Я, з посмішкою ідіота на своєму старечому, але вже не обвислому обличчі, відкоркував пляшку сидру і провів шийкою біля носа. Приємний і до трепету у грудях знайомий аромат. Поволі зробив перший ковток. Легкий кисло-солодкий присмак, прохолода та блаженне задоволення. Ах ти ж! Ну і хитрозбираний же я пройдисвіт. Зробив роботу, і сам себе за це нагородив. Тепер хоч щогодини навідуйся до того діда і забирай по парі пляшок сидру. Андрюха запрограмував його поведінку на те, щоб старий вважав мене другом, який живе неподалік, і не проти поділитися зі мною чудовим напоєм. Зручно ми зробили… Для мене.
Ще один приємний освіжаючий ковток. Визнаю, мені навіть сподобалося займатися створенням цього завдання. Я знову почував себе трохи важливішим, ніж ніщо. Знову був при ділі і займався чимось цікавим.
Сидячи на м'якій траві, спиною сперся на яблуню і зробив ще один ковток. Треба буде склянку собі прикупити, бо як алкаш — з горла хльостаю. Але поки що так. Ще один ковток.
Поки Вадик, тобто Гавриил, полетів виконувати завдання, тобто квест, який я придумав і Андрюха втілив, я міг насолодитися заслуженою перервою. Ми три дні, за словами синявого, я тут особливо часу не відчуваю, особливо без потреби сну… Загалом, ми три дні робили цей квест, і нарешті доробили, після чого Андрій пішов у реальний світ, поспати та відпочити. Тож тепер я нарешті був наданий самому собі хоч на якийсь час.
Ох! Як же добре! Виявляється, життя тут суцільний плюс. І ось лише кілька життєвих і повсякденних приємних нововведень, які я встиг засвоїти.
По-перше, не треба голитися. За це творцям Мірантира треба пам'ятник ставити! Ходиш собі, живеш, і не переживаєш, чи не відросли в тебе бакенбарди, чи не стирчить кудлата борода в різні боки... Все чинно і доглянуто. Хочеш змінити зачіску чи змінити форму бороди — йдеш до цирульника, і він тобі все зробить. Навіть кучері наростить, якщо захочеш. Ну, зручно ж зроблено!
По-друге, ноги, пахви і сороміцькі місця не смердять! Ти можеш тягати хоч мішки з гноєм, змокнути, як тисячі рабів, але запаху не буде. Ні, мішки смердіти будуть ще й як, але ось ти пахнеш... Чим там зазвичай люди пахнуть? Коротше, просто не будеш смердіти. Дуже корисно! Тож потреба у шкарпетках чи онуках зникла сама собою.
Ну і по-третє, тут не згориш. Хоч сонц, які тут називають світилами, і аж чотири штуки, але ти хоч тиждень ходи під ними без одягу, все одно не згориш. Дуже зручно!
Я зробив ще ковток, блаженно посміхнувся і відставив пляшку трохи вбік. Якщо є час, можна і собою зайнятися. За ці три дні, що провів за роботою, я взяв собі у звичку: коли я залишаюся наданий тільки сам собі — займаюся спортом.
Три підходи до п'ятнадцять віджимань. Три підходи до п'ятнадцяти присідань. Ах, треба собі тут поперечину зробити — тоді справа ще скоріше піде.
Прес. Раз. Два. Три. Чотири. П'ять...
«Базова характеристика «Сила» підвищена до 1 одиниці»
«Показник «Здоров'я» збільшено до 20 одиниць»
О! Це добре! Ще одна одиниця, і я нарешті зможу одягнути цей триклятий шкіряний жилет, а то в сумці лежить без діла. Аж бісить. Річ є, а вдягнути не можу. Хоча чому це мені потрібна ще одна одиниця? У мене є ще одна бонусом. Отже, вже дві одиниці сили. Отже тепер можна тягати жилетку. Хоча навіщо? Захисту вона особливо не додає, тільки рухи обмежуватиме. Чудово пам'ятаю, коли ми по городах мчали до Чорниша, пахви терло знатно цією жилеткою. Ось так завжди! Отримав, що хотів, і зрозумів, що воно не особливо й потрібне. Треба буде змотатися в місто і прикупити щось міцніше та зручніше.
