Пролог
1. Створення персонажа
2. Стартова локація
3. Навчання
4. Стартова локація та нові знайомства
5. Селище рибалок на горі
6. Швидке введеня в справу
7. 88
8. Нове життя
9. Вступний ролик
10. Нове призначення
11. Баг
12. Освоград
13. Ази роботи
14. Дідусева гордість
15. Начальство
16. Сім'я
17. Пристанище
18. Прірва
19. Персонажі
6. Швидке введеня в справу

Я моргнув і знову опинився на невеликому клаптику літаючої землі приблизно метрів п'ять на п'ять. Цього разу він був весь покритий не травою, а бруківкою, що бачила часи, зі звичайною дерев'яною лавочкою посередині.

Я озирнувся, чекаючи чогось, але увагу тут же привернуло моє черевце, яке обтягувала сорочка і старечі плями на руках. Ах ти ж єдрена матір! Знову моє старе тіло. А я вже так звик до нового, не обтяженого прожитими роками.

— Ну, і куди мене тепер занесло? — відправив я запитання в порожнечу, вже звично чекаючи на підказки від Кондратова, що з'являється з нізвідки.

Але цього разу чомусь відповіді не було.

Натомість за спиною почулися помахи крил і я різко обернувся. Тільки зараз до мого замшелого мозку дійшло, що арбалета в руках не було, та й ножичок зник. Я перевів погляд нагору, готовий зустрічати будь-кого голими в'ялими руками, але мій порив тут же випарувався, змінившись трепетом і здивуванням.

На бруківку приземлився, щоб мене комарі зжерли, справжнісінький ангел. Чоловік, років сорока, у біло-жовтих залізних обладунках і з парою величезних білих крил за плечима. Над головою була зелена смужка та синій напис «Гавриил».

— Вітаю… Миколо Селезньов. Серйозно? Ви самі обирали нік? Як по-олдскульного! Мені подобається.

— Єдрити мене в корінь! Все! Тепер все зрозуміло! Я помер! І я в раю! Ну точно ... Ось ангел, незрозумілі місця, чо ширяють у небі, все сходитися. Де ворота до раю? Хоча... — я уважно придивився до володаря білих крил, — пика в тебе якась не дуже ангельська. Білобриса борода кіскою, бабський хвіст і шрам на півхарі якось не в'яжуться з образом ангела.

— Вимушений вас засмутити, Миколо Васильовичу, але ви не в раю. Мені здається, за ваші промовисті вислови вас би там по голівці не погладили, — голос теж був мелодійним і якимось високим, чи щось кшталт того. При цьому обличчя його осяяла наче дуже добродушна, але трохи награна посмішка.

Я відразу ж обомлів і схопився руками за голову. Ну, а чого я ще чекав? Грішник проклятий.

— Усе припливли. Значить, я в пеклі.

— І це теж не вірно, — тепер у усмішці Гавриила читалася поблажливість, ніби він намагався щось пояснити дитині, що заплуталася.

— Чоб тебе хробаки згризли, а де ж я тоді?

— Ви у Мірантирі.

— Ти мені тут давай не це! Достатньо біліберду городити! Чо за Мірантир такий, де є крилаті мужики? Всі це слово товкмачать, але до ладу нічого не розповідають! — я підвищив голос, не зводячи очей зі складених за спиною крил.

— Вибачте, Миколо Васильовичу, що ввів вас в оману своїми крилами. Я не ангел, просто подобається цей образ, ось я і вирішив приміряти його тут, у Мірантирі.

— Та класти я хотів на твоє пір'я! Відповідай, собака нехрещена, де я?

Все, догралися! Розлютили діда! Без попередження я кинувся вперед, замахуючись правим кулаком для удару в щелепу, але мене випередили. Коли до Гавриила залишалося не більше метра, він без повного розкриття змахнув крилами в мій бік і мене здуло з місця, впечатавши спиною в лавочку.

— Так, мене попереджали про ваш запальний характер.

— Чоб тобі в гною стліти, півень ряжений.

— Миколо Васильовичу…

— Де я?

Я сперся рукою на лавочку і став на ноги.

— Дозвольте мені спочатку…

— Не дозволю, хлющ моржовий! Відповідай на запитання, коли старші питають! Май хоч краплю поваги до віку, шмаркач!

