Очі розплющились самі собою, без моєї участі. Ах ти ж… Погляд ковзнув на всі боки. Не зрозумів. Щось не те… Де це я опинився? Невеликий острівець землі, кілька метрів уздовж, кілька метрів вшир, весь вкритий травою, жодного кущика, а за ним — небо. Острівець ширяв у чистому небі. Було яскраво, світло, але сонця ніде не видно. Невже сон? Та ще усвідомлений, зважаючи на все. Спробував зробити крок – не вийшло. Я не відчував тіла, тільки бачив картинку. Подивився вниз… А де воно? Що відбувається?!
Раптом перед очима утворилася сіра хмара, з якої вийшов перекачаний, стрижений під трійку чоловік.
«Ого, який здоровий! Штани і сорочка тільки дивні, наче з минулого століття, а то й раніше…» — тільки й зміг подумати я, бо нічого не міг вимовити. Рота не було.
— Вітаю, боєць. Вибери мене, і ми покажемо всім, що таке сила духу та військова кмітливість!
Чоловік широко розставив ноги, заклав руки за спину і з прищуром витріщився на мене.
Праворуч від явного солдафона з'явилася ще одна сіра хмара, і з неї вийшла жінка похилого віку, що на ходу витирала руки об білий фартух.
— Ой, а чого це ти так забруднився? Давай ми тебе відмиємо, нагодуємо, і потім я тобі розповім, що до чого.
Бабця дістала зі складки спідниці качалку, закинула її на плече і посміхнулася, дивлячись на мене.
З'явилася третя хмара. З цієї вийшов високий худорлявий чоловік.
«А це чо за середньовічний франт? Чорна сукня чи сорочка така? Штани начебто на місці. Так, точно: довга сорочка, просто ременем перехоплена на животі. Патлатий, але зализаний, а вусики, як у кота…» — знову зміг я тільки подумати – говорити не було чим.
— Конкланд, до ваших послуг.
Чоловік уклонився, гучно стукнувши підборами шкіряних туфель.
Четверта сіра хмара – і з неї вийшов пройдисвіт із злодійкуватим поглядом і горбатою спиною.
— Гей, пс, якщо хочеш дізнатися багато чого цікавого — тільки скажи.
Хлопець бандитської зовнішності дістав ножичок із внутрішньої кишені шкіряного жилета і вправно перекинув його з руки в руку.
Ще однієї хмари не утворилося, але з'явився напис. Білі літери з гострими завитками по краях нерухомо зависли в повітрі прямо переді мною.
«Виберіть помічника»
А вибирати я маю тільки з ось цього? Хм... А якоїсь грудастої руденької жіночки немає?
«Функція знаходиться на стадії тестування. В доступі відмовлено. Виберіть помічника із чотирьох доступних»
Ах ти ж, срань болотна, ти мені тут не начальник, щоб у доступі відмовляти!
«В доступі відмовлено. Виберіть помічника із чотирьох доступних»
Так, ану швидко головного мені покличте.
Хвилину нічого не відбувалося, я лише злісно витріщався на четвірку, що стовбичила переді мною.
Ну я вам тут влаштую! Дайте тільки розібратися, що до чого.
«Виберіть помічника»
Драти вас у печінку!
На мої думки ніхто ніяк не реагував, і нічого не відбувалося, тому я вирішив зіграти поки що за їхніми правилами, а там уже діятимемо за ситуацією. Ось чесне слово, зроду таких снів не було.
Я ще раз оглянув кожного з четвірки. Хм… Ну не воїна, однозначно. Стара теж мене не цікавить, вистачить і однієї старої шельми в моєму житті. Чемний, чи шахраюватий?.. Давай першого, він начебто базікає поменше, а ось зі шпаною можуть бути проблеми.
Як тільки я закінчив свої роздуми, троє одразу зникли, залишивши мене наодинці з власником зализаного, як у старих італійських фільмах, волосся та гострих вусиків.
— Вітаю Вас у Мірантирі. Моє ім'я — Конкланд, і я буду Вашим помічником. Для початку виберіть стать, — сказав чоловік, склавши руки на поясі.