Я зробив ще тридцять преса і встав із трави. На краю острова лежав Чорниш. Лежав і ліниво жував соковиті, червоні яблука. Аж самому захотілося. Озирнувся, помітив один особливо великий плід, підняв його з землі і запрацював щелепами, пережовуючи соковиту м'якоть.
«Отримано новий предмет:
Червоне яблуко»
З кожним новим укусом тяжєкість в м'язах стала зменшуватися. Не припиняю повторювати: зручно тут все зроблено.
— Ах ти ж! Як же добре! — вигукнув я й потягнувся.
Дуже вже до душі мені припав цей маленький і затишний острівець з великою яблунею. Якщо залишу це місце, як робоче, треба буде змайструвати стіл із лавкою та гамак якось повісити. Спати хоч і не треба, але повалятися в тіньці з пляшечкою сидру — справжня насолода. Сидр! Сів на колишнє місце, сперся на ствол яблуні і зробив ще пару ковтків. Так, а тепер можна і повторити всі ці нові поняття та терміни, якими мене регулярно нашпиговує Андрюха.
Нуб — новий гравець, який тільки недавно в грі, має мало досвіду і знань, і може робити безліч помилок…
За читанням та повторенням, я не помітив, як дійшов до п'ятої сторінки. Зробивши останній ковток і відсунувши саморобний зошит убік, я від несподіванки вигукнув:
— Ах ти ж, єдрити тебе в твої іржаві крила! Вадику!
Переді мною стояв Гавриил, і з якоюсь загадково-грайливою усмішкою дивився на порожню пляшку.
— Миколо Васильовичу, здивували, так здивували. Що від вас вимагав, то й отримав. Найбільше мені сподобалися імена. Як ви їх вигадали?
— А вітатися тебе не вчили?
— Добрий день. То як вам на думку прийшли такі імена?
— І тобі не кашляти. Ну, я наполягав на звичайних наших іменах, а Андрюха хотів вставити фантастичні, казкові; ми довго сперечалися, але в результаті знайшли компроміс, поєднавши те й те.
— Мені подобається. Та й загалом я залишився більш ніж задоволений. Моральний вибір, кілька гілок... Звичайно, трохи банально з щуром, але нічого, вважаємо, що ви ще набиваєте руку.
— Якщо тобі сподобалося, то чекаю обіцяної зустрічі з ріднею.
— Само собою, Миколо Васильовичу, вони скоро будуть вдома, і зможуть зайти до вас у гості. А поки що ми з вами злітаємо в одне місце.
— Сам ти лети у своє оте місце! Вадику! Знову темніти починаєш? Я виконав умову для зустрічі – чекаю на зустріч!
Крилатий якось загадково посміхнувся.
— Це у ваших же інтересах. Але треба одягнутися.
У руках у Гавриила з'явився пакунок і він простяг його мені. Я не квапився брати.
— Мені треба представити вас керівництву Мірантира. Нічого секретного та темного. Звичайне знайомство.
— А знайомства з одним тобою замало?
— Мало. Прошу, Миколо Васильовичу, це потрібно, щоб не виникало жодних зайвих питань.
— Ну добре. Якщо треба, то треба.
Я забрав пакунок, але всім своїм виглядом показував, що повністю цьому крилатому не довіряю.
«Отримано новий предмет:
Біла вечірня сорочка»
«Отримано новий предмет:
Камзол вихідного дня»
Помітивши моє надто незадоволене обличчя, Гавриил з усмішкою промовив:
— Ну треба, Миколо Васильовичу, треба. Формальності, але вони також потрібні.
— Драв я твої формальності в усі щілини, Вадику, — пробубнив я собі під ніс, але обновки надів.
Свіжа біла сорочка і коричневий довгастий піджак до колін з розшитими хитромудрими візерунками рукавами. Штани, черевики та ремінь залишилися мої. Я став натягувати зверху сагайдак, але крилатий притримав рукою один з ремінців.
— Це вам не знадобиться, а краще взагалі усю зброю сховайте в сумку.
— Я вже стільки разів тут помер, чо мені якось спокійніше буде з ним.
— Миколо Васильовичу, це не прохання. Із цими людьми, і зі мною зокрема, краще не сваритися.
Я насупився, але все ж таки склав всю свою зброю в сумку і перекинув її через плече.
