Пролог
1. Створення персонажа
2. Стартова локація
3. Навчання
4. Стартова локація та нові знайомства
5. Селище рибалок на горі
6. Швидке введеня в справу
7. 88
8. Нове життя
9. Вступний ролик
10. Нове призначення
11. Баг
12. Освоград
13. Ази роботи
14. Дідусева гордість
15. Начальство
16. Сім'я
17. Пристанище
18. Прірва
19. Персонажі
13. Ази роботи

— До нас сьогодні хтось підійде? Чи тут, як у їдальні, треба йти на видачу?

— Ну ось, — прогугнявив під ніс Андрій, колупаючи нігтем стільницю.

— Чо, ну ось?

— Пофігістичне ставлення до всього.

— Андрюха, копати тебе в дупло, я тебе прошу, давай кажи конкретно, якщо є чо сказати, і бажано без цих твоїх хитромудрих слів, по-людськи. Я не в настрої повчати тебе життю.

— Ну як? Справді? Ти справді не бачиш різницю? Навіть у таверні, куди заходить кожен гравець, і неодноразово. Ось у Селещі рибалок на горі, наприклад. Я там придумав і фішку із запахом та голками, і квест туди додав, так, необов'язковий, але він там є. Крім того, Ларіна — господиня, і характер їй прописав, конфлікт із чоловіком, і все це було тісно взаємопов'язане з атмосферою, локацією та іншими квестами. Я це робив цілісно, ​​чесно, я старався — я люблю, щоб у моїх завданнях були прописані персонажі, цікаві зі своїми передісторіями, особливостями та деталями, і найчастіше вони навіть якось знайомі чи пов'язані один з одним.

А тут! А як тут? Як? Ти бачиш? У таверні навіть немає господаря чи офіціантки, та хоч когось, хто б вписувався в це місце. Знаєш, як тут щось можна замовити? Якщо я вірно пам'ятаю, ти пив ель; хочеш елю?

— Можна було б.

— Знаєш, як його замовити? Знаєш, у кого? Знаєш, хто його приготує та принесе тобі? Ніхто!

Андрій узяв зі столу папірець, якого я спочатку не помітив, і потряс ним перед моїми очима.

— Ти дивишся в місцеве «меню», і воно дублюється на твоєму головному інтерфейсі очей…

— Чо?

— Білі спливаючі написи! Ти вибираєш той самий ель і просто кажеш вголос: хочу два елі.

На столі звідкись з'явилося два кухлі з напоєм.

— І все! Все! Розумієш? Навіть гроші в тебе просто зникають із гаманця! Ледачі виродки!

Синюшного аж трясло від злості, він кинув листок і з новою силою і більшою швидкістю почав скрести стільницю.

— А назва міста! Освоград! Знаєш чому? Бо першого правителя звали Осво. Все! Це вся інформація, та ніякої передісторії! Ні ким він був, ні як він помер, ні як він вирішив заснувати це місто… Нічого! Тепер головний тут, його син — Онмар. Можна було стільки квестів та історій на цьому зробити… Лор поглибити, сімейні негаразди, син хоче перейменувати місто на свою честь, але городяни проти, чи навпаки за… Та тут таке поле для творчості, але ні! Навіщо напружуватись, якщо й так з'їдять?!

— Андрюха, вгамуйся, вгамуйся. Чого ти так завівся? На ось, давай вип'ємо.

Я підсунув до нього кухоль і сам узяв у руки другий.

— Давай, за Рорика, не цокаючись.

— Я не п'ю. І чого не цокаючись?

— Ну ти чо, ти ж сам його грюкнув. Так, так треба було, але все одно треба згадати хлопця, прикипів я до нього.

— Та нікуди він не подівся! Все з ним добре.

— Чо?! Рорик живий? — я щиро зрадів цій новині. — Як я зрозумів, ти ж стер те селоище разом з усіма, хто на ньому був.

— Виродки!

— Хто?

Замість відповіді синявий почав лазити по своїх кишенях і дуже сильно нервувати, очі бігали з боку в бік, норовлячи зробити оберт на триста шістдесят градусів.

