У крилатих і мудрість своя.
Зі збірки приказок Дроакської імперії
Дивно, але чим краще спиться, тим більше не хочеться прокидатися. Рес був невблаганний - підняв мене навіть на десять хвилин раніше власне підйому й провів до кімнати. Переконався, що моя сусідка спить і навіть накинув на неї заклинання, поки я заходила через панель в стіні. І правильно, їй зовсім ні до чого знати про ходи.
«Рі, я тут захист поставлю, щоб не пройти, не прослухати й не подивитися було»
Та став, я що проти? Ріан вже ставив раз... хоча то щось інше було, та й очі в нього інші.
Ванна, одяг, зачіска, макіяж. Жвавості мені додавало відчуття голоду, адже вчора на вечерю я так і не ходила. Проте, добре виглядаю, мені подобається.
«прикрас не вистачає»
Не звикла я весь час носити прикраси, вони мені подобаються на відстані, а на мені - заважають.
«як мінімум сережки яскравіше й браслет одягни. По-перше, ми їх не просто так купили. По-друге, це ти раніше не носила кожен день, а тепер носиш»
Бе-бе-бе! Гаразд, переконав. Браслетик так браслетик.
«і сережки помітніше»
Бе-бе-бе! Втім, сперечатися я не стала, чомусь у мене раптово прокинулася дівчача любов до прикрас, і я навіть додатково одягла кулончик. Так, у мене бували такі періоди, а потім я просто летіла кудись з Рисом і ці самі кулончики дійсно заважали. Особливо якщо робити віражі з поворотами вниз головою... але до обіду мені це точно не світить.
«запізнишся»
Ні, вже біжу.
- прекрасно виглядаєш, - Джейк посміхнувся
Знаю, але все одно приємно. Я посміхнулася у відповідь. І ще приємно, що він тут чекає на мене... звичайно, був би в мене дракон, він би цього не робив (напевне), але... але він тут і чекає саме мене, а потім подана рука, я сідаю ззаду й обвиваю руками його талію, а потім коротенький політ і знову з посмішкою допомагає мені зістрибнути з Діра, який його дракон, а потім так галантно-чинно-благородно підставляє мені лікоть, я таким витончено-награним жестом кладу свою руку й ми йдемо до їдальні... не знаю чому, але вся ця церемонія, крім веселої посмішки, викликала ще якесь інше, тепле почуття.
«Рі, я відірву йому голову» - це нас Рес побачив
«а як я, по-твоєму, повинна сюди добиратися? Ранковий забіг?»
«літайте, хто ж вам заважає? А решта до чого?»
«до того самого» - я скорчила ментальну гримаску й показала йому язика: «мені подобається»
«відірву голову»
Може зі мною й розмовляти заборонено? Я все розумію, але це вже занадто.
Рес не відповів, та і я на цю тему спілкуватися не хотіла.
***
Структура й управління складнощів у мене не викликали абсолютно, чого не скажеш про інших. І якщо бурштинові й зелені ще хоч якесь уявлення про це мали, то для рожевих і блакитного це взагалі був темний ліс. Я навіть здивувалася. Як можна не вчити дворянських дітей такому важливому предмету? Невже їх батьки думають, що все потрібне вони дізнаються в академії?
«Рі, їх теж вчать. Питання тільки в тому, хто вчить»
Так, я розумію, що не всім так пощастило, і не всіх вчить абсолютний геній в цій області – Дамір - але все ж...
«кожен вчить тому, в чому розбирається сам і що буде потрібно надалі. Це ви зараз замахнулися на цілу імперію і їм складно, а коли дійдете до графств або віконтств - складно буде тобі»
«чому?»
«ми звикли мислити масштабно, а там потрібно більш... цілеспрямовано»
Хм... безумовно обміркую цю теорію.
«не світися особливо перед ер*Ельсілом на герцогствах, інакше постане питання - а звідки ти все це знаєш. Повір, далеко не кожен герцог потрапляє в академію з таким рівнем, а вже про зеленооких я й не кажу. До речі, потрібно буде тебе підтягнути в графствах... ти повинна це знати»
Мда... радує хоча б те, що це буде не скоро - спочатку вся імперія, потім герцоги, потім маркізи... а ось потім так, потрібно відповідати кольору моїх очей.
