Пролог
1. Створення персонажа
2. Стартова локація
3. Навчання
4. Стартова локація та нові знайомства
5. Селище рибалок на горі
6. Швидке введеня в справу
7. 88
8. Нове життя
9. Вступний ролик
10. Нове призначення
11. Баг
12. Освоград
13. Ази роботи
14. Дідусева гордість
15. Начальство
16. Сім'я
17. Пристанище
18. Прірва
19. Персонажі
10. Нове призначення

— Ах ти ж, їжачиху мені в гузно! Це чо таке було зараз?

Я знову опинився на острові з кам'яною бруківкою та лавочкою. В очах трохи пекло, а голова паморочилася. Довелося спертися руками на коліна, щоб не впасти. Спробував проморгатися, але серпанок і неприємне відчуття нікуди не поділися.

— Все гаразд, Миколо Васильовичу, оскільки ви підключені до гри безпосередньо через мозок, може бути легке запаморочення та брижі в очах через завантаження ролика.

— Якого, цвях тобі в коліно, ролика?

— Зараз вам полегшає, і я розповім. Присядьте на лавочку. Чи, може, водички?

— Дупички!

Через десяток вдихів і видихів мені полегшало, погляд прояснився і я випростався на повний зріст. Переді мною стояв і виблискував своєю дратівливою посмішкою і біло-жовтими обладунками місцевий крилатий янголятко.

— Ну, я ж казав, все пройшло. Як ся маєте, Миколо Васильовичу?

— Ти мені тут не це, зуби не забалакувай, а краще дай відповіді на кілька запитань, коли приперся.

— Я тут саме для цього.

— Тоді, значиться, питання перше: якщо покумекати головою і з'єднати кобилу з возом, то ти тут головний, га? Тільки давай без цих ухилень, май повагу до старших і не вважай мене за дурника.

— Ну, можна сказати й так, я тут головний.

— Тоді одразу друге запитання: як мене звуть — ти знаєш, але ось чо твоє справжнє ім'я — Гавриил, я не повірю ніколи.

— Ви маєте рацію, звати мене Вадим…

— Ага, значить Вадик! Тоді дай мені відповідь, дорогий Вадику, і на третє запитання: навіщо тобі потрібен старий та немічний дідуган?

— Відразу до діла?

— Ну, а чо віслюка за мошонку тягати? Говори як є, люди дорослі… Ну я так точно.

— Як вам ролик?

— Чо?

— Як вам те відео, яке ви щойно переглянули та події якого начебто походили від вашого обличчя?

— А як це пов'язано з тим, чо я запитав?

— Безпосередньо і цілком ці питання пов'язані. Просто дайте відповідь.

— Ну… Це кіно… Та нічого не зрозуміло! Бух, бах, якісь тварини, солдати, вибухи, зради, смерть. Війна і нічого більше.

— Саме так, Миколо Васильовичу, саме так. Війна і нічого більшого. Обгортка без цукерки, а нам потрібна начинка! Для цього я вас і впровадив сюди.

— Чо?

— Ем-м-м, може вина для початку?

— Запхай собі це вино в свій же початок! І так нічого незрозуміло, а під алкашкою, чоб я ще більше заплутався? Ні. Давай по тверезому.

— Тоді ви вже зрозуміли, що ви в грі?

— Так. Онучок пояснив.

— А це було вступне відео, яке показується людині, яка вперше заходить сюди. Через цей ролик люди дізнаються, де взагалі відбуватиметься дія, які особливості світу та невелику передісторію.

— Ну, якщо говорити по честі, то так собі вступ.

— Ну, це один із десятків роликів, саме ваш — це відео для стандартного вибору — чоловіча стать, людська раса, але не в цьому суть. Суть у тому, що сюжету в нашій грі як такого немає…

— Я, звичайно, те ще гальмо у всіх ваших цих штуках, але як же без сюжету? Навіть у якихось дешевих серіалах по телевізору, які йдуть по обіді для домогосподарок, є сюжет.