До речі, тільки зараз до мене дійшло, що шкіряного одягу на ньому не було, лише така ж лляна сорочка, як у мене, сандалі та шорти до колін.

— Порошок! У мене тепер немає мого порошку! Як? Як мені тепер бути?

Андрій заплющив очі і знову продовжив поглиблювати вже розколупану борозенку на стільниці.

—Андрюха, ну кидати тебе в гній, наркоман ти чортів…

— Я не наркоман! — несподівано голосно вигукнув синявий і зло глянув мені просто у вічі. Вони були сповнені страху та болю. — Травник! Тут має бути гарний травник. Ти маєш гроші?

— Ну, начебто залишалося дві срібні монети та дрібниця якась.

— Чудово! Ходімо.

— А ель! Давай доп'ємо спочатку, вже сплачено.

Андрій зірвався з-за столу і рвонув надвір. Сумно зітхнувши і максимально надпивши за один присіст з кухля, я пішов за ним. Ну не кидати ж мені хлопця зараз, наркота цього! Ще заріже когось, ото заради своєї дурі. Ох і помічника дали, треба буде якось при нагоді попросити у Вадика іншого. Не люблю наркоманів – ненадійні люди.

Ми пробігли кілька кварталів, кілька разів завернули в закутки і вдерлися в невеликий магазин з безліччю поличок, на яких стояли сотні склянок різних розмірів і форм. Пахло травами та спиртом.

— Доброго дня, вітаю вас у моїй скромній лавці, — звернувся до Андрійка мужик із сивим кучерявим волоссям до плечей.

— Доброго дня, вітаю вас у моїй скромній лавці, — звернувся він за мить до мене, з тими ж словами, і з тією самою доброзичливою інтонацією.

— Пару щіпок Абокана, половину середньої пузатої склянки посліду Крулоуна, пару листочків м'яти й одну унцію крові молодого Гнілолаза чи щось зі схожими властивостями.

— Це все в мене, звичайно, є, і це стане вам у дві срібні монети.

Андрій повернувся в мій бік і багатозначно підняв брову, дивлячись кудись поверх мене.

Я віддав сивому кучерику монети — дивно, що та курва забрала зброю, але не забрала гроші, — а той натомість передав до рук Андрюхи те, що він замовив.

— Приємна угода, на все добре, — травник знову перевів погляд на мене. — А ви? Може, щось підказати?

— Я з ним.

— Може, щось підказати?

— Та я ж говорю, я з синюшним.

— Може, щось підказати?

— Та що ти залагодив, не треба мені нічого підказувати.

— Ходімо, у нього обмежений набір реплік, ліниві виродки не турбуються опрацюванням, — тихо промовив Андрій, на ходу зсипаючи всі інгредієнти в невелику пузату склянку.

Закоркувавши тару пробкою, синій гарненько збовтав її, а потім знову відкрив і висипав трохи порошку на руку, між великим і вказівним пальцем, на улоговинку, де натягнута шкіра. Він почав втирати зелену гидоту, і очі його закотилися. Я вчасно підхопив хлопця під лікоть, щоб той не шандарнув тім'ячком об кам'яну кладку.

Тільки я відтягнув м'яке тіло убік, як очі Андрюхи розплющилися.

— Відпусти!

Андрій невдоволено відмахнувся від мене, поклав склянку в кишеню і обтрусив сорочку.

— Я що, впав?

— Майже.

— Трохи перебрав із кров'ю Гнілолаза, ну нічого, зате в себе приходитиму швидше.

— Андрюха, Андрюха ...

— Виродки! Тепер через них мені довелося заново створювати персонажа. Після того, як мене вбила Кіня, я не зміг відродитись. Вона стерла мого персонажа. І все прокачування і лут пішли в унітаз.

— Андрюха, ти вмазався, тепер все добре. Може ти мені розповіси, чо сталося, тільки доступніше?

— Так, пішли, дорогою розповім.

— І куди цього разу ти поведеш? У місцевий притон? Одна мене тут уже зводила у каналізацію.