- Ель, - Джейк легенько штовхнув мене ногою під партою, - прокинься
- а? - я сфокусувала погляд на реальності й побачила, як на мене з невдоволенням дивиться ер*Ельсіл, - вибачте...
- можна дізнатися, про що ви думаєте на моєму уроці?
- е... просто вся імперія... вона така... масштабна. А я звикла мислити більш... цілеспрямовано, - вирішила я не відходити далеко від легенди, - складно так різко перейти...
- радий, що ви розумієте корінь проблеми, - він навіть посміхнувся, - але будьте уважніше, інакше вам буде ще складніше
- так, звичайно. Вибачте
От Емай, тепер доведеться всюди підтримувати це «мислення цілеспрямовано»! Чи я можу сказати, що імперія розширила моє бачення світу й герцогства-графства в порівнянні з нею не здаються складними?
***
На практику магії одногрупники полетіли на спеціальний захищений майданчик на даху, а ось я від них втекла, справедливо зауваживши, що на практиці магії без дракона робити нічого. Чиста правда! А ось те, що насправді я пішла в кабінет нашого вчителя, їм знати ні до чого.
- Рі, якщо в чомусь сумніваєшся - не робіть цього, - наставляв мене Рес
- та в чому сумніватися, заклинання-то прості
- прості. Але все ж, мені кабінет потрібен цілим, вам це зрозуміло? Обом! - він подивився на Ані, яка миттєво зробила мордочку, мовляв вона взагалі нічого ніколи не замишляла й не робила пакощів
- зрозуміло
- якщо що - клич
- ок
- зайти сюди ніхто не повинен, але раптом - невидимість
- ага
- і
- Рес, та лети вже на урок, ми розберемося! - не витримала я
Він скептично на нас подивився й таки ж дійсно відправився до всіх на дах.
Ані перелетіла мені на плече, а я не могла не помітити, як за цей короткий проміжок часу з її очей пропали всякі пустощі й капості - тепер це абсолютно зібраний дракон, готовий чаклувати.
За полуднем тільки й розмов було, що про урок Реса. І про Рока ще, адже вони вперше побачили дорослого Елдірона - вчора на теорії була тільки його донька. Одногрупники були в захваті й від можливостей цієї парочки, і від методів викладання. Ще б не були! Він стільки років мене вчив, що навіть якби в нього таланту не було - вже з'явився б.
Після полудня стояло ораторське мистецтво...
- мій урок - це не просто виступ на публіці, це спілкування з людьми, постійне щоденне спілкування, це методи переконання, це, - віщав ер*Шинор, або просто Малек, як він дозволив себе називати.
Таку проникливу промову нам видав, таке щось в ній відчувалося, що його слухали всі, причому затамувавши подих.
- вистачить з вас, ефект вже помітили й відчули, - зовсім іншим голосом сказав Малек, - а тепер давайте вчитися досягати такого.
Стоп, це що - демонстрація була? Так не чесно! Мені сподобалося, ще б його послухала... Втім, сам урок мені теж сподобався - Малек поділив нас на команди й влаштовував ігри-змагання, перевіряючи в такій формі сильні й слабкі сторони кожного. В результаті він заявив, що ми нездари ну й тому подібне й що в першу чергу потрібно розширити наш використовуваний словниковий запас, тому що, він не сумнівається, ми знаємо багато, але користуємося, на жаль... занадто багато повторень, до яких ми звикаємо й не завжди за допомогою цих слів можна точно висловити свою думку, а переконати так не вийде нікого й ні в чому й взагалі це не красиво і т. д. і т. п. Домашнє завдання від нього звучало як «п'ять синонімів» і я навіть уявити собі не могла, у що воно для нас обернеться...
Психологія - це щось. Ер*Матеас, або Додема, як вона теж дозволила себе називати, була просто... неймовірно цікавою. І друзі зі мною були цілком і повністю згодні, ось тільки...