Гавриил приречено зітхнув і знову посміхнувся.

— Що ж, ваша взяла… Але не мені вам про все розповідати.

— А кому? — злість усередині мене переходила всі можливі межі.

— Ось цій молодій людині.

З-за спини Гавриила вийшов... Дениско.

— Онучку, — ледве чутно прошепотів я собі під ніс.

— Деда-а-а-а, — щасливо заволала дитина і кинулась до мене в обійми.

І тут я згадав. Все згадав. Спогади нахлинули на мене, як кобила на хлипкі ворота і з очей полилися сльози.

— Дениско, це ти? Чому ти вже такий дорослий? Тобі ж півроку тому сім виповнилося, а виглядаєш на всі п'ятнадцять.

— Не п'ятнадцять, а десять. Деда, не хвилюйся, я тобі зараз все розповім, чесно, чесно.

Я погладив онука по волоссю і нарешті випустив із обіймів.

— Ну, вам є про що поговорити, не заважатиму возз'єднанню. У вас кілька хвилин. Юному і незміцнілому мозку Дениса шкідливо з незвички довго перебувати тут. Як закінчите — просто покличте мене.

Гавриил розвернувся і стрибнув з острова, розправивши крила.

Ми з Дениском сіли на лавочку і я з теплою усмішкою глянув на свого онука. Так, це точно був він, але дорослий. Чорні неслухняні кучері, що стирчали у різні боки та очі. Очі повні цікавості та юності. І жодних написів та смужок над головою.

— Деда, ти взагалі уявляєш, де ти зараз? — мало не волаючи від захоплення, спитав онучок.

— Та хто його знає? У кого не спитаю — усі мовчать.

— Ти в грі! — вигукнув Дениско і затрусив кулаками від захоплення.

— Онучку...

— Ні, деда! Не сперечайся і не бубни! Просто повір мені. Ти в грі! Уявляєш? У віртуальній реальності. І ти тепер житимеш тут! Як же це круто! Я б теж так хотів, а то в школі все одно нудно й одні дурні.

— Так, Дениско, чо ти таке кажеш? У якій грі? Як у тих, у які ти рубаєшся на своєму комп'ютері?

— Деда, не комп'ютері, а планшеті! Так, типу тих, але в сто разів крутішу!

— Як ти хотів мені колись показати? Чось там репеге?

— Воно саме!

— А як я опинився тут? І як звідси вийти?

— Тобі не розповіли? — захоплення дитини змінилося розгубленістю.

— Ні, може, хоч ти розкажеш і поясниш старому?

— Деда, звичайно.

Дитина на кілька секунд замислилася, дивлячись кудись у далечінь, а потім видала все безперервним потоком:

— Коли ми з батьками прилетіли до тебе, ти непритомний лежав у калюжі крові біля колонки. Мама сильно злякалася і тато швидко відвіз тебе до лікарні. А там нам сказали, що ти впав у кому. Батьки не мали грошей на складну операцію, щоб спробувати вилікувати, тому тебе тримали в комі, щоб ти не помер. Так ти пролежав три роки. Ми вже хотіли відключити тебе, бо грошей не було навіть, щоб підтримувати тебе. На оголошення про допомогу в Інтернеті мало реагували. А потім з'явився цей дядько, з ніком Гавриил, сказав батькам, що він твій фанат, і що він може дати тобі нове життя. Ми всі одразу погодилися, і ось я тут.

— У комі? Три роки? Як? Я ж тільки вчора чекав на вас у гості, — перепитав я, не бажаючи знову почути відповідь, яку не готовий був прийняти.

— Так, ти й зараз у ній.

— Але як це? — вигукнув я, дивлячись на свої руки.

— Деда, ну твій мозок підключили до комп'ютера, підключили ще різні штуки, щоб ти не помер і тепер ти житимеш тут. Твою свідомість перемістили сюди. У цей світ. А ми з батьками тебе тут провідуватимемо.

— Але… я не знаю, як тут жити…

— Деда, ну ти чого? Тут же офігеть як круто!

— Дениско!

— Пробач, я вже встиг про це забути.

Внучок посміхнувся, заплющив очі і підставив чоло. Я дав йому легенький щелбан.

— Деда, ти тепер живеш у фентезійному світі!