— Ні. Нам потрібні гроші на нормальні речі. Є тут один, яка несподіванка, дуже недопрацьований квест, на ньому й заробимо.

— А не можна, чоб ти просто створив нам трохи грошей? Якщо ти можеш створювати цілі острови і істот, то пара монет — дрібниця.

— У Мірантирі це заборонено. Відразу звільнять.

— Ах ти ж, як шкода.

Ми знову рушили в дорогу кам'яними вузькими вуличками, а Андрій, ніби в п'яному маренні, почав вивалювати потік інформації, часом інтуїтивно зрозумілої, а часом схожої на марення шизика.

— Коли ти полетів, я вийшов з гри, одразу ж стер Селище рибалок на горі, включаючи все й усіх, хто був із ним пов'язаний. Швидко сходив у магазин, повернувся, і вирішив одразу зайнятися справою. Зайшов на робочий сервер, відкрив вихідний код і резервну копію того, який видалив — хотів покопатися, порівняти, відшукати помилку, через що з'явилися баги, але… Виявилося, що код змінився під дією артефакту, його буквально начебто переписали та змінили до невпізнанності, особливо це стосувалося тих персонажів, кого вбила Кіня, що мутувала. Я зібрався вивчити це питання, але на моїх очах, прямо онлайн, хтось видалив всі копії. Резервні, вихідні, змінені версії коду — все видалилось, крім ... Рорика. Саме його частина коду я встиг скопіювати собі на комп'ютер, тому що хотів зайнятися ним в першу чергу. Мені не сподобалося, що його паттерни поведінки не відповідали тим, які я йому прописував. Ти розумієш, що це означає?

— Загалом ні шиша не зрозумів.

— Хтось замітає сліди. Тобто це може і не моя помилка, просто, швидше за все, хтось отримав якимось чином доступ до моїх нароботок і до моєї вже вписаної в гру частини, і намагався змінити написаний мною код. У нього щось пішло не так, потім рандомний артефакт з'явився, і все накрилося. А потім він замітав сліди.

— І чо тепер робити?

— У мене зберігся код Рорика, причому саме той, що був закладений у ньому перед смертю. А так, як убив його я, а не Кіня, він не змінився під дією артефакту. Я його знову впишу в гру, але треба почекати, і я просто вставлю його як свого вихованця, щоб важко було відстежити. Але його поведінка залишиться такою ж, як і перед смертю. Плюс, я зможу вивчити, які зміни хтось вніс до його коду, без мого відома.

— Чесно, Андрюха, я ні шиша не зрозумів, але це звучить як план.

— Саме так.

— Ну, а мені, чо робити?

— Як що? Як що? Вигадувати квести. Саме на це від тебе чекає начальство і саме цим ми займемося, і я тобі в цьому допоможу, бо цілі безсонні дні та ночі моєї роботи хтось видалив. А може, і навіть швидше за все, цей хтось хоче привласнити собі мої нароботки. А з огляду на те, які творчі імпотенти тут працюють сценаристами, це схоже на правду. Я дізнаюся, хто це, і, сподіваюся, ти мені в цьому допоможеш, а натомість я тобі допоможу з твоєю роботою. Прийшли.

Ми зупинилися за кілька кроків від бабки, яка, опустивши голову в косинці, сиділа на лавочці і розмірено погойдувалася з боку в бік.

— Послухай, що б зараз не відбувалося, просто мовчи, добре?

— Ти й її завалити збираєшся?

— Просто мовчи, гаразд? Стій поряд, мовчи і ніяк не реагуй на те, що відбувається, добре?

— Та легко.

— А, і це… додай мене до Друзів.

Друзі. Переді мною з'явився пожовклий аркуш із написом «Андрій» і порожнім квадратиком навпроти.

«Хочете додати гостя Андрій у друзі?»

— Так.

Галочка сама собою намалювалася, і лист зник. Вкотре помічу, зручно тут все зроблено. Як я зрозумів, тепер, навіть якщо я втрачу Андрюху з поля зору, то легко зможу його знайти по карті, або Кондрат мені допоможе.

Андрій підійшов до бабці, і та одразу ж підвела голову.