- ти повторюєшся, - Джейк посміхнувся
- у чому?
- ораторське у тебе цікаве, психологія - теж цікава
- а що я можу зробити, якщо так і є?
- п'ять синонімів
- ммм... класний, приголомшливий, захоплюючий... е...інтересний... цікавий
- не можна цікавий
- манливий, - допомогла мені Анета
- так манливий! І ти, між іншим, теж повторюєшся.
- де?
- ти вже три рази сказав слово, до якого я тільки що шукала синоніми, - я не сказала «цікавий»! - п'ять синонімів.
- добре, тільки тобі ще п'ятнадцять
- п'ятнадцять?! Та звідки?!
- на «синонім», «ти» й «так»
- а... - я навіть рот відкрила. Як не одне, так інше! - «так» - це не слово, це вигук
- яка різниця?
- як яка? Велика!
- о, ну звісно, тепер я зрозумів, - посміхнувся, - добре, але перші все одно залишаються
- а «ти» - це теж не слово
- а що це?
- це звернення
- і чим це відрізняється?
- багато чим
- перший все одно залишається
- спочатку ти
- класний, приголомшливий, захоплюючий, інтересний, манливий, - зі смішинками в очах сказав він
- мої не можна говорити!
- чому?
- так не чесно!
- а Малек не забороняв
- тому що це й так зрозуміло!
Ми терміново полетіли до Малека дізнаватися, чи можна так робити. Він подивився на нас, посміявся й сказав, що ні, так не можна. І «ти» не рахується, хоча ось «він» і тому подібне - так.
- не можна! - я переможно дивилася на Джейка, - п'ять синонімів, будь ласка
- привабливий...
Його страждання перервав дзвінок, ми переглянулися і як ошпарені побігли коридором до кабінету. Нашестя посланників, говорили ж нам Брай та Анета - не ходіть, не встигнете. Потрібно було їх послухати...
- хто тут у нас? - нас оглянули глузливим поглядом, - причина запізнення?
- прояснювали подробиці домашнього завдання з ораторського мистецтва, - не розгубився Джейк
- що за гра?
- п'ять синонімів
- і з приводу чого ви сперечалися?
- чи можна повторювати сказані іншим, - і не доказав. От же ж, а можна було б причепитися до «синоніми»
- не можна, це ж і так зрозуміло, - я багатозначно подивилася на Джейка, а ер*Кієрир посміхнулася й продовжила, - добре, на перший раз прощаю, але щоб більше такого не повторювалося. Сподіваюся, до моїх предметів ви проявите не менший інтерес
***
- Джейк, - так вкрадливо почала я, сидячи в їдальні за обідом
- що? - не менше вкрадливо поцікавився він, явно і сам розуміючи, до чого я хилю
- привабливий і…?
- не надокучливий
- і?
- і... не занудний, - майже те саме, але ладно
- ще два, - не відставала я
- не такий, як Ель
- Брай! - шикнула на нього Анета
- той, що викликає цікавість, - через болісну паузу видав бурштиновий-один
- а п'ятий?
- провокуючий на вивчення, - і дивиться своїми сонячними очима на мене...
- прийнято, - сповістила я
- Ель?
- так?
- синонім і...?
- альтернатива, аналог... інше визначення...
- ще два, - скопіював він мої інтонації
- той, що викликає схожі асоціації...
- а п'ятий?
- Джейк, ти мені заважаєш! - я зробила страшні очі, - наполовину інше слово
- наполовину - це як?
- а ось так! Букви змінилися, а значення залишилося
- прийнято, - він посміхнувся, а потім лукаво на мене подивився, - п'ять синонімів
- до чого?!
- ти двічі назвала моє ім'я
- та коли то було! - обурилася я, - і імена-то тут при чому? Взагалі з тобою розмовляти не буду, тоді й називати не доведеться, зрозумів?
- гей, та я ж пожартував, - він підняв руки в примирливому жесті, - не треба зі мною не розмовляти... мир?
