, демонструючи серветку, на якій було написано номер телефону.
— Навіщо ти взяв її номер? Тим більше, у тебе є її номер, — здивувався Дрищ.
— Ну, по-перше, це був робочий номер, а це — особистий. А по-друге, ти вже дорослий і повинен знати, навіщо дядько бере номер у такої гарячої тітки.
— Вона ж ровесниця твоєї мами, — додав уже я.
— Я насамперед думаю про благо нашого корпоративу! Якщо ми не знайдемо місце, може за вечерею я зможу її все ж таки вмовити.
— Вона ж стара.
— Вона, Дрищик, досвідчена.
— Гаразд, поїхали далі, але спочатку треба заскочити до школи, — сказав я, відчиняючи двері копійки.
— Навіщо?
— Дрищ домовився за звук.
Грек зробив здивований вираз обличчя і схвально хмикнув, глянувши на нашого довгого друга.
Ми сіли в машину і рушили далі.
Дзвінки, десятки дзвінків, а потім, через хвилин п'ятнадцять їзди, несподіваний крик:
— Стоп! Стоп! Зупини тут!
Грек різко натиснув на педаль гальма, машину смикнуло, мене сильно хитнуло вперед, а потім, коли тіло за інерцією поверталося назад на спинку сидіння, повз моє обличчя пролетів рис і надкушена куряча грудка. Їжа відрикошетила від лобового скла та приземлилася на торпеду копійки.
— Дрищ, самка собаки, якого..! — Грек загорлав не своїм голосом.
— Пробач, пробач.
Рука пронеслася повз моє обличчя і заграбастала шматок м'яса і частину рису, а по шляху назад з десяток рисинок просочилися крізь пальці та впали на коробку передач.
— Довбог…
— Пробач, я все приберу і вимию, чесно, пробач.
Грек злісно видихнув, відчинив двері, вийшов назовні, але замість гучного хлопка, якого я очікував, наш друг легенько зачинив двері.
— А навіщо ти сказав зупинитись? — спитав я, дивлячись у вікно.
Встали ми біля приватних секторів з одноповерховими будинками.
— Я зараз.
Дрищ вибрався назовні, зіткнувшись віч-на-віч з Греком, який дістав з багажника ганчірку.
— Вибач, я все заберу.
— На — прибирай, — протягнув Грек ганчірку.
— Але не зараз, пізніше. Мені треба заскочити у цей будинок.
Дрищ попрямував до невисокої хвіртки, відчинив двері й зайшов на ділянку, а Грек, матюкаючись як сантехнік, на ногу якого впала каналізаційна труба, став ганчіркою гидливо збирати рисинки з куліси коробки передач.
Через п'ять хвилин із дому вийшов задоволений Дрищ, ховаючи щось за пазухою. Він вдоволено плюхнувся на заднє сидіння та ми продовжили рух.
— Що ти там ховаєш, Дрищику?
— Бормотуху.
— Навіщо?
— Для справи.
Задзвонив телефон.
— Алло, так, здрастуйте ... Так, він самий. А-а-а-а… Так, точно, будемо, добре… Усього доброго, — я скинув виклик і, цикнувши, видихнув особливо тяжко.
— Що там? — запитав Грек, що вже трохи заспокоївся.
— Я забув, що у нас завтра ввечері робота у «Кефірі».
— І Малкіни про це не знають?
— Ні.
— Красень.
Я відкрив робочий діалог і почав писати туди про роботу на завтра. Саме до останнього слова в довгому повідомленні ми почали зменшувати швидкість, а коли я натиснув «Відправити», машина повністю зупинилася.
— Рідна школа, — зітхнув Грек.
— Ага, — погодився Дрищ.
— Заткнися, з тебе ще миття машини.
— Гаразд.
— Вивантажуємось, — скомандував я.
Вихідний день, школярів немає, нікого немає, лише сіра будівля, яка навіювала на нас трьох спогади.
— Ідемо до спортивної зали, — сказав Дрищ і впевнено попрямував першим.
Біля сталевих дверей, чи іржавих, чи пофарбованих рудою фарбою (це завжди залишалося загадкою) на нас уже чекали. Чоловік за п'ятдесят, у бежевих туфлях, чорних штанях і синій спортивній вітровці тримав двері відчиненими та махав нам рукою, щоб ми поквапилися.
Дрищ вбіг по сходах перший і простяг власнику значних розмірів живота руку, для привітання.
— Приніс? — одразу ж спитав чоловік.
— Так.
— Дядьку Пашу, це ви? — здивовано вигукнув Грек, піднявшись сходами.
— Так, так, це я, заходьте. Двері за собою зачиніть.
— Ти бачив? — Грек звернувся вже до мене.
— Ага.
— Дядько Паша, той алкаш завгосп. Піднабрав у вазі, але як добре виглядає для своїх років та способу життя.
— Просто вже заспиртувався.
Дрищ зайшов першим, за ним Грек, я останній. Зачинив за собою двері й ми опинилися в маленькій кімнатці з обручами та м'ячами, яка була передбанником перед великою спортивною залою. Хтось клацнув вимикач і під стелею спалахнула тьмяна лампа.
— Діставай, треба продегустувати, — скомандував дядько Паша, не поспішаючи запускати нас до школи далі за передбанник.
Натомість він спритно дістав з кишені вкладені одна в одну чотири пластикові стаканчики та маленьку шоколадку.