— Синку, допоможи бабусі пересунути шафу, бо я вже старенька, сил зовсім немає. Я щедро віддячу, обіцяю.

— Добре, ходімо.

«Отримано колективне завдання:

Бабця та шафа»

— Виродки без фантазії. Навіть не можуть цікаві назви до завдань вигадати.

— Та вгамуйся ти вже, Андрюхо, я вже зрозумів, чо ти в нас — геній вигадок, а решта — неосвічена челядь.

— Саме так, тепер ні слова.

Бабуся відчинила двері одного з будинків і пройшла всередину. Ми пішли за нею. Скромна невелика кімнатка з шафою, столом, ліжком та маленьким вікном, через яке всередину пробивалося трохи світла.

— Ось, синку, ссунь у самий кут, бо таргани завелися під шафою, а я сама туди не дістану. Потравити треба — вже зовсім від них оятунку нема.

— Добре, — відповів Андрій, підійшов до бабці і з усього розмаху засадив їй ляпас тильною стороною долоні.

Ах ти ж, вим'я поросяче, наркоман клятий! Зовсім здурів?!

Бабця ж, на такий зухвалий вчинок ніяк не відреагувала. Андрюха, не довго думаючи, вліпив другого ляпаса, а потім і третього.

Я вже хотів був заступитися за бабу, але та несподівано подала голос:

— Дякую, що допоміг, синку. Ось тобі нагорода.

Стара простягла жменю золотих монет, синюшний мовчки взяв їх і вийшов із дому.

«Завдання «Бабця та шафа» виконано»

— Андрюхо, синявий череп твій дірявий, ти навіщо бабці люлей навішав? Не можна ж так з людьми похилого віку, тим більше з жінкою, навіть якщо вона з розуму вижила,— одразу ж накинувся я на синця, коли опинився на вулиці.

— Вона не людина, а енпісі. Ще й забагований. За квестом, ми повинні були пересувати шафу, вона б розсипалася, бабка від злості дала б нам ляпас, але потім зрозуміла б, що це не наша вина, і як вибачення, заплатила б золотою монетою. Але той, хто писав цей квест, припустився кількох помилок у коді, і тепер, якщо замість бабки ляпаса вліпиш ти їй, вона відразу віддасть дві золоті монети, а якщо дати три ляпаси, то вона дасть десять золотих. Добре хоч, що гравець може скористатися цією лазівкою лише один раз, а то б вся економіка гри впала.

— А виправити це не можна?

— Можна, і я впевнений, що творець цього квесту навіть знає про цю помилку, але не виправляє, бо вони всі там — ліниві виродки на зарплаті.

— Справді, ліниві виродки. Але, як на мене, ти перебільшуєш. Не може бути так погано.

— Пере... перебільшую? — синій завмер на місці. — А як тобі таке?

Повз нас проходило дві жінки з кошиками, повними різних фруктів та овочів, і про щось буденно розмовляли. Синюшний з усього розмаху вдарив ногою по одному із кошиків. Той вилетів з рук жінки і дном заїхав другій по обличчю.

— Ой! — вигукнула перша.

— Нічого страшного. Ти просто не з тієї ноги встала, — відповіла друга, не звертаючи уваги на те, що тепер її нос був зміщенний по діагоналі.

— Так. Діти мене зовсім замучили.

— А мої ось слухняні…

І панянки, як ні в чому не бувало, продовжили свій шлях, хоча у однієї нос було покалічено, як після боксерського поєдинку, а вміст кошика другої був розкиданий по всій вулиці.

— Я все ще перебільшую? — звернувся Андрюха до мене, розвівши руками.

— Зрозуміло. Прийнято.

— Ось! Скільки разів говорив главі сценарного відділу, що не можна так недбало ставитися до опрацювання енпісі в початкових локаціях. Це ж відлякує гравців! Але ні! Я нічого не розумію в цьому!

— Та все, все, не тринди. Зрозумів я місцеву політику партії.