- та ми й не сварилися
- добре, - посміхнувся й заглянув мені в очі, - і все ж?
- хлопець, пацан, хлопчик, бурштиновий, - видала я автоматом, потім подивилася на нього й додала, - шатен
- Ель – ти чудо, - він беззвучно розсміявся
- п'ять синонімів!
- до чого?!
- ти двічі назвав моє ім'я
- ні, ну якщо не хочеш, щоб я...
- бе-бе-бе!
- дівчина, дівча, дівчинка, зелена, - в очах іскорки веселощів - не шатенка
Брай з Анета не витримали й засміялися, а ми сидимо, кусаємо губи й дивимося один одному в очі... чарівне видовище.
***
З обіду я втекла до Ніка, який, як ми й домовилися, сьогодні підібрав мене сам, так що далеко ходити не довелося. З очима ми розібралися, я вже й сама можу їх міняти, не буде ж Рес просто підкидати мене до столовки крупних кожен день? А в Ніка це займало зайву хвилинку, так що він теж був не проти. А далі - Шаар, наше десятихвилинне божевілля в небі з Рисом і польоти й допомога, на цей раз - Айдару. І розставання, політ назад - найсумніша частина мого дня.
Нік підкинув до столовки, якраз прилетіли до середини вечері. Друзі все ще були там - чекали мене - хоча самі вже давно поїли. Швидко перекусила, ми встали, а Анета так акуратненько випередила зі мною під руку хлопців на кілька кроків і стала наполегливо вмовляти мене піти з ними.
- а уроки?
- Ель, та які уроки?
- як які? На завтра - артефакторика, хоча б. Це я вже не кажу про інші - не залишати ж все на вихідні!
- так, на вихідні безумовно не потрібно... ну Ель, - заканючила вона, - потім зробиш! - по-моєму, вона просто хотіла сходити до хлопців, тільки от ні в якому разі не сама
- ви про що? - нас наздогнав Джейк
- ти уявляєш, вона не хоче йти з нами, - здали мене з потрохами
- ти йдеш з нами, - сповістив цей сонячний, розгортаючи мене до Діру
- це що за диктатура?!
- це демократія - вирішує більшість
Нормально?!
- ні, - уперлася я
- Ель, ти неможлива!
- так, взагалі неправильна якась, - підтримав його Брай
- це ще чому?
- та тому, що ти єдина на весь курс, хто хоче проміняти нас на домашку, - фиркнула Анета
- від нестачі уваги ви точно не страждаєте, так що
- від нестачі? - тепер уже Джейк пирхнув, - та їх увага... ще в останній літній день набридли, чесне слово!
- їх хоча б двоє, а я одна! - поскаржилася дівчина
- а це як впливає? - не вловив я суть проблеми
- так як-як, їх поділили, а за мною всі хлопці бігають!
- в сенсі «поділили»?
- в сенсі, що половина дівчат спокушує Брая, а до мене не лізе, а інша половина - навпаки, - пояснив золотоокий
- воу... та коли вони встигли?
- це єдине, що тебе хвилює?! - такий удавано-ображено-обурений голос
- ммм... ні, безумовно ні, - я задумалась, - слухайте, а Анету вони у своєму розподілі врахували?
- ні, вирішили, що хлопців з неї вистачить, - хмикнув Брай, - і так хоч гарем відкривай
- і жодного нормального! - поскаржилася вона, - всіх що цікавить? Та очі мої, може ще те, що маркіза... – фактично одне й те саме, - ніякої тобі романтики! Одні ви мене любите, - вона скорчила зворушливу гримаску хлопцям
- а мене вони теж врахували?
- так, - Брай хихикнув
- ммм… цікаво. І кого ж з вас мені потрібно спокушати?
- а є побажання? - лукаво запитав Джейк
- звичайно, - таким проникливим голосом сказала я, - бажань у мене взагалі багато... але ось пристрасть... вона одна
- навіть так?
