Csend telepedett le közéjük. Mindannyian a gondolataikba voltak mélyedve. Max és Valér a jóslat első felét értették csak. De azt már nem, hogy ki lehet a harmadik. Ugyanis Valér Zeusz fia, míg Max Poszeidóné. ~ Lehet, hogy Hádész Marci fia? -tette fel benne a kérdést Max. Még sosem látták errefelét, és könnyen meglehet, hogy máshol húzta meg magát. Így már érthetőbb számára, hogy miért érdemes annyira képzettnek.
Eközben Marci is gondolatai közé merült. Ő pedig a jóslat másik felét értette. Mielőtt meghalt volna egy sötét alak mentette meg. Mikor felé nézett az arcát nem látta, csak a sötét kavalkádot, mely körbe ölelte őt. Aztán mikor elájult a tó partján, akkor ugyan ugyan az az alak tűnt fel. De akkor másként került a szeme elé. A belső világa tárult elé, amit a mai napig nem tud hova rakni. Érzi magában, hogy csak ő tudja abból a sötétségből kirángatni, mely körbe öleli. Ha így veszük, akkor máris értelmet kap egy kis része. De a társa dolgot nem érti, azt inkább hagyta későbbre. Az ős és a gyermek közti harcot is értette. Itt vannak a Tartaroszi szörnyek. Tartarosz előbb létezett, mint az istenek. Vagy az is előfordulhat, hogy nem Tartarosszal kell szembenézni, hanem a titánokkal és az óriásokkal is. Mindkettő előbb volt az isteneknél, így már világosabb számára az egész. Az utolsó sorral ő sem tud mit kezdeni. ~ Az majd úgy is eldől magától. -gondolta magában, majd a barátaira nézett.
-Szedjük össze a cuccainkat, majd irány Görögország. Még sosem voltam ott. -mondta Max, és nekiállt összeszedni a cuccait.
-Miért mennénk Görögországba? -tette fel a kérdést Marci.
-Mert a jóslat is azt mondja. "ott, ahol minden kezdött, s oda vissza vissza" -idézte szó szerint Max. -Görögországban kezdődött az egész, úgyhogy oda kell mennünk! -mondta tovább határozottan.
-Ez nem teljesen így van. -állt vitába Marci. Emlékezett a sötét alakra, ki az életet mentette meg. Mikor ott volt a kertben a növények közt egy kardot vett észre. A kard magához hívta, de valahogyan sikerült ellenallnia neki. ~ Ha ebből indulnánk ki, akkor meglenne a kard is, valamint tudnék segíteni neki is. -mondta magában Marci.
-Miért állítod ezt? -kérdezte Valér.
-Azért, mert mikor elájultam egy sötét alak belső mivoltát láttam és éreztem. A jóslatban van valamilyen említés róla. Meg aztán korábban voltam ott. Egy kertben találtam meg a gondolataiban mélyedve. A lényeg benne, hogy ott a kertben volt a növények közt egy kard is. Éjfekete pengéje volt, melyből csak úgy sugárzott az erő. Ha minden igaz, amit mondtatok, akkor lehet, hogy ott van A Halál Pengéje. -mondta el a véleményét Marci. Max és Valér meglepetten néztek rá. ~ Ha igaz mond, akkor ott kell kezdnünk, és akkor két legyet ütnénk egycsapással. Meglenne a kard, és meg tudjuk saját magától szabadítani azt a valakit. -gondolta Max, majd beleegyezően bólintott. Úgy látszik, Valér is erre a döntésre juthatott, mert ő is rábólintott egyet.