— Ходімо купимо нормальні речі та зброю, і нарешті займемося твоєю роботою, — пробубнив Андрій і висипав на руку ще щіпку своєї зеленої дурі. — І віддай моє Перстень міцності.

Чергове недовге блукання вулицями Освограда, потім магазин зі зброєю, одягом, бронею і не дуже балакущим продавцем, який раз десять сказав: «Можна спробувати», і ось перед моїми очима замаячили нові білі написи, що викликали приємні почуття новизни та впевненості:

«Отримано новий предмет:

Легкозарядний арбалет»

«Отримано новий предмет:

Аматорський болт x6»

«Отримано новий предмет:

Непромокальний сагайдак»

«Отримано новий предмет:

Обтесаний кийок»

«Отримано новий предмет:

Шкіряний ремінь"

«Отримано новий предмет:

Пергамент х10»

«Отримано новий предмет:

Тонка мотузка»

«Отримано новий предмет:

Чорнильниця, що самозаповнюється»

«Отримано новий предмет:

Оброблене гусяче перо»

— Ну чо, жити можна, — задоволено помітив я, виходячи з торгової крамниці на бруківку і застібаючи новенький ремінь на штанях, який давав мені захист +1.

Збоку до ременя було прироблено спеціальне сталеве кільце, і в нього я вклав мою новеньку палицю з металевим набалдашником і плоским круглим навершшям, щоб не вискакувало з кільця. Так як ножа у мене тепер не було, мені потрібна інша зброя, крім стрілецької. Андрій порадив дворучний меч, бо в мене, виявляється, є навичка володіння дворучною зброєю, про яку я встиг забути, але я вирішив зупинитися на перевіреному варіанті — кийку.

Перстень міцності довелося повернути, бо не моє, а жилет зняти і відкласти до кращих часів — показника Сили недостатньо, отже, з цього напрошується висновок: будемо качатися.

Сагайдак припав до спини, як рідний, болти зручно розмістилися в ньому, а я ще раз обласкав поглядом мою нову стрілялку.

Від минулої моєї такої зброї цей екземпляр відрізняло дві речі: красиві сталеві плечі, виконані у вигляді крил, і дерев'яний важіль збоку, провернув який двічі, найпростіший механізм сам натягував тятиву. Мені-то і самому не ліньки натягнути, але якщо є варіант полегшити і прискорити цю справу, то чому б і так.

— Андрюхо, а ти чого не купив собі зброї?

— Моя магія — моя зброя.

— Це яка? Створювати ножички?

— Так. Але через те, що я створив персонажа наново, мені доведеться і наново прокачувати свої магічні вміння. Зараз я можу створити лише три звичайні метальні ножі.

— Ага. Ну а одяг? Знову назбирав цих шкіряних штанів та курток. Нічо там у тебе не запріє?

— Не запріє, — пробубнив синявий, зніяковіло опустивши погляд.

— Ну як знаєш. Тоді, з чого почнемо, Андрюха? — радісно вигукнув я і поклав руку на плече синявого.

Той відсунувся, звільняючись від моєї долоні. От же ж привереда.

Мене переповнювала давно втрачена радість і збудження, пов'язані зі жаданням нових знань. Там, де я був старим і немічний, всі ці нові технології були мені тягарем, я не хотів перевантажувати новою і складною інформацією замшелий мозок, але тепер… Від засвоєння нових знань залежало моє комфортне проживання. Та й я, зізнаюся чесно, більше не почував себе старим. Тілом, так точно.

— Полетимо звідси на якийсь невеликий безлюдний острів.

— Це навіщо?

— У мене тепер багато сумнівів та недовіри, — таємниче відповів Андрій, не підводячи погляду з бруківки. — Пішли до Чорниша.

— Ну якщо справа така, то потопали.

Ми пройшлися головною вулицею Освограда, яка відрізнялася від інших лише тим, що була вдвічі ширша, пройшли через ворота і опинилися на пірсі, куди прибували і звідки відбували десятки людей і тих, хто не особливо схожий на них.

Чорниш стояв там, де я його й залишив, і неквапливо жував траву з великого відра. Ах ти ж Тортілл ряжений, не обдурив: нагодували мою тваринку, напоїли, ще й чистенька шерсть від світла сонця так і лисніла.