— Ось! Мені подобається! Слушні запитання підіймаєте, Миколо Васильовичу, хоч і перебиваєте, не дослухавши до кінця, — Гавриил, він же Вадик, аж засяяв після мого запитання, хоч, здавалося б, куди більше. — Спочатку, ми хотіли зробити ставку за різноманітність локацій і рас, і це навіть спрацювало на момент запуску: гравець створював будь-кого, якого тільки йому заманеться персонажа, і опинявся в мальовничому та різноманітному світі з тисячами таких самих гравців. Роби що хочеш, розважайся як хочеш, інструментів для цього багато. Але, як виявилося, люди зараз не люблять та й не вміють розважати себе самі. Їм потрібен сюжет, історія, яка розважала б їх і постачала емоціями, і самі вони такі історії створювати не вміють, подавай уже готове і тягни за ручку, розжовуючи все…

— Ага, ну зрозуміло, хліба та видовищ, плюс повне отупіння від цих планшетів та комп'ютерів. Ну а я тут до чого?

— Ну ви що, Миколо Васильовичу, не скромничайте. Я затятий фанат вашої творчості з самого дитинства, і вважаю, що ви — саме та свіжа кров, яка нам потрібна і яка може забезпечити нашу гру цікавими та нестандартними історіями. У нас, звичайно, є сценарний відділ, який сяк-так справляється зі своїми обов'язками… Але це не те, що я хочу бачити в цьому світі. Мені потрібне живе та справжнє наповнення…

— Ну, зі свіжістю моєї крові ти погарячкував — це раз. З чого ти взяв, чо мені це взагалі цікаво — це два. І більшу частину справи робили редактори, а не я — це три.

— І я спокійно зараз пройдуся всіма пунктами, — усміхнувся мій співрозмовник дивною загадковою усмішкою. — Раз: майже всі молоді, але водночас досвідчені сценаристи, яких ми наймали, — повні нездари, які працюють за шаблоном і не вміють по-справжньому творити. Два: Миколо Васильовичу, ми дорослі люди, як ви самі сказали, і за будь-яку допомогу треба платити. Не хочу опускатися до загроз, та й в жодному разі не бажаю зла, але ваші рідні дали згоду на впровадження вас у гру, тому що вони люблять, як ви висловилися, старенького дідугана, і хочуть, щоб ви продовжили жити, а це впровадження коштує дуже дорого. Тому доведеться попрацювати, щоб ви змогли й надалі бачитися з сім'єю і їм не довелося влазити в кредити лише через ваш тяжкий характер і звичку йти всупереч. Ну і три: редактори лише обрамляли, а саму сутність створювали ви.

Повисла невелика пауза. Ах ти ж виродок! Ах ти ж мерзота крилата! Шантажувати мене моєю родиною. Я вже й забути встиг за всі ці роки, що у світі існують такі козляри.

— Мені треба подумати, — сказав я тільки це.

— А вам нічого тут думати. У вас і вибору немає. І, Миколо Васильовичу, давайте не драматизувати, я вже бачу на вашому обличчі, що ви хочете мене придушити. Я ж вас не вугілля змушую добувати, а лише допомогти нам створити те, до чого у вас явний талант.

— Тобто, вибору в мене зовсім нема?

— Вибір є завжди.

— А більш банальну фразу підібрати ти не міг, Вадику?

Гавриил натягнуто посміхнувся. У нього що, посмішка припасена на кожен випадок життя?

— І чо я маю зробити, чоб регулярно бачитися з сім'єю і рідко бачитися з тобою, Вадику?

— Працювати, Миколо Васильовичу, працювати, — знову щаслива посмішка на обличчі цього дивного янголятка. — На вас уже чекає помічник, якого ми вам виділили і з яким вам доведеться працювати. Познайомтеся, поспілкуйтеся, притріться, знайдіть спільну мову. Потім, можливо, пройдіть пару квестів, щоб краще зрозуміти, як тут все влаштовано. Але не затягуйте — перші результати, тобто перші написані вами квести, мені вже потрібні до кінця тижня. І тільки після цього вас зможе відвідати сім'я.