- так...просто божеволію... так хочу... морозиво з карамеллю
- ні, ти безумовно неправильна, - крізь сміх констатував Брай, - тобі належить дивуватися моєю неземною красою та чарівністю й у захваті падати до моїх ніг
- вибач, дорогий, я не знала, що все так серйозно
- навіть не знаю, дорога, чи зможу я тебе коли-небудь пробачити... це такий удар для мене
- ммм... милий, не переймайся, добра половина нашої групи тебе з задоволенням втішить, - втім, може й не дуже добра, а якраз жадібна до дечиїх очей
- сумнівне щастя, - він навіть сміятися перестав і замотав головою, - ні, не хочу
- як скажеш, милий, я ж не наполягаю
- та ти взагалі дивна
- через те, що не примушую тебе зустрічатися з шістьма-сімома дівчатами?!
- ні, - він зробив скорботний вигляд і навіть витер уявну сльозу, - не любиш мене, - ще одна сльоза, шмигнув носом - не поважаєш, - третя, - не, - тут він задумався й палець, що другий раз витирав шкіру під правим оком, призупинився, а я не витримала й фиркнула, потім засміявшись, - та ну тебе! - він кинув цей цирк і теж засміявся, - точно неправильна
- так, голубки, хороший воркувати, - в очах Джейка танцювали смішинки, - ходімо
- а артефакторика?!
- ну Ель! - бач як злагоджено. І з яким докором!
- зробиш у нас свою артефакторику, в чому проблема? - Джейк розгорнув мене за плечі до себе, - йдемо? Разом веселіше
Я стояла й дивилася прямо в ці сонячні очі, розуміючи, що не хочу говорити «ні». І так, взагалі це в мої плани не входило і так, мені ще потрібно перекреслити схему накопичувача й прорахувати деякі параметри і так, Рес все ж в чомусь має рацію і...
- мені потрібно зошит взяти
***
Я знала, що це перетвориться в якийсь балаган. Я знала, що сама я зроблю все в три рази швидше. Але я знала, що з ними дійсно буде в три рази веселіше. В результаті за кілька годин я тільки й встигла що переписати в Джейка конспект і зробити завдання, тому що весь інший час мене наполегливо відволікали. Хвилин за десять до відбою ми все ж розійшлися, а я з Анетою помчалася по коридорах, щоб вчасно встигнути до кімнати. Кинула «привіт» сусідці й навіть не дочекалася відповіді - пішла у ванну. Всього хвилин п'ять, трохи магії і я лягаю спати... наївна. Ну як я засну? Чого я тільки не перепробувала: візуалізувати, рахувати драконів, представляти щось заспокійливе (теж драконів. Риса, якщо бути точною), стверджувати, що я вже сплю (самонастройка Даміра)... без толку. Думки, думки, думки... І це поглинаюче почуття самотності... і переживання, і хвилювання, і ще купа хто знає яких емоцій... і я... як Дамір говорив? Вдень ми всі носимо маски, але ніч оголює нас. Так, це точно... днем я можу прикидатися, можу хоробритися, можу робити вигляд, що все нормально... можу, та й постійна присутність інших зобов'язує. А ось вночі... вночі мої страхи вже нікого не бояться, вночі я одна, одна проти них, залишена на розтерзання минулого й хвилюванню за майбутнє, лежу грудочкою на ліжку, обнявши подушку, і абсолютно беззахисна перед всім цим... Лише перемігши свої страхи, ми стаємо вільними, але... як мені це зробити? Як я можу це зробити без Риса, без мого супутника, без мого дракона? Як, якщо без нього мені так погано, так самотньо, я відчуваю себе кинутою й беззахисною?!
***
Не знаю, коли я заснула, але прокинулася в жахливому самопочутті й видок... теж був жахливий. Втім, якраз це я виправити могла - тих крапель магії, що були доступні мені на такій відстані від Риса, цілком вистачило на приведення очей в потрібний вид - білки стали білими, а не червоними як були, мішки теж пішли, обличчя набула нормальний вид. Умивання, одяг, макіяж, зачіска, прикраси (я все пам'ятаю, Рес) - і дівчина в дзеркалі зовсім преобразилася, від проведеної ночі не залишилося й сліду.