— Е-е-е-е… А як нам звільнити літаючий транспорт? Напевно, треба покликати того єврейського черепашонка.

— Ні, досить просто відв'язати мотузку.

Я розв'язав вузол на шиї Чорниша і мотузка зникла разом із кільцем у дерев'яній підлозі.

— Ну, по летючих конях, — радісно скрикнув я, і з легкістю, одним стрибком залетів на спину худобки.

Андрій теж заліз назад, обхопив мене за таз і міцно утиснувся в спину.

— Полетіли, — тихо й злякано промовив синій.

— Е, Андрюха, мотати твій качан. Ти чо, з цих? Не треба так близько до мене ззаду прилаштовуватися. Я по бабах ходок, мені чоловічі сучки не цікаві.

— Якщо чесно, то я трохи боюсь висоти. Коли на краю острова або в якомусь кошику — нічого страшного, але коли я на маунті, що літає… Мене охоплює панічний страх. Тому просто лети кудись нагору по-діагоналі, там буде розсип острівців, вибирай будь-який і приземляйся на ньому. Будь ласка, швидше.

— Андрюха, Андрюха… Гаразд. Чорниш! Полетіли!

Я задерикувато вдарив правою п'ятою по теплому боку моєї худоби, різко і сильно смикнув за гриву вправо, і Чорниш, змахнувши своїми могутніми крилами, злетів у повітря, закладаючи віраж убік. У мене аж дух перехопило. Я радісно закричав від адреналіну, що нахлинув, а Андрюха так посилив хватку, що здавалося зараз кишки через рот вилізуть.

Летіли ми недовго, хвилин через десять, коли я вже майже забув про Андрія, що не ворушився в моїй спині, ми досягли острівців. Їх було багато, штук тридцять, та всі різні. Але мені одразу сподобався один із крайніх, з невисокою травою і яблунею із густою кроною, на якій навіть виднілися кілька червоних плодів.

«Карта оновлена»

Я загорнув Чорниша, ми облетіли острівець по дузі, але так і не знайшовши кращих кандидатів, плавно приземлилися на нього.

— Нарешті! — вигукнув Андрій, і зістрибнув зі спини пегазона (начебто його по-правильному так кличуть), на льоту дістаючи тару з порошком.

Я не встиг навіть моргнути, а синявий уже валявся на траві з закоченими очима.

— От наркот…

Перед тим як злізти з тварини, я встав у неї на спині на повний зріст, дістався найближчої гілки і зірвав яблуко.

«Отримано новий предмет:

Червоне яблуко»

Спритно зістрибнув на землю і простяг ласощі Чорнишу. Той захопив фрукт язиком і захрумкав.

— Ось… Я ж казав… Потоваришуємо ми.

Синюшний все ще валявся в каматозі, походу цього разу він втер у руку більшу дозу, і його відпускало не так швидко.

Я задоволено потягнувся. Сонечки світять. Вітерець дме. Краса. Чому б не насолодитися таким чудовим моментом на повну? Через хвилину поряд з Чорнишем уже лежала купа мотлоху, що складалася з моїх речей, а я в одних лише підкатаних штанях босими ногами повільно ходив по траві.

— Ну чо, можна й силою зайнятися.

Тридцять віджимань. Двадцять присідань. Двадцять пресу. Ах, як добре! Років уже як двадцять не міг собі такого дозволити. М'язи приємно тягнуло від напруги.

— Смію зауважити, що ваша витривалість впала до позначки нуль, щоб поповнити її — з'їжте щось чи випийте води… Або, можна просто нічого не робити, і через якийсь час вона сама відновиться, — проінформував мене Коневод, своїм вічно незадоволеним зарозумілим голосом. Цього разу він крадькома вийшов через стовбур яблуні.

— Дякую, Кондрате, — я посміхнувся і підняв з підлоги яблуко, що трохи підгнило з одного боку.