— Чо таке, ці квести?

— Завдання, місії, історії називайте як хочете, але суть одна — вам доведеться писати, а помічник допоможе втілити ці завдання в ігрову реальність. Андрій дуже талановитий хлопець, майстер на всі руки у плані геймдева. І код напише, і дизайн вигадає, і манеру поведінки пропише персонажам. А сценарії це взагалі його пристрасть. Сподіваюся, ви спрацюєтесь.

— Але я думав, чо мій помічник це той, як його там... Конов'язов.

— Хто?

— Ну Коловрат… чи Компромат… Як же його… Кін…

— Конкланд?

— Так точно! Він самий.

— Конкланд — це лише допоміжна програма, а Андрій — справжня людина, сценарист та ентузіаст. До скорої зустрічі, Миколо Васильовичу.

Мене, без оголошення війни, знову проткнуло сталеве пір'я крил Гавриила, і в очах потемніло.

Ну, Вадику, я тобі ці протикання ще пригадаю, не можна так зі старими, ах не можна.

***

Я вийшов із водяної стіни і опинився у дворі Вільгена та Ларіни.

«Збереження…»

Біля криниці стояв той самий Андрій — про що сповіщав напис над його головою, — який мав би стати моїм черговим помічником. Високий блондин з очима, що світилися, і обличчям зірки кіно, але в той же час сутулість і невпевнена поза видавали в ньому доходягу. І плюс до всього його шкіра була блакитного кольору.

— А ти чо такий синюшний, га? За комірчину полюбляєш закидувати, чи чо? — одразу ж спитав я у хлопця, простягаючи йому руку.

— Ні, просто фанат Аватару, особливо третьої частини. А це обов'язково? — спитав він мене ламаним голосом семикласника, спідлоба поглядаючи на протягнуту долоню.

— Ну, мужики зазвичай так вітаються, ти чо, не мужик?

Синьошкірий невпевнено потиснув руку і повернув її назад — у кишеню чорних шкіряних штанів. До речі, він весь був у шкірі: шкіряні високі черевики, шкіряна куртка, шкіряних рукавичок тільки не вистачає і маски якоїсь — невже збоченець?

— Мене Миколою Васильовичем звати, а ти поляк чи чо, чи в тебе справжнє ім'я інше?

— Ні, звідки така думка?

— Ну, ти ж не Андрій, а Андрій, як тебе крилитий назвав, з наголос на «а»… Такі імена начебто поляки мають.

— Може й так, не знаю — я не питав у них, — погляд мого нового знайомого був спрямований на землю і він явно не збирався осяяти мене своїми ясними очима.

— Ну, Андрію, з наголос на «а», якщо нам тепер працювати разом, підемо спочатку поїмо, а потім уже займемося справою.

— Але… Тут необов'язково їсти. У тебе впала витривалість?

— Нічо в мене не падало, просто гроші сплачені, та й Ларіна, господиня, наготувала, чо їжі пропадати.

— Але…

— Ніяких «але», я пригощаю. Ходімо. І це, тобі скільки років?

— А яка різниця? — невдоволено пробурчав синюшник, дивлячись у підлогу.

— А тому чо мені вісімдесят вісім, а якщо тобі й сорока немає, то не тикай мені тут, зрозумів?

Андрій нічого не відповів, лише згорбився ще більше, а я попрямував у хлів з двостулковими дверима. Усередині, на моєму столі, вже стояли два дерев'яні кухлі та тарілки з їжею. Відвідувачів не побільшало, Дризтун так само мирно сопів у кутку з кухлем у руці.

На звук відкриття дверей з'явилася Ларіна. Подивилася на мене, посміхнулася, а потім перевела погляд на синявого та поцікавилася:

— Андрію, вітаю, тобі як завжди, яблука та груші?

— Ні, дякую, — похмуро відповів хлопець, дивлячись кудись убік.

Хазяюшка пішла в бічні двері, а ми розмістилися за столом.

— Ти з нею знайомий?