— О, дядьку Пашу, я за кермом, — одразу ж відмовився Грек.
— А у мене сьогодні ще тренування, мені не можна, — додав Дрищ.
— Я теж відмовлюся, — ну не буду ж я бухати з цим старим алкашем.
— Хлопці, так не піде. Договор був на чотири пляшки. Але спочатку треба продегустувати, що ви мені принесли.
— То дегустуйте, ми не проти, — усміхнувся я.
— Пропонуєте мені, як алкашу, самому пити? Або давайте разом, або угоди не буде.
Всі троє втупилися в мене з докірливим поглядом. Нормально? Гаразд, дядько Паша, йому товариш по чарці потрібен, але й ці двоє туди ж.
Я недовірливо глянув на протягнуту мені пластикову склянку, приречено зітхнув і взяв тару.
— Ось, інша розмова, давай пляшку.
Дядько Паша спритно відкрутив кришку, наповнив помаранчевою рідиною свою склянку до країв, мою — наполовину.
— Ну, хлопці, за все добре.
Шкільний завгосп стукнув своєю склянкою об мій, голосно видихнув і осушив тару. Не вдихаючи, відламав плиточку шоколадки, з'їв її, і лише потім блаженно вдихнув і заплющив очі.
Я теж випив помаранчеву бормотуху. Дихання перехопило, очі заслізилися. Ох і ядрена штука. Відламавши шматочок шоколадки, я закинув його в рот, але стало ще гірше. Присмак спирту в роті лише посилився.
— Плата приймається, Стасику, за мною, а ви тут чекайте.
Дядько Паша закрутив кришку і засунув пляшку в кишеню вітровки, потім відчинив двері, що ведуть у спортивний зал і зник там. Дрищ пішов за ним.
— Я зараз обригаюся, — жалібно проскулив я.
— Жуйку дати?
— І швидше.
Жувальна гумка трохи покращила присмак, але лише трохи.
— Куди далі? — спитав Грек.
— «Берлога».
— Може перекусимо? А то я вже їсти хочу.
— Давай у Куліни заскочимо.
— Окей.
Дрищ із дядьком Пашею повернулися хвилин за п'ять. Завгосп зі своїм пузом протиснувся між нами, відчинив двері та змахнув рукою, мовляв: «Валіть звідси».
— Ну що? — спитав Грек, акуратно зачинивши за собою двері машини й вставивши ключ у замок запалювання.
— Уся апаратура на місці. Ще за три пляшки бормотухи він дасть нам її на добу.
— Чудово, — сказав Грек і завів двигун.
Ми заскочили до «Кулиничів». Потім заїхали до «Берлоги», як і планували. А після цього побували у «Радмірі», «Герширі», «Лісовій садибі», «Свояку» та «Сковороді». І все не те. Місця немає, або дати зайняті, або нам не підходить.
Вже стемніло і довелося завезти Дрища на тренування до спортзалу, хоч Грек і протестував, через засрану рисом і куркою торпеди, але я обіцяв.
— І куди ви тепер? — спитав Дрищ, заглядаючи з вулиці у відчинене вікно копійки.
— Та ще заскочимо до «Трійки», але я дуже сумніваюся, що це заклад рівня корпоративу для Тесака, хоч реклама на їхньому сайті й говорить про інше.
— Я взагалі не розумію, навіщо ми весь день каталися всіма цими місцями, хоча могли б спочатку заїхати до вашого Мʼякуша. Там і місцевість норм і власники з керуючими до вас лояльні. Гаразд, пішов я, до завтра.
Дрищ закинув рюкзак на спину і попрямував до входу в спорт-зал, а ми з Греком мовчки дивилися в слід нашому худому другу.
— Іноді мені здається, що наш Дрищик геній, — мовив я, дивлячись на скляні двері, за якими зник наш друг.
— Ти йому головне про це не розповідай. Як мовиться: щастя у незнанні.
Я набрав Мʼякушу, коротко описав ситуацію, він сказав заїхати, ну ми й поїхали.
За традицією вітально потиснули на вході руку охоронцю, перекинулися парою фраз, що нічого не значили, з усміхненими дівчатками-хостес, а біля гардеробу нас зустрів Мʼякуш.
— Здоров, пацани.
— Привіт, Валеро.
— Загалом, я поговорив з керуючої, вона дала добро на те, щоб закрити для вас «Пробку» чотирнадцятого грудня. Тим більше якщо це корпоратив для Тесака.
— От і чудово, — усміхнувся Грек. — Навіть потреба в пошуках барабанів відпала, всі інструменти та необхідна апаратура тут є.
— Слухай, а в мене ще таке організаційне питання: а ми можемо використати вашу гримерку на час підготовки корпоративу під наші потреби, звісно, в розумних межах? А ми натомість у січні безкоштовно зіграємо вам в одну із субот.
— Три суботи по два блоки, — одразу ж парирував Мʼякуш.
— Валере, ну ти не перегибай... Дві суботи.
— По два блоки.
— Тридцятихвилинних.
— Домовилися.
Я потиснув неживу долоню Мʼякуша і він пішов усередину «Пробки».
— А Малкіним ти платитимеш зі своєї кишені за ці дві суботи?
— Розберемося.
— Як скажеш. Ну що ж, пане Альоша, прошу, пройдіть до нашого нового офісу.
— Тільки після вас, пане Греку.