Джейк чекав і... і навіть мінусовий настрій різко змінив свій знак.
- привіт, - мені посміхнулися
- привіт, - я хитро блиснула очима, - як я виглядаю?
- прекрасно виглядаєш
- повторюєшся, - я прицокнула язиком, - п'ять синонімів, будь ласка
- чудово, гарно, шикарно, пречудесно, блискуче, - ух ти, навіть не запнувся!
- дякую, Ви дуже люб'язний
З посмішкою подаю йому руку, мене акуратно саджають на Діра (який Діерир, але просто Дір мені подобається більше), політ, де я сиджу, обвивши сонячного руками й поклавши голову йому на плече, потім мені подають руку й допомагають спуститися, далі - лікоть , моя рука й так ми йдемо до їдальні... стійкий знак плюса мого настрою, посмішка, що так і норовить розплився на обличчі й усе зіпсувати, незадоволений погляд Реса, який я повністю ігнорую... чудовий початок дня, мені подобається!
***
На артефакториці нічого надзвичайного не сталося, хіба що ер*Фасана оголосила, що на наступному уроці в нас буде практикум, а тому щоб ми були з драконами. Одногрупники лише плечима знизали – їм-то що? Покликали, та й все, чаклуйте собі на втіху. Дехто навіть зараз був з драконом, що особисто мене сильно вражало. При всій моїй любові до Риса й буквально манії постійно бути разом (Дамір сказав, це одна з особливостей алеанель дранак - вони не можуть без дракона, хоч трохи тривалі розставання переживають важко), я не уявляю, як би він тут лежав і нічого не робив. Він же дракон! І що він буде ось так спокійно валятися в класі, поки інші носяться над землями між двох річок? Та нізащо! На те він і дракон, він не може без цього. І я... як же я сумую за цим азартом, вітром в обличчя, божевільній гонці в спробі наздогнати Реса з Роком! Потрібно на вихідних обов'язково затягнути його в Шаар та політати наввипередки! Фінти й виверти-то ми кожен день витворяємо, а ось гонка... зовсім інші відчуття.
- Ель! - Джейк потряс мене за плече
- а?
- повернися на землю, - він посміхнувся, - як на практикум підеш?
Так я ж якраз над цим і думала... ніби.
- накопичувач зроблю
- накопичувач? - Анета насупилася, - це що?
- це такий артефакт... якраз вирішить мою маленьку проблемку
- артефакт? А ти добре розбираєшся в артефакториці?
- я... не знаю, ще жодного разу нічого не створювала. Але ер*Фасана дала мені книгу по накопичувачам і схему потім перевірила... по ідеї, повинно вийти
- ого... та коли ви встигли?
- коли вона дізналася, що мій дракон не в академії, розповіла про накопичувачі й книгу дала
- здорово! Так ти тепер і на магію ходити будеш?
- не тепер, а коли створю накопичувач. І ні, на магії така витрата сили йде... але на артефакти й зілля повинно вистачати
- а що ж з магією робити будеш?
- а що я можу зробити? - я знизала плечима, - ходімо, а то зараз ще на щось встигнемо. Що у нас там?
- мови
***
- так, діти, вибираємо - конг-ронгівська або цмерківська? - було перше, що сказав Тадор ер*Тарлор
Ми переглянулися й знизали плечима.