«Отримано новий предмет:

Гниле яблуко»

Два укуси та потужним кидком я відправив зіпсовану частину фрукта за межі острівця. Пережована м'якоть приємно провалилася далі стравоходом і… На мене нахлинуло приємне почуття. Забиті від вправ м'язи повернулися в тонус, і я відчув легкість.

— Варто визнати, і це зручно зроблено.

— Конкланд, будь такий люб'язний, найближчим часом нам твоя допомога не потрібна. Як тільки знадобишся, ми тебе знову активуємо.

— Як забажаєте, — з неприхованим задоволенням мало не заспівав вусатий, і пішов у сіру хмару.

— А чо, так можна було? Просто вирубити його?

— Тільки мені так можна, я наділений деякими привілеями.

— А в мене таких нема?

— Ні. Поки немає.

Андрій нарешті прийшов до тями, сів на траву і озирнувся.

— Хороше місце.

— Чого ти його вимкнув?

— Є сумніви. Хоч малоймовірно, але хтось міг отримати доступ до моїх нароботок через нього. Пізніше перевірю його код. Хоч це буде й нелегко.

— Ясно.

Я підняв з землі ще одне яблуко і перекинув його з руки в руку.

«Отримано новий предмет:

Червоне яблуко»

— Андрюха, я ось чо хотів спитати: а чо ти їси тільки яблука та груші? Здається, Ларіна говорила про це.

— Тому що це найпоширеніша та найдоступніша їжа в Мірантирі. І нею я тільки поповнюю витривалість, а не насолоджуюся.

— Але чому? Тут же напевно стільки смачних та різноманітних харчів.

— Не хочу звикати до цього світу. А то потім їжа у справжньому світі може стати нестерпною.

— Ну, мені це не загрожує, — я смачно відкусив мало не пів яблука і задоволено захрумтів.

— Ну, можна починати…

— Стривай-чекай, Андрюха, не ганяй поперед мене в пекло. Дай мені хвилинку.

Я кинув недоїдене яблуко Чорнишу, і він на льоту спіймав його своєю величезною пащею.

— Ах ти ж, який красень, — похвалив я животину і підійшов до купи речей.

Взяв листи, мотузку, чорнильницю, перо та болт.

Зручно сівши і спершись голою спиною об стовбур дерева, проробив болтом дві дірочки в кожному аркуші, потім стягнув їх мотузкою і зав'язав на два вузли. Саморобний зошит готовий.

«Створено новий предмет:

Саморобний зошит»

— Ну, я готовий учитися.

— Ем-м-м… Можна було просто всю інформацію потім дізнатися та уточнити у Конкланда чи перечитати у Налаштуваннях у Довідці…

— Ні-ні-ні, Андрюхо, мені так звичніше, по-старому. Воно, коли записуєш все сам, краще запам'ятовується.

— Ну добре.

— І одразу перше запитання: мені чо, не треба тут спати?

— Ну, наскільки я зрозумів, так. Ти в комі, твоє тіло і так постійно відпочиває. Щодо мозку не знаю, не вивчав це питання, але… Так! Тобі не треба спати. Радуйся. Тепер не потрібно витрачати час на сон.

— Ах ти ж… Прикро. Зараз би з таким задоволенням покемарив під цією яблунькою. Гаразд, питання друге, тепер уже по ділу: чо таке емпісі? Ти і Рорика цим матюком називав, і ту тварюку з обвислими цицьками, яка дівчинкою раніше була. Пояснюй.

— Не емпісі, а енпісі — неігровий персонаж, тобто персонаж, який перебуває не під керуванням якогось гравця, а керований самою грою, тобто комп'ютером.

— Ага. А як відрізнити гравця від цього енпісі?

— Найлегше за кольором імені над головою: у гравців вони сині.

— О, так і запишемо. Сині… Точно! Та прошмандовка мала синє ім'я.

— Хто?

— Та та лярва, яка мої речі собі присвоїла... Отже, вона була справжньою людиною. От курва! Так діда обдурити! Бачить же, чо людина літня, довірлива...

— До речі, то не обов'язково могла бути дівчина.

— Тобто?