— Я створив її, — невдоволено відповів синюшний, не зводячи очей.

— Як це так, ти її створив? Вона чо, не людина?

— Ні, вона енпісі.

— Чого пісі?

— Неігровий персонаж.

— Ну чо, давай, за знайомство? — підняв я кухоль з елем, вирішивши трохи почекати з розпитуваннями, а то в хлопця такий вираз обличчя став, ніби він лайна сьорбнув.

— Я не п'ю, — понуро відповів Андрій, так само не підводячи погляду.

— Ну, може, воно й правильно, ти і так, як синець виглядаєш.

Я зробив пару затяжних ковтків і вдоволено поставив кухоль на стіл. Не мій сидр, але також добряче пійло, з легкими дубовими нотками.

— А чи їсти ти хоч буш?

— Навіщо? Це все віртуальне. А з витривалістю у мене все гаразд.

— Ех, не розумієш ти нічого. Ось посидів би ти, як я, шість років на дієті, і пригорілу засмажку зі сковорідки зжер би.

— Приємного апетиту, — пробубнив Андрій. — Тільки давайте швидше, бо мені ще в магазин до закриття встигнути треба, — це вже він сказав зовсім тихо, собі під ніс.

Перед синцем з'явився пожовклий листок, і він поринув у його читання.

Ну, якщо не хоче, то й наполягати не будемо. А я поки поїм і подумаю, що ми маємо зараз. Руки стали відокремлювати безліч плавців з боку рибини, а думки стали вкладатися по-порядку.

Я в комі, тобто, вважай, лежачий труп, у моєму віці вийти із цього стану майже неможливо. Є, звичайно, ймовірність, що розумники вже придумали якісь ліки для лікування, але я знаю, в якій країні живу, і щоб вистояти, чи точніше, вилежати чергу на безкоштовні ліки, потрібно років десять, а платні жодні заощадження не потягнуть, ні мої, ні моєї рідні. З цим розібралися, я вже не прокинусь. Але, ми маємо те, що я тепер тут — у комп'ютері, а точніше, в якійсь іграшці з усіма цими тваринами, островами, що літають і без електрики. Ти ба, отакої. Понавигадують, а дідові потім розбиратися з цим.

Загалом, я тут. Але навіщо? Як там сказав Вадик? Для вигадування завдань. Тобто треба вигадати історії для розваги дітлахів, які накупили цих ігор. І мало того, відмовитись я не можу. Хоча, з іншого боку, гріх скаржитися… Поки що тільки плюси зустрічаються, за винятком одного величезного мінусу: мною маніпулюють. І причому не якось там, а безпосередньо через родинні зв'язки та почуття.

Підсумуємо: я в грі, мені тут жити і працювати, і до кінця тижня мені треба вигадати якесь завдання, і бажано цікаве і незвичайне, щоб побачитися з сім'єю.

— Чуєш, Андрію, а який сьогодні день тижня? — поцікавився я у синюшного, доївши смачну рибину і приклавшись до кухля.

— Середа.

— Ах ти курвина мати, так часу не так уже й багато лишилося! Тоді давай працювати.

Я допив ель і задоволено відригнув. Папірець, який читав Андрій, зник, тому я побачив його незадоволене обличчя.

— Чого скривився? У моєму віці шкідливо тримати у собі. Ну чо, розповідай, як у вас тут все влаштовано.

Хлопець задумливо пошкрябав нігтем стільницю, але нічого не відповів. Потім він мигцем, буквально на долю секунди, підняв погляд, його очі зустрілися з моїми і білява голова знову опустилася вниз.

— Конкланд, — пробубнив він трохи голосніше, ніж звичайно.

Утворилася сіра хмара, з якої вийшов мій перший помічник. Здавалося, чи його вуса стали ще довшими та гострішими?

— Творець Андрій, як я радий вас бачити, нарешті приємне суспільство вихованої та освіченої людини, — злегка вклонившись, промовив хлющ.

— Так-так, скажи, які завдання він уже виконав, які провалив, які