Пролог
1. Створення персонажа
2. Стартова локація
3. Навчання
4. Стартова локація та нові знайомства
5. Селище рибалок на горі
6. Швидке введеня в справу
7. 88
8. Нове життя
9. Вступний ролик
10. Нове призначення
11. Баг
12. Освоград
13. Ази роботи
14. Дідусева гордість
15. Начальство
16. Сім'я
17. Пристанище
18. Прірва
19. Персонажі
20. Власниця вусів
Пролог

— Вставай, старий. Достатньо вже подушку м'яти!

— Відсохни, шельмо. Дай хоч у свій день народження виспатися!

— Тю, ти ж сам просив зайти до тебе трохи раніше, розбудити, а то тебе жоден будильник не підніме.

— Все? Зайшла? Розбудила? Чеши звідси. І дверима не грюкай.

— Тьху на тебе, стариган невдячний! Ти якийсь неправильний дід. Он усі літні страждають від безсоння: сплять кілька годин, встають вдосвіта, а ти хропака даєш до полудня. Ще й слова доброго від тебе не дочекаєшся. Ти в молодості таким же нестерпним був?

Я промовчав — не було жодного бажання слухати сухий прокурений голос, що пробирав до мурашок.

— Старий, ти знову заснув?

Я знову стримався і не видав жодного звуку.

— Точно, заснув…

— Та шуруй уже звідси, відьомське поріддя!

Тиша. Секунда, дві, п'ять... Зрештою, пішла? Гух! Вхідні двері з гуркотом зачинилися.

— От  бісовка прокурена! Просив же не грюкати.

Спати вже не хотілося, ще й у кімнаті відчувався неприємний та терпкий запах тютюну. Скільки ж ця стара тут пробула, перш ніж розбудити мене?

Я позіхнув і без особливої ​​радості зірвав із себе ковдру. Літо, спека, а кісткам без неї все одно холодно. Хоч піч натоплюй і залазь на неї, закутавшись у вовняний плед. Ось вона – старість, ех-хе-хе.

Мій неабияк зіпсований віком слух вловив звук дзвіночка на кухні, через секунду пролунав ще один.

— Чоб тобі в гною стліти! Заснув і забув про повідомлення. Та-а-ак… Як там онучок навчав?

Я прокашлявся, проковтнув слину і голосно промовив:

— Від кого останні два повідомлення?

— Два повідомлення від контакту «Сина», — пролунав неприродний чоловічий голос із кухні.

— Прослухати два останні повідомлення.

— Вибачте, не розібрав команди.

— Куряче дишло!

— Вибачте, не розібрав команди, повторіть ще раз.

Я знову прокашлявся і вже прокричав:

— Прослухати останні два повідомлення!

Почувся звук падіння краплі, а потім пролунав гучний крик дитини:

— Деда-а-а-а-а…

Крик урвався, секундна тиша, ще один звук краплі.

— Денисе, я ж тобі казала, коли записуєш дідусеві повідомлення, міцніше тримай планшет.

— Добре, мамо, вибач.

— А тепер кажи, що хотів, записую.

— Деда-а-а-а-а! З днем народження тебе! Здоров'я, щастя та здорових зубі-і-ів. Вони тобі стануть у нагоді, ми веземо смачний подарунок, але не скажу який — сюрприз. Вранці будемо, чекай. Кінець зв'язку.

— Нових повідомлень нема.

Я посміхнувся – голос онука миттєво підняв настрій. Незабаром сім'я прибуде, а я не готовий їх зустрічати, погано. Спираючись на бильце, насилу підвівся з ліжка. Поперек вже другий тиждень ломить, тому доводиться рухатися акуратно, без зайвих різких рухів, потихеньку, помаленьку. Коли врешті-решт повністю став на ноги, звично закололо в боці. Проклятущий кишечник. Де там ті пігулки?

Не поспішаючи, щоб не турбувати поперек, підійшов до столу, намацав маленький пластиковий квадратик на підставці з кнопкою, що випирала. Клацнув двічі. У кутку правої брови звично кольнуло. Розмиті силуети шафи та комода за пару секунд та десяток частих моргань стали чіткими. Я озирнувся. Сонячне проміння пробивалося крізь білі гардини, наповнюючи кімнату теплом і домашнім затишком. Кімнату, але не мене. Пил, що літав усюди і який було тепер чітко видно на світлі, нагадував, що не завадило б затіяти генеральне прибирання. Триклятий стариковський поперек і кишечник! Навіть за ганчіркою не нахилишся!

— Де ці маленькі білі стерви?

Покрутив головою в пошуках баночки з пігулками. Наче на підвіконні залишав. Підійшов до вікна, відсунув гардину, вона зачепила баночку, і та впала на підлогу.

— Ах ти ж вим'я поросяче, за чо мені це?!

Нахилився так, спробував по-іншому, вивернувся боком. Не можу дістати.

— А й пес із ними! Незабаром онучок прибуде, допоможе діду. І взагалі, день народження все-таки!

Вікна кухні виходили на інший бік, тому там було прохолодно та затишно. Зазирнув за холодильник, на підлозі пліч-о-пліч стояли пляшки з домашнім сидром. Пальцями підчепив одну за шийку, дістав, відкоркував кришку, вдихнув приємний яблучний аромат. Сьогодні трохи можна. Золотавий напій заповнив гранований стакан до країв, а за кілька секунд блаженною прохолодою пройшовся по моєму горлу.

— Ах, як добре! Вже й не скажеш, що вісімдесят п'ять мені.

Насилу натягнувши треники і першу розтягнуту майку, що трапилася, я звично штовхнув із зусиллям двері і вийшов у двір, не забувши прихопити з собою порожнє відро і жменю родзинок. Сонце вже шпарило по небосхилу, але ще не було так жарко, як удень. О котрій же мене ця карга розбудила?

Неквапом, закидаючи в рот по родзинці (люблю я пожувати, каюся), підійшов до колонки. Поставив цебро під кран на невелику табуретку, хитнув кілька разів важіль, і відразу полилася холодна вода. Ось тобі й на! Будь-які електронні штуки понавигадували, літаючі машини винайшли, а в селі другий тиждень не можуть полагодити трубопровід. Прогрес, щоб його…

— Ах ти ж дворняга нехрещена!

Від несподіваного гавкоту собаки я сіпнувся, і поперек пронизав гострий біль, ніби дрібом шмальнули.

Бісові племінники старої шельми привезли на літо з собою блохасту дворнягу і прив'язали у дворі до штакета. А штакет-то суміжний з моїм. Ця срань кудлата щоразу підкрадається до мене і гавкає, коли не чекаю. Ох і дісталася ж мені сусідка, з такими ж паршивими племінничками і не менш бісячою псиною.

Водні процедури довелося скасувати — поперек охопив пекельний біль. Треба швидше випити знеболююче і намазати спину настоянкою, хоча в нинішньому становищі це буде ще те випробування на гнучкість.

Не встиг я зробити й кількох кроків, як над головою почувся наростаючий гул, як від літака, але слабший і набагато ближчий.

— О! Синку, невісточко, онуч...

Договорити я не встиг — поперек знову прострелило шаленим спазмом, коліна підкосилися – і я впав, боляче вдарившись потилицею і спиною.

© Дмитро Шилов,
книга «Дедагеймер».
1. Створення персонажа
Коментарі