— Чо за жарти такі?
Несподівано! Цього разу мої слова луною відгукнулися в повітрі, але ось виходили вони незрозуміло звідки. Дуже дивне відчуття. Навіть язика не відчуваю.
— Ну чоловік.
— Чоловіча? Ви впевнені? Може, бажаєте спробувати жіночу? — уточнив мій новий знайомий, піднявши праву брову.
— Ти мені тут давай не це! Без натяків. Сказав – чоловік, отже – чоловік!
— Як забажаєте. Але вам би сподобалося, — сказав помічник чи глузуючи, чи то цілком серйозно.
— Голос залишити початковий, чи бажаєте змінити?
— А з голосом моїм чо не так? Голос як голос. Залишити, звісно.
— Як забажаєте. Але, як на мене, трохи грубуватий, можна було б пом'якшити.
— Стільки років прожив із ним – і ніхто не скаржився.
— Як забажаєте. Оберіть імʼя.
— Та чо тут обирати: Микола!
— На жаль, ім'я Микола вже зайняте, — чемно мовив платтяносець.
— Як зайняте? Микола Селезньов я за паспортом.
— Ви справді хочете вибрати ім'я Микола Селезньов?
— Нема чого тут вибирати, Микола Селезньов я.
— Може, виберете одне із цих?
Перед очима з'явилися білі написи:
«Микола324
або
KolianSel?»
— Повторюю: Микола Селезньов. У паспорті написано так!
— Як забажаєте. Тепер оберіть расу.
Яку таку расу? Раса… Раса… Знайоме слово, але не можу згадати, що воно означає. В голові взагалі якийсь туман, крім свого імені та прізвища майже не пам'ятаю нічого.
— Чо за така раса? Одяг священика, чи чо? Так вона мені ні до чого, зроду не вірив в Бога. О! Ось це я точно пам'ятаю.
— Ви можете вибрати одну з класичних рас, — промовив помічник, і перед очима з'явилися нові слова.
«Людина
Орк
Ельф
Гном
Гоблін
Огр
…»
— Також Ви можете обрати одну з рас, вже створених іншими гостями Мірантира.
«Драуг
Дромедр
Людина-рись
Амфібія
Лютий
Нетопир
…»
— Або Ви можете створити свою, унікальну расу.
— Людина я, людина. Не треба мені тут всяких цих.
Переді мною з повітря з'явилося дзеркало. У ньому на повний зріст відображався голий літній чоловік: лисий, з пучками сивої рослинності на скронях, з густими бровами, волосся з носа стирчало на всі боки, ще й кудлата борода на обвислих щоках. Про решту тіла й говорити нічого не хотілося. Старе, в'яле, обвисле. І я десь знав, що це саме моє тіло.
— Ех, помолодшати б років на сорок.
— Як забажаєте, — чоловік із вусиками вклонився і клацнув пальцями.
Несподівано сутулий старий у дзеркалі почав випрямлятися, шкіра почала підтягуватися, старечі плями зникати, м'язи налилися життям, на голові виросло каштанове густе волосся з чубчиком до брів, а сивина зникла.
— Цвях мені в печінку! Сон дивний, але він мені починає подобатися. Е, як там тебе, Кондрат! А можна додати зросту? Мені мої сто шістдесят п'ять ніколи не подобалися. О, починаю чось пригадувати про себе.
Чоловік у дзеркалі виріс на пару сантиметрів.
— Ану, дотягни до ста вісімдесяти.
Я ніби встав з колін і майже зрівнявся із зализаним.
— Може, бажаєте додати риси: шрами, татуювання, пірсинг, протези, каліцтва, додаткові кінцівки? Може, якісь екстравагантні побажання?
— Та ні! Ніколи такими дурницями не страждав. Дякую, не треба. Завжди був здоровий, ніщо не ламав, нещодавно ось тільки поперек почав боліти.
Внизу спини різко заболіло, ніби камінням поцілили в куприк.
— Ах ти ж! Ти чо твориш, копито осляче?! Не треба поперек.
— Як забажаєте.
