Пролог
Частина I 1. Катя. Життя – сон
2. Катя. У зграї вовків
3. Паша. Дівчина з сумною посмішкою
4. Катя. Тихим бути не класно
5. Паша. Моя персональна совість
6. Катя. Ангелятко
7. Катя. Мальвіна
8. Паша. Трагедія
9. Директриса
10. Катя. Заціпеніння
11. Паша. Дитбудинок «Сонечко»
Частина II. 1. Слідчий
2. Катя. Минуле
3. Диктофон
4.Катя. Страх, біль та надія
5. Бісеня
6. Катя. Звинувачення
7. Зла копія
8. Катя. Голос совісті
7. Зла копія

Семенович замкнув двері і продовжив стояти на своєму посту. Охоронець втратив сон і ледь стояв на ногах після недовгої сплячки. Семенович був незадоволений тим, що прийшли відвідувачі. Через нещодавні події охоронцеві стало не по собі, адже і до нього Бердюгін матиме безліч питань. «От охоронець! Спить собі, а людей убивають», — думав сам про себе Сергій Семенович.

Тим часом Максим швидко прийшов до тями і набув байдужого вигляду. Йому вистачило декілька хвилин, щоб придумати, що він говоритиме Бердюгіну.

— Ця дівчина, яка була з вами, мені не подруга. Я вперше побачив її сьогодні, тож шантажувати мене якимись фальшивими свідками я не дозволю, — відповів Максим, не відводячи погляду від майора.

— Ти не вгадав, мій друже. Твоє вміння викручуватись я ціную, але навряд чи тобі сьогодні це допоможе. Я хочу знати правду. Чому через деякий час після вашої появи у дитбудинку сталося вбивство вихованки? Все набагато серйозніше, ніж ти думаєш, Максиме.

— Тепер зрозуміло, куди ви хилите, хочете звинуватити мене та мого брата у подібному. Провалюйте! Я не хочу нічого вам говорити, не чіпайте мого брата. Я рідко його бачу, але він єдина рідна мені людина.

Бердюгін замислився, Максимова мова його здивувала. Хлопець був не такий простий. Майор думав, що розкусить його і той зрозуміє, що відмовлятися марно, а він тільки почав захищати свого брата.

— Добре, Максиме! Я пропоную тобі угоду: ти поділишся зі мною інформацією, а я натомість домовлюся, щоб тебе перевели в групу до свого брата. Я прекрасно розумію, що тобі тут паршиво, і ти змушений адаптуватися до цього.

На похмурому обличчі хлопця з'явилася маленька іскорка надії, він недовірливо глянув на слідчого і прикинув у голові всю комічність ситуації. Він сам себе запроторив у цю кімнату, був спеціально з усіма грубий, щоб не ставили зайвих питань, а тепер майор пропонує йому шматочок свободи та нормального життя. Максим видихнув і кивнув Бердюгіну:

— Добре, згоден. Тільки збрешете мені — і я при першій нагоді втечу звідси.

Слідчий закотив очі і сів на стілець біля вікна. Він чекав, коли юнак почне свою сповідь, та й час тягнувся надто повільно, а вбивця був на волі.

— Було надто багато запитань, коли померли батьки. З нами працювали психологи, поліцейські. Усі розпитували, розпитували, лізли до нас у душу. Був період, коли мій брат справді не розмовляв. Йому було дуже боляче, я втішав його як міг, а він усе твердив, що винен, потім переключався на мене. У нас була ще сестра, правда, не рідна, а з цього дитбудинку. Батькам захотілося удочерити дитину, ми були проти їхнього рішення. Злилися з братом, нам було по тринадцять років. Паша прикипів до неї всією душею, для нього вона була найкращим другом, а я пропадав зі своєю компанією. Останні три роки мені було не до них...

Майор вдумливо слухав Максима та обробляв інформацію у своїй голові. Почувши, що той замовк, Бердюгін вирішив втрутитися і запитав:

— Вас підозрювали, що це ви підпалили будинок? Я вже чув дещо про цю трагедію.

— Так, мене здебільшого підозрювали. Паша все розповідав, як на сповіді, а я мовчав. Звичайно, важкий і некерований підліток, який ревнував своїх батьків до сироти. Версія була ідеальною для цих слідопитів. Мене завжди вважали злою копією Паші, але ніхто нічого не зміг довести. Я не вважаю себе винним. Це просто нещасний випадок, який забрав у нас рідних.

Голос Максима здригнувся, він шалено подивився на майора, стримуючи свої справжні почуття. Він згадав знову: її обличчя, своїх батьків, брата, що плаче на його плечі.

— Я все розповів, йдіть! Ви змусили мене відчути біль втрати, сподіваюся, ви дотримаєте свою обіцянку і я знову буду з братом. До вбивства ми не маємо жодного відношення.

Максим відвернувся від Бердюгіна, він почував себе слабким і непотрібним. Його змусили відчути біль, що жив довгий час у його холодному і кам'яному серці. Слідчий зрозумів, що «розмова по душам» завершена. Наразі він має рухатися в іншому напрямку. Тепер його метою був Паша та інші в дитбудинку. Майор вірив, що просто так би тут не вбили.

Будь-яка дія не відбувається просто так. Деколи діти бачать, чують і знають більше, ніж дорослі. Юна Катя у свої п'ятнадцять років рвалася в бій, щоб докопатися до правди, ставила незручні питання і легко могла спантеличити недосвідченого Сарченка.

Бердюгін був радий, що розмова відбулася, і ніхто не наважився суперечити йому. Свідків було багато, а коло підозрюваних постійно розширювалося. Робота чекала важка та копітка.

Ідучи з правого крила дитбудинку, Бердюгін почув, як Максим щось кинув на підлогу. Слідчий добре вибив хлопця з колії, але це була його робота, і відступати він не збирався.

© Sabrina_Loveless,
книга «Арлекін».
8. Катя. Голос совісті
Коментарі