Атмосфера в дитбудинку була напруженою. Вихователі нервували, вихованці боялися своєї тіні. Різні безглузді плітки ходили по дитбудинку: про майора Бердюгіна, Мальвіну, розслідування та про допит. Ніхто не знав ім'я вбивці і навіть не сподівався, що його незабаром знайдуть.
Катя була налаштована войовничо. Вона вмовила слідчого, щоб той узяв її на допит брата Паші Сірова. Вона не уявляла, як він виглядає і як поводитиметься, але не боялася зустрічі з ним.
Ідучи за Бердюгіним, вона не замовкала ні на мить. Майор був злий, що його допит закінчився подібним чином, і пошкодував, що видав таємницю Гримзи та директорки. Дійшовши до кабінету Ніни Олексіївни, слідчий подав знак Каті, щоб вона не заважала йому і залишилася в коридорі.
Директриса не чекала швидкого повернення майора, вона думала, що допит затягнеться до вечора. Її здивування було видно на обличчі, коли вона відірвалася від телефону та кивнула слідчому.
— Вам потрібна допомога? — підвелася зі стільця Ніна Олексіївна і подумки вилаяла себе за нервозність, побачивши майора.
Він допитливо дивився на неї, чекаючи, що вона розкриє всі свої таємниці. Жінка не викликала в нього якихось суперечливих почуттів, але йому треба було розплутати цей клубок із людських життів. Драма була частиною його роботи, хоча іноді йому хотілося побачити комедію.
— Так, я хочу, щоб ви провели мене до Максима Сірова, — без тіні посмішки відповів Бердюгін.
— Як? Ви вже знаєте, я сподівалася, що це не стосується справи. — Ніна Олексіївна щиро засмутилася, розуміючи всю безглуздість ситуації.
— Усе стосується вбивства. Все! Найменша деталь втрачена — і справа, піде не в ту колію. Я хотів, щоб ви були дуже відверті зі мною, якщо, звичайно, ви не замішані в цьому. — Майор підвищив голос, грізно дивлячись на директорку, яка ледь не плакала від образи.
— Я не замішана, просто ніхто не повинен знати про цю проблему, і, якщо чесно, я сама не знаю, як мені вчинити. Думаю, Максим Сіров вирушить до іншого місця. Лікар каже, що він справді не в собі.
— Я маю з ним поговорити. Відведіть мене до нього. Буду не один, а з моєю молодою помічницею. Думаю, ви її знаєте – Катя Малеєва. Не дивіться на мене так, я ще не збожеволів. Вона втратила подругу і хоче розібратися у цьому. Дівчинка була дуже наполегливою і ожила, коли я дозволив їй піти зі мною.
Директриса більше не заперечувала. Закривши кабінет на ключ, вона пішла з Бердюгіним та Катею. Директриса йшла швидко, і дівчинка ледве встигала за ними, повернувши у праве крило, вони побачили двері наприкінці коридору та охоронця, що сидів на кріслі і спав.
— Може, його там немає. Я бачу, яка тут у вас охорона, — невдоволено промовив Бердюгін.
Директриса знизала плечима і побачила, що охоронець, почувши сторонніх, підскочив і напружився. Ніна Олексіївна підійшла і сказала буквально кілька фраз, щоб охоронець пропустив їх.
Кімната була невелика, і Катя подумки пошкодувала брата Паші. Він мешкав у похмурій кімнатці, виходив на вулицю під наглядом, ніби це й не дитбудинок був, а типова психіатрична лікарня. Жителя ніде було видно, лише звуки води долинали до тих, хто прийшов. Охоронець повністю прокинувся і тепер почав звати Максима:
— Ей, хлопче, до тебе гості. Виходь жвавіше!
Катя зіщулилася. Майор грізно подивився на охоронця та директорку. Навіщо так репетувати?
Пролунав сміх, ніби Катя перебувала в дружній компанії, де хтось із хлопців розповів анекдот, але не зовсім смішний, а якийсь темний та їдкий. Через секунду вийшов хлопець, і Катя оніміла — він був копією Паші, тільки зі світлим волоссям.
— Яка компашка? Ви всі до мене? — щиро здивувався Максим. — Семеновичу, вперше бачу таку делегацію. І ти, тітко, тут!
Він обійшов усіх і почав розглядати, наче звірів у зоопарку. Каті здалося, що він навіть принюхується до них. Дівчинка, як і Ніна Олексіївна, чекала на вказівки з боку слідчого. Охоронця така поведінка анітрохи не бентежила, він вивчив це бісеня.
— Тобі смішно, хлопче, а мені ні. Я слідчий майор Бердюгін. Максим Сіров, я хочу, щоб ти розповів мені правду про себе і свого брата, і перестань прикидатися божевільним. Я навів довідки про тебе, ти добре заплатив лікареві, щоб він написав, що ти трохи не в собі, а твій брат — німий. Недобре позичати гроші у друзів і обкрадати своїх мертвих батьків.
Максим змінився на обличчі; вени виступили на його шиї. Бердюгін думав, що хлопець зараз накинеться на нього. Катя похитнулася і схопилася за голову. Її мозок розривався на частини, Ніна Олексіївна підійшла до неї і по-батьківському обняла.
Майор розумів, що занадто багато свідків за його спиною, і незрозуміло, що зараз викине цей хлопець. Він подав сигнал Семеновичу, щоб той вивів Катю та директорку. Вони не обурювалися, а мовчки покинули кімнату. Залишившись удвох із хлопцем, майор прийняв оборонну позицію і запустив у хід свою кмітливість. Бердюгін ні на мить не сумнівався, що дізнається таємницю нових вихованців.