Біль припинився так само несподівано, як і з'явився, але виникло якесь інше неприємне відчуття. Я глянув у дзеркало, а там… Єдрити-бити… У чоловіка, який відображався у дзеркалі, пропав живіт. Ноги, принаддя, а замість живота і пупка — одразу груди та плечі.
— Е! Прищаку тобі на губяку, якого біса? Ану поверни як було!
Чоловік у дзеркалі знову обзавівся животом та спиною.
— І прес з м'язами більше зроби!
На животі з'явилися кубики, біцепси закруглилися.
— Так краще.
— Я б ще колір шкіри смуглішим зробив, а то занадто вже ви бліді.
Ну точно не здалося – глузування проскакує.
— Так теж добре.
— У Мірантирі мешкають ще істоти, які мають залишкову магію, і ви є однією з таких істот. Виберіть своє вміння. Ви можете вибрати одне із класичних умінь.
«Вогняна куля
Крижаний спис
Кам'яний кулак
Займисте лезо
Водяний потік
Порив вітру
…»
— Також ви можете обрати одне з умінь, які вже придумали інші гості Мірантира.
«Сюрікен смерті
Прихована сила кулака
Невидимий кидок
Сфера небуття
Сплеск арматури
Плювок кобри
…»
— Або ви можете вигадати своє вміння, а потім підкоригувати.
— Жодних магій! Я зроду в цю брехню не вірив. Усі ці шарлатани... Мені вистачить і однієї відьми по сусідству.
— Як забажаєте.
Чергові білі написи замиготіли перед очима.
«Відмова від магічних здібностей дає +1 до базової характеристики сили, +1 до базової характеристики спритності та +1 до базової характеристики витривалості»
— І чо це означає?
— Ви зможете бігати та битися довше, ухилятися від різних атак, а також використовувати різні важкі предмети.
— Це добре, а то чот сила останнім часом взагалі залишає мене, роки вже не ті.
Я махнув рукою, і високий чоловік у дзеркалі теж махнув рукою.
— Каргу стару через вим’я собаче, то це точно я? Так можна? — чоловік у дзеркалі ворушив губами в такт моїм словам. — Оце так справи. Точно сплю. Чуєш, Конодаве, а де це я опинився?
— У Мірантирі.
— Це чо?
— На жаль, Вам поки що рано про це знати, вибачте. Згодом Ви все дізнаєтесь.
— Дивися мені, Конколазе, ловлю на слові.
— Виберіть стартову зброю.
— А чо це за стартова зброя така? Пістолет для бігунів, чи чо? На старт, увага, пішов?
Помічник клацнув пальцями, і праворуч від мене в повітрі з'явився дерев'яний стіл зі всіляким мотлохом. Лежали різні ножі, мечі, булави, арбалети, луки, навіть спис був.
— Ні, всі ці залізяки не по мені. А пошмаляти можна з чогось?
— Зі стрілецької зброї доступні лише лук, арбалет та праща.
— А рушниці там, чи гвинтівки нема?
— Вогнепальна зброя не передбачена у Мірантирі.
— Ну і пес з ним, візьму палицю, воно завжди з нею зручно буде. Трохи чо – в лоб засандалив, і готовченко.
— Відмінний вибір.
Ось! Знову глузування! Ну зараз я тобі покажу, помічник, таких одразу на місце треба ставити. Ще й тихариться, чи бачите, згодом ви все дізнаєтесь, а поки оберіть расу, ім'я, зріст… Зараз я з тебе все витягну, вусатий.
Я взяв у руки важку палим'яку із залізним набалдашником на кінці.
«Отримано новий предмет:
Бойова дубина»
Покрутив зброю в руках, переконався, що агрегат солідний, міцніше вхопив і тільки-но зібрався з розвороту вдарити по ногах Конрада, як несподівано все зникло, і я залишився в темряві.
***
«Бажаєте пройти навчання?»
Білі літери із завитками з'явилися перед очима у повній темряві.
— Ти чо, діда ще навчати чомусь надумав?! Я тобі дам! Діда навчати не треба, я й сам тебе чому захочеш навчу!
Знову непроглядна темрява.