— Ти ж знаєш, чо я цю фантастику не люблю.

— Знаю, але, по-перше, фантастика та фентезі — це різні речі, а по-друге, у тебе немає вибору. Дядько сказав, що тепер тут твій дім і тут ти житимеш і працюватимеш.

А ось і розкрилося одне з питань, які мучили мій замшілий розум. Не просто так мене сюди запхали — їм щось потрібно від старого діда. Але що? Якась робота…

— Ти вже тут десь побував?

— Так, але дивно тут якось. Літаючі острови, чудовиська різні, тварюки мерзенні, люди ходять у чому попало, будинки не сучасні, цей он взагалі з крилами.

— Гра ж начебто про Середньовіччя. Магія, мечі, раси різні. Можна кидатися вогнем, можна стати ельфом чи повітряним піратом, чи… Та взагалі робити що завгодно! А в тебе якісь магічні здібності тут є? — захоплено тараторив Дениско.

— Так, онучку, я про все розповім, але спочатку про важливе. Чому ти тут? Де мама та тато? Як у них справи? З ними все гаразд?

— Та все як завжди в них, нічого цікавого. Працюють цілими днями. Вони мене першого сюди відправили. Сказали, що я завжди був ближче до тебе, ніж вони, і що я найкраще зможу тобі пояснити, що відбувається, і ти мені повіриш.

У пориві почуттів я знову обійняв онука. Його ручки теж обійняли моє старече тіло.

— Три роки, кажеш, минуло? — усміхнувся я і відпустив онучка.

— Так, тобі сьогодні вісімдесят вісім. З днем ​​народження, деда-а-а-а! До речі, три роки тому не вдалося подарувати тобі подарунок, але сьогодні — тримай, це тобі. Відкриєш потім.

Дениско передав мені невелику дерев'яну скриньку, яка невідомо як з'явилася у нього в руках.

«Отримано новий предмет:

Подарунок на день народження»

— Дякую, онучку, — я прийняв подарунок і поклав на край лави. — Ох і старикан же я тепер. І чо мені тепер робити?

— Як що, деда? Веселитися! Тут стільки всього! У тебе нове життя почалося. А ми з батьками будемо до тебе навідуватись у гості, щоб ти не забував про старе.

Дениско озирнувся, підсунувся до мене ближче і прошепотів на вухо:

— Нам вдома встановили три віртуальні шоломи, і дозволили заходити раз на тиждень на півгодини, бо вони мають обмежені можливості; але я намагатимуся заходити до тебе частіше.

Я легенько потріпав Дениску за волосся і мимоволі зітхнув.

— Ти навчиш мене всьому?

— Звичайно, деда, фігня пит… ой.

Я знову відважив юнакові щелбан.

— Пообіцяй мені, що тут почнеш жити заново, — тихо промовив Дениско, дивлячись мені в очі.

— Але…

— Деда, ніяких але. Дай слово.

— Даю слово.

Дитина простягла мені кулачок, і я, ледве стримуючи нові сльози, легенько вдарив по ньому своїм.

— Гаразд, мені час іти. Незабаром побачимося, маму з татом обов'язково захоплю з собою наступного разу. І нам дозволять побути разом довше. З днем ​​народження, деда.

Ми знову обнялися, а потім, через якийсь час, онучок розчинився у моїх руках.

Хотілося… Навіть не знаю чого хотілося… Вдавитися. Або напитися. А краще спочатку друге, а потім перше.

— Гавриил! — вигукнув я.

За кілька секунд крилатий був уже переді мною.

— Навіщо я вам?

— Усьому свій час, Миколо Васильовичу. А зараз, я хочу привітати вас із днем ​​народження та подарувати кілька подарунків. Прогуляйтеся поки що по селищу, повеселіться, освойтеся, а потім уже поговоримо про справи.

— А яке тіло мені дадуть?

— А яке ви хочете?

— Це, але краще, — сказав я, а потім зрозумів, що ляпнув дурість.

Пізно. Гавриил проткнув мене наскрізь крилом (хоча, мені здається, він міг цього й не робити, можна було просто, щоб я знову моргнув, як це відбувалося раніше) і перед тим як очі заплющились, до мене дійшло, що пір'я металеве.

© Дмитро Шилов,
книга «Дедагеймер».
Коментарі