— Чудово! Летіть за мною.
Лицарок розправив свої крила, а я рефлекторно зробив три кроки назад.
— Ви чого, Миколо Васильовичу?
— Та чекав, чо ти знову мене своїми іржавими крилами проткнеш.
— А, ось воно що. Ні, я тоді просто зробив їх своєю зброєю, і, так би мовити, освоювався і практикувався. Та й так було швидше перемістити вас.
— А зараз у цьому вже потреба зникла?
— Ну так, ви тепер офіційно співробітник моєї компанії, а своїх підлеглих я не ображаю.
Гавриил добродушно посміхнувся і плигонув униз з острова. А я спокійно підійшов до Чорниша, заліз на нього, вдарив правою п'ятою по боці і ми трохи розігнавшись, плавно злетіли.
Гавриил почав набирати висоту, трохи загорнув праворуч, я підкоригував напрямок руху моєї льотної тварини. «Комфортного режиму польоту досягнуто, можна розслабитися…» — подумав я, а потім по очах вдарив яскравий спалах. За десяток метрів перед Вадиком з'явилося кільце, діаметром метрів п'ять. Він спокійно ще раз змахнув крилами і влетів у нього, зникнувши з мого поля зору. Ми з Чорнишом теж влетіли в ціль і опинилися зовсім в іншому місці.
Острів, що сподобався мені, зі своїми великими і меншими братами залишилися десь позаду, а перед нами з'явилася будівля, подібної до якої я тут ще не бачив. Навіть Освоград на його тлі виглядав похмурим кам'яним сарайчиком. Мабуть, щось схоже я бачив тільки в телевізорі, і це звалося хмарочосом.
Два величезні скляні крила, висотою поверхів у тридцять, не менше, з'єднувалися внизу скляним майданчиком, який служив злітно-посадковою смугою для всіх, хто прибув.
«Доступна нова місцевість:
Будівля адміністрації»
«Карта оновлена»
«Статус: сценарист»
Усередині крил-хмарочосів снували маленькі постаті, хтось прилітав, хтось відлітав, життя кипіло, як на якомусь заводі в розпал зміни. Я помітив попереду Гавриила, який махав мені рукою, щоб я слідував за ним. Він прямував якраз на скляний майданчик.
Плавне приземлення і одразу ж граціозний стрибок із Чорниша на скляну підлогу. За ті перерви в роботі, коли Андрюха виходив у реальний світ, я встиг потоваришувати зі своєю худобою і призвичаївся гарно, а головне — швидко, залазити на нього і злазити. Шию Чорниша одразу ж обвив один із тросів, з'єднаних із масивним кільцем у підлозі.
— Ідіть за мною, Миколо Васильовичу.
— Та йду, Вадику, йду.
Ми минули з десятка два різних мамонтів, що літають... Ні, якось по-іншому... Мармонов? Ні, теж не те… Маунтів! Точно! Минули маунтів і зайшли у широкі скляні ворота правого крила-хмарочоса. Я навіть не встиг оглянути височенну прохідну, як ми одразу ж завернули за ріг і зайшли до просторої зали з великим дерев'яним, покритим лаком столом посередині. На стінах висіли світлі жалюзі до самої підлоги, а сама підлога і стеля були споруджені з каламутного скла.
— Так, задум із склом класний, але не всі повинні бачити, чим займається начальство на планерках, — усміхнувся Вадик, дивлячись на те, як я витріщуюся на всі боки.
— Чогось жалюзі із загальним настроєм усього світу якось не в'яжуться.
— Ну, ми тут головні, можемо собі дозволити невеликі зручні неточності в антуражі.
— А чому на першому поверсі? Шишки зазвичай сидять на останніх.
— Тут ми всі солідарні: ніхто з нас не любить сходів.
— Вадику, ну ти мене вражаєш, людство давно вже придумало ліфти.