- опишу вам ситуацію, - змилостивився вчитель, - цмерківська більше схожа на імперська, вам вчити його буде простіше. Конг-Ронг від нас відділяє смуга гір, так що їх мова на нашу практично не схожа, вона набагато складніше. Вчити ви все одно будете обидві, справа тільки в порядку. На Цмерк йде два роки, на Конг-Ронг - три. Я б рекомендував почати з більш складного, тому що зараз у вас ще такий розклад... ну як вам сказати? Дитячий. Суцільні магічні предмети, аби вам не нудно було. З кожним курсом вас все більше й більше будуть напружувати управлінням та іншими штуками, які потрібні імперській знаті. На другому курсі нарощують години на них, обрізаючи магію, а ось з третього підключаються нові. Навалювати ще й більш складну мову на кінець... хоча, існує думка, що чим більше знаєш, тим простіше вчити нову, так що можете почати з цмерківської, сподіваючись що конг-ронгівську потім теж буде вивчати простіше. А хтось вирішує «дати собі час втягнутися», мовляв поки можна гуляти гуляємо, а потім все одно завантажувати будуть і те, що трохи більше - не так важливо... не знаю, підходів багато буває, вирішувати вам
Хм... і що ж вибрати? Взагалі, я поки схиляюся до думки про конг-ронгівську. По-перше, в Цмерк я якось не горю бажанням потрапляти, а ось до загірного народу - цілком навіть можна. По-друге, залишати все складне на кінець теж не хочу, я вже давно знаю, що такий підхід ні до чого доброго не веде. Починати на третьому крім усього іншого ще й новий більш складну мову? А так як раз буде ще один рік Конг-Ронга, начебто складно, але не з нуля ж? Якраз втягнемося з новими предметами, а на четвертому вже з початку можна буде й цмерківську почати... так буде краще.
Голосуванням вирішили, що таки спочатку нехай буде конг-ронгівська. Ер*Тарлор посміхнувся, потер руки й почав нам щось говорити... явно не на імперській. А... а вчити він нас буде? Подивився на наші витягнуті обличчя, посміявся й клацнув пальцями, після чого на стіні перед нами почав з'являтися синхронний переклад всього, що він говорить. О, а я-то думала - чому тут гола стіна? Виявилося, якраз для того самого - на ній з'являлося сказане ер*Тарлором незнайомою мені мовою й переклад на імперську під кожним словом. У такий ось оригінальний спосіб нам повідомили, що половина часу відводиться на граматику, інша половина - на словниковий запас і практику. Але, оскільки ми неуки й нічого не знаємо, то сьогодні всю пару вивчаємо алфавіт і вчимося читати, тому що додому вже будуть слова.
Більше години все по черзі ламали язики, вимовляючи неправильно. Написи на стіні теж змінилися - з'являлося те, що потрібно було сказати, переклад і транскрипція, а якщо ми все одно не могли прочитати правильно (а так воно й було), то з'являлася ще й транскрипція на імперській, що ер*Тарлор називав знущанням над мовами й взагалі непотребством. До кінця пари в мене вже гула голова від цього всього, але «знущання» стало з'являтися помітно рідше. Емай, я розумію, чому в нього навіть Ріан заговорив на конг-ронговській! Але що вони говорили про те, що мені має сподобатися? Щось поки у мене вражень від уроків - один головний біль.
На щастя, якраз був час полудня, так що до наступної пари - анатомії і цілительства людини - я відпочила й відчувала себе цілком нормально.
З обіду я вже за звичкою втекла раніше, так нічого нікому й не пояснивши. І дорога в Шаар, час, коли я ледь могла сидіти спокійно, тому що ось-ось і... і я ж чекала цього цілий день!
- Рія, не крутись, - Нік посміхнувся, - впадеш
- я не... - кручусь, так, але що я можу з собою вдіяти?
- як день пройшов? - вирішив він використовувати іншу тактику - відволікти мене
- та нормально... від мов голова пухне.
- ви який вибрали?
- Конг-Ронга
- цей складніше. Але спочатку, потім звикнеш
- а ви який спочатку вчили?
- теж Конг-Ронга
- ясненько...
- у вас учитель хороший, його всі хвалять
- хороший... а у вас хіба інший?
- звичайно, це ж інший корпус
- ну й що? Три уроки мови в курсу, п'ять курсів - це як три уроки в день. Невже не може потім йти в ваш корпус і там викладати?
- ні, не може. Ніхто так не викладає. Три корпуси - це як три різних академії, хоч й стоять разом... по ідеї, чому б і ні, можна було б ділити тільки магію, але все одно так не роблять.
- чому?
- це проти правил академії. У маленьких викладають тільки маленькі, у середніх - тільки середні, у великих - тільки великі. Може з особистим комфортом пов'язано, так ви ніби як рівні... може ще з чимось, не знаю. З магією чому - зрозуміло, з іншим - не дуже... так склалося історично
- а як же рівність, братство, тощо? - завела я до болю знайому пісню
- це стосується тільки дворян і недворян, а всередині діліться собі як хочете, їх це вже не цікавить
Логіка! Залізна...
***
- ти йдеш з нами, - після вечері знову заявили мені, - і не думай опиратися
Я й не думала, але тепер просто не можу не чинити опору, ви ж це розумієте?
- ні, не піду
- та розслабся, ми теж теорію магії ще не зробили, ось і зробимо разом, - Джейк обійняв за плечі й повернув у бік Діра
- ха, а от і ні - я зробила теорію ще в понеділок
- ммм... а чому не артефакторику, вона ж раніше? - здивувався він
- жіноча логіка! - просто поки я була в Реса то вирішила, що краще зробити його предмет - спитаю якщо що. Питати не довелося, але тим не менш
Анета поперхнулась і втупилася на мене, Брай пирхнув, Джейк дипломатично не відреагував:
- тоді ми будемо робити теорію, а ти... - замислився, - а що тобі потрібно? І взагалі ми вчора чекали, поки ти зробиш, так що теж почекаєш
- так вже ви й чекали! - заважали мені тільки насправді
- можеш так само чекати, - він пирхнув, - хіба не весело було?
- весело-весело... добре, але мені потрібно взяти артефакторику
- знову?! - це Брай, - так що ти зі своєю артефакторикою так носишся?!
- що ти, дорогий, це інша артефакторика, - захихотіла я, - й мені справді потрібен накопичувач
- дорога, та хіба я проти? Зубри свої артефакти хоч кожен день, якщо так хочеться
- дякую, любий
***
«Рес»
«одна ніч, пам'ятаєш?»
«ну Рес! Ти що мене абсолютно не любиш?»
«я тебе обожнюю» - смішок: «але з цим дійсно потрібно щось робити»
Ха, вже зрозуміло - згоден.
«я тебе чую, ти в курсі?»
«звісно»
«ні сорому, ні совісті»
«яку виростив - така є. Як в тунелі потрапити?»
«зараз Ані в провідники пришлю»
***
Прокидатися в теплих обіймах, з маленькою грудочкою Ані під рукою, та ще й виспавшись - це неймовірно прекрасно, особливо після безсонної ночі. Навіть те, що встати довелося на десять хвилин раніше, щоб прийти в кімнату до того, як прокинеться моя сусідка, ні крапельки не погіршувало мого настрою. А вже мій провідник і характеристика зовнішнього вигляду як «незрівнянно»... може я й не світилася, але відчувала себе саме так.
Закони та їх застосування для різних соціальних груп, теорія магії, полуденок... потім - алхімія. Так, Арін ер*Варан звичайно молодець і велике йому спасибі за те, що відійшов від програми й на першому ж уроці видав нам теорію зілля відновлення сил, яке «вам дуже знадобитися після завтрашньої фізичної підготовки», але... навіщо ви всі наганяєте на мене такий страх перед цим уроком? Я б не звернула на це особливої уваги, але вкупі з тим, що говорили Рес з Ріаном... на мене нападає якийсь первісний жах! Якщо додати ще й те, що мені це зілля варити зовсім ніколи...
- хлопці, ви ж мене любите? - я обняла обох й посміхнулася Анеті. І коли це я встигла її звички перейняти?
- звичайно, любимо
- зваріть ще одну порцію на мене?
- з фіз підготовкою погано? - поблажливо посміхнувся Брай
- нормально, але про неї такі жахи розповідають...
- так чули ми, - відмахнувся хлопець, - і ти їм віриш?
- мої джерела більш ніж заслуговують на довіру
- ммм... що за джерела такі? - поцікавився Джейк
- о, це великий і страшний секрет, - змовницьки прошепотіла я, - зваріть? Будь-ласочка
- добре, але за результат не відповідаю
- спасибі, - я чмокнула сонячного-один в щоку, - я тебе теж люблю