— Ну, у житті вона цілком може виявитися прищавим підлітком, або старенькою збоченкою, або самотнім студентом. Гравець може створити будь-якого персонажа, будь-якої раси, статі та віку.

— Це чо виходить… — мене кинуло в холодний піт.

Та дівка. З якої я прокинувся після попійки. Яким кольором було її ім'я? Роздери мене чумний щур, не пам'ятаю. Так! Живі люди – сині імена. Наголосити! І бути з ними уважніше. А краще взагалі поки що обходити десятою дорогою.

— Так. Ще питання. Код. Ось ти частенько белькотів: код то, код се, його хтось поміняв, і Рорик змінився. Пояснюй, чо таке ентот код.

— Програмний код. Хм. Як би так зрозуміліше пояснити. Ось ти в Бога віриш?

— Ні.

— Чудово. Тоді віриш у науку?

— Припустимо.

— Тобто знаєш, що таке молекули? ДНК? Що все це містить та передає інформацію.

— Андрюхо, синюшний ти негідник без грама совісті, я ж не в кам'яному віці народився. Звичайно знаю.

— Ну ось код — це приблизно те саме…

***

Запитань було ще багато. Пояснень ще більше. Тільки коли я списав половину аркушів дрібними літерами, і зрозумів, що вже нічого не запам'ятовую, а лише бездумно записую, я відклав саморобний зошит.

— На сьогодні поки що вистачить. Бо мій застарілий мозок зараз закипить. Просвічуватимуся порціями.

— Без проблем, — відповів Андрюха і дістав із кишені склянку зі своєю поганню.

— Ну, знову ти за своє, наркот, хоч не части ти так.

— Це не наркотик!

— А чо? Дитяча присипка, чоб подразнення на руці не висипало?

Відповіді не було. Синюшний уже валявся на траві з закоченими очима.

— Ах, може і мені розлабитися? — радісно запитав я сам у себе, пригадавши про одну смакоту.

Підбіг до купи своїх речей, витяг сумку і дістав із неї коробку з подарунком від онучка. Відкрив кришку та посміхнувся. Заповітний шматок торта був цілий, неушкоджений і навіть не зіпсований. Його ніби щойно відрізали та поклали в коробку.

Я зробив перший укус. Як же приємно! Курага, горіхи, згущене молоко, просочені коржі... Все це поєднувалося в симфонію солодкого смаку і зникало у мене в шлунку. Другий укус. Спогади. Сім'я. Онучок. Дні народження, посиденьки в саду біля багаття. Третій укус. Несподівана думка, яка розпалила мене не гірше за будь-яку діву.

— Андрюхо, чоб тебе малярійні комари зжерли, ти там уже оклигав?

— Що? — невдоволено пробубнив синявий, підводячись на весь зріст.

— Хочеш шматочок?

— Ні.

— Ну і даремно. Тоді скажи ось чо, а цей же шматок торта спеціально створили для мене, так? Сумніваюсь, чо так співпало, що мій улюблений торт випікають на постійній основі саме в тутешніх пекарнях.

— Швидше за все, так.

— Тобто ти мені можеш створити зараз такий самий шматок торта, тільки, скажімо, з чорносливом, так?

— Це дуже складний процес, у тому плані, що всі нові предмети, яких немає у вже створеному каталозі, треба узгоджувати зі спеціальною комісією, але теоретично — так, я легко можу створити такий самий шматок торта, але з чорносливом.

— А якщо, скажімо, цей шматок торта, потрібен буде для завдання, чи точніше квеста, як ти його називаєш… Більше того, якщо ця насолода буде дуже важливою його частиною?

— Ну, якщо це буде обґрунтовано і спиратиметься на сюжет квесту, то це помітно полегшить процес.

— Андрюхо, срань ти наркоманська, здається в мене є сюжет для першого квесту, сідай записуй!

— Але…

— Ніяких «але»! Вони хочуть моїх незвичайних та цікавих історій, вони їх отримають! — я задоволено закинув рештки торта в рот і блаженно зачавкав від насолоди.

© Дмитро Шилов,
книга «Дедагеймер».
14. Дідусева гордість
Коментарі