Гавриил нічого не відповів, лише глузливо посміхнувся. Його крила повільно розчинилися у повітрі, і він сів на чолі столу на зручне дерев'яне крісло, спинка якого була виконана у формі пера. Заскок у нього на пташиній темі, чи що…
— Миколо Васильовичу, скоро всі прийдуть, сідайте поряд зі мною. І я вас дуже прошу... Ні, я рекомендую і навіть наполягаю — просто мовчіть. Відповідайте тільки якщо до вас хтось звернеться. І робіть це максимально тактовно та коротко. Я розумію, що через ваш поганий характер це майже неможливо, але я вас дуже прошу. Так, я терплю ваші витівки та недбале звернення, сам на це підписався, але інші…
— Та не сци, Вадику, все буде добре. Я взагалі думав, чо ти тут один головний.
— Так, я — генеральний директор, але, крім мене, є ще кілька інвесторів і начальників відділів, які також мають вагомий голос у Мірантирі і з якими треба рахуватися.
Буквально на мить на його обличчі промайнула невдоволена і натягнута посмішка. Ах, Вадику, Вадику. Я хоч старий і дурний у всіх ваших сучасних фішках і технологіях, але людей побачив за свій вік достатньо. Не вмієш ти свої емоції приховувати, ой не вмієш.
Хтось праворуч делікатно покашляв.
— Чи не про мене часом шушукаєтеся, голубки?
— Е, ти кого...
— Так, саме про тебе я розповідав нашому новому співробітникові. Познайомтеся, це Алекс — наш головний інвестор, а це Микола Васильович – новий сценарист.
— О той самий старпер, про якого ти розповідав.
— Гей, а нічо, чо цей старпер стоїть прямо перед тобою?
Я, чесно, хотів виконати прохання Вадика і мовчати, але це вже не в який сарай не сховаєш. За такі слова й по морді отримати можна.
— Старпер ще не довів своєї корисності, щоб я його вважав за учасника розмови.
Алекс самовдоволено хмикнув і сів з іншого боку столу, навпроти Гавриила. Я насупився, під важкою усмішкою Вадика, яка благала просто заткнутися, і мовчки сів праворуч від нього.
Цей головний інвестор мав тіло людини, одягненої в чорний плащ з металевими пластинами на руках і грудях, а замість людської голови в нього була волохата голова павука. Вісім чорних очей, загострені жовна. Дивлячись на цього персонажа в голові крутилося тільки одне слово — мерзота.
— Здрастуйте, — пролунало з боку дверей.
— Ах ти ж… — я вчасно прикрив писок.
До нас приєдналося це. Чоловіче тіло… у білих штанях… у коричневих черевиках… є руки… але немає голови… але є обличчя. І обличчя це – на животі. Величезна розгодована харя, що була окрасою великого мамона.
— Привіт, Зазикин. Ти вчасно.
Пузоголовий потис руку Алексові, потім привітався з Гавриилом, а потім і я потис його долоню. Зазикин знову повернувся до павукомордого і щось зашепотів йому на вухо. При цьому Алексу довелося нахилятися до пузатого рота. Я зробив те саме, але звернувся до Вадика.
— А це в нього таке прізвище? А ім'я є?
— Це його ігровий нік, і він просить звертатись до нього саме так.
Я кивнув і знову сперся на спинку свого стільця. От понавидумують...
— Гавриил, у мене до тебе буде кілька запитань після планерки, ти не проти?
— Звісно, готовий відповісти на все.
— Дякую.
Зазикин сів за стіл біля Алекса, зрозумів, що нічого не бачить, вдарив себе долонею по грудях, що в даному випадку скоріше було чолом, і підвівся зі стільця, відсунувши його вбік.
— Відвик сидіти за столом і щоразу забуваю про це.
— Нам все одно, Зазикин, можеш хоч взагалі лягти на підлогу і здохнути. Вітаю! — владний жіночий голос із боку дверей.
Усі повернули голови у той бік. До кімнати зайшла жінка. Висока, струнка, з фіолетовою шкірою, яка до того ж трохи світилася. Довге блакитне волосся каскадом спадало на плечі, на яких висіли бретельки сукні. Вбрання було довге, в підлогу, темно-синього кольору, так само був значний, аж до пупа, виріз в районі декольте і саме, безпосреденьо величне, жіноче достоїнство.
Я мимоволі задивився на всю цю пишність, а коли справа дійшла до обличчя, то мене аж пересмикнуло. Вуса? Пишні моржові вуса?! Якого хрону Петровича?
— Іззі, добрий день, проходь, люба, — одразу ж з новою силою посміхнувся Гавриил.
Жінка проігнорувала звернення до неї та впевнено попрямувала до мене. Її глибокі й такі зацікавлені очі таки пожирали мене.
— Іззі, для всіх інших, Єлизавета, для тебе, — простягла вона мені свою витончену долоню.
— Микола, — відповів я впевнено, і потис руку у відповідь, не зводячи погляду з її блакитних вусищ.
— М-м-м, який чоловік. Всім тілом відчуваю досвід. Не зважай на вуса, це соціальний експеримент. Але якщо тобі подобається, можу їх спеціально залишити.
— Жінки з вусами ніколи не були у мене в пошані.
— Який прямолінійний. М-м-м-м. Верес! Запам'ятай його нік. Я тебе обов'язково знайду, мій хороший.
Іззі нарешті відпустила мою долоню і сіла по ліву руку від Гавриила, прямо навпроти мене.
Тільки зараз я помітив, що біля неї крутилося невелике синє звірятко, розміром з десятирічну дитину, але зовсім без одягу, кошлате, з величезними слоновими вухами і мишачою мордочкою. Над його головою висіла смужка життя та ім'я: «Верес». Він тихо вмостився в кутку кімнати і закоханими та відданими очима дивився на жінку.
— Верес, вина.
Звірятко в ту ж секунду підбігло до столу, поставило на нього кришталевий келих, ніжка якого була виконана у вигляді оголеної діви, і налило напій рубінового кольору. Іззі взяла в руку келих, покрутила його і зробила невеликий ковток, при цьому прикривши очі від насолоди.
— Ну, Антон і Дромед, як зазвичай, запізняться чи взагалі не прийдуть, тож, думаю, можна починати, — усміхнувшись усім присутнім, промовив Гавриил.
Усі ствердно кивнули.
— Ми маємо кілька відкритих питань, а також двох нових членів нашого колективу, з якими всім необхідно познайомитися…
— Прошу… вибачення… можна… зайти? — спитало захекане обличчя, що виглядало з-за дверей.
— Так, звичайно, Антоне, скільки разів я тобі казав, ти такий самий член команди, як і кожен з нас. Не варто просити дозволу у нас на те, щоб увійти.
— Дякую, — відповіла голова, кивнувши Гавриилу, і до кімнати вповзло тіло.
Верхня його частина була як у звичайної людини, навіть одягнена у щось, що віддалено нагадувало піджак, а ось нижня — як у змії. Тому він не увійшов до кімнати, а вповз. Прямо як кентавр, тільки зміявр якийсь.
— Поки ми не почали, я хотів би попросити вас хвилину уваги. Я щойно три години поспіль грав у Форточку, у них там новий сезон, присвячений літнім видам спорту, і це просто бомба! Дошки для серфінгу, волейбол, полювання за м'ясоїдними грибами та ще купа всього. Народ у захваті, фансервісу — море! Гроші течуть рікою, тому вкотре пропоную: давайте введемо до Мірантиру різні тематичні події!
— Антоне, мій хороший, як же ти дістав, — роздратовано промовила Іззі, провівши рукою по своїх довгих кучерях, — Мірантир — це соціальна фентезійно-розважальна пісочниця з ефектом повного занурення, а не сесійна онлайн дрочильня!
— Іззі, не варто під корінь рубати всі ідеї нашого молодого друга, — вклинився Алекс. — Антоне, давай ти більш конкретно розпишеш свою пропозицію, прийдеш до мене особисто, ми все обмозгуємо, а потім належно представемо твої ідеї нашим колегам, добре?
Власник зміїної нижньої частини кивнув і сів за стіл поряд з Алексом.
А цікава тут розстановка сил, як я встиг щойно побачити. Як символічно: два протиборчі табори, але вони існують і уживаються під одним дахом. З одного боку: павукоголовий Алекс, мамонообличний Зазикин і ось цей напівзміїний Антон.
З іншого боку: Вадик, фіолетова вусата Іззі та… а цей звідки взявся?
— Затримався, проблеми з сином, перепрошую, — прошипів новий член колективу, який невідомо звідки з'явився.
Дромед, про що говорив напис над його головою, був силуетом людини, що складалася з тисяч маленьких жучків. Вони постійно рухалися і переміщалися, тому по тілу цієї істоти постійно йшли маленькі хвилі.
— Ну, ось і всі в зборі, почнемо. Зазикин, ти просив виступити першим, тобі слово, — чемно сказав Гавриил і доброзичливо посміхнувся всім присутнім.
— Дякую, — відповів пузомордий, котрий і так уже стояв. — Загалом, не довго говоритиму. Як ви пам'ятаєте, я попросив Дромеда і його команду написати нам новий штучний інтелект для енпісі і його основою мало послужити те, що неігровий персонаж тепер не повинен бути прив'язаний до певних локацій, ситуацій і манер поведінки, а повинен самонавчатися — в розумних межах, звичайно, і по-різному впливати на ситуації. Перші тести пройшли дуже успішно, впроваджений штучний інтелект показав себе з найкращого боку, створивши своїми новими паттернами поведінки унікальні ігрові ситуації. Один екземпляр навіть зміг взаємодіяти з артефактом старих богів, що випадково сгенерувався. Повний та детальний звіт я надам кожному з вас після планування. Ви ознайомитеся з ним, а потім ми зможемо обговорити подальший розвиток цього напряму та впровадження його безпосередньо у гру.
Друге, про що я хотів сказати, це помічники. Впровадження помічників для всіх членів адміністрації гри винятково сприятливо вплинуло на роботу всіх відділів! Зараз ми готуємо нове оновлення та розширену кастомізацію для помічників, а також розробляємо версію помічників для всіх гравців та працюємо над тим, як логічно впровадити та обґрунтувати наявність помічників для гравців. З цього питання я також кожному надам повний звіт. У мене все. Спасибі за увагу.
— Дякую тобі, Зазикин, за такий короткий і ємний виступ. Ми обов'язково ознайомимося з твоїми матеріалами та обговоримо все на наступній планерці.
— Іззі, тобі слово.
— Дякую, Гавриил, — жінка допила вміст келиха і вказала рукою на синю вухату мишу в кутку, — це мій новий помічник — Верес…
— Уже п'ятий за півроку. Ти їх з’їдаєш, чи що? — з глузуванням промовив Алекс. Через його павучу голову незрозуміло було, які емоції зараз показувало його обличчя.
— Так! Вгадав, мій хороший. Так ось, цей мій новий помічник, так що, з усіх робочих питань звертайтеся до нього, а потім він передасть все мені. Миколо, ти можеш звертатися до мене особисто, — підморгнула мені Ізі.
Я не зніяковів і лише мовчки кивнув.
— У мене все. Дизайнерський відділ працює в штатному режимі, без будь-яких заминок чи проблем. Верес! Підлий напівсухого.
— Ну, коли торкнулися теми новеньких, то я теж вам декого представлю. Знайомтеся — це Селезньов Микола Васильович, колишній військовий кореспондент та письменник, а нині наш новий сценарист.
— Стривай, голубчику! Це як це? Наскільки я пам'ятаю, головний сценарист у нас — Зазикин, і він відповідає за всіх сценаристів, — перебив Вадика Алекс, зло клацаючи своїми жовнами.
— Так, але я вирішив провести маленький експеримент, і він з лишком виправдав себе. Микола Васильович щойно створив свій перший квест, і він незрівнянний. Насправді, незнайомий з прийнятими квестовыми умовностями, він одразу створив щось незвичайне і цікаве. Людина ніколи не грала в ігри, і перший квест, що він створив, не подай-принеси, а навпаки, гравець повинен виконувати певні дії, поки квестгівер йому щось подає і приносить! Це геніально! І я вважаю, саме такий підхід вдихне нове життя в історії Мірантира і саме за такими досвідченими людьми та недосвідченими письменниками наше майбутнє.
Запанувала трунова мовчанка. Жодного шурхоту, ковзання; здавалося, навіть дихання у всіх перекрилися.
— Вересе, Миколо Васильовичу, не могли б ви вийти з кімнати, будь ласка, — тихо, але наполегливо промовив Алекс, своєю павучою мордою. — Я наполягаю.
— Верес, почекай зовні, мій хороший, — спокійно, але холодно промовила Іззі.
— Мене двічі просити не треба, я вийду сам. Радий знайомству з усіма. Бувайте, — швидко випалив я, і вчасно вийшов з кімнати, бо схоже, після слів Вадика, зараз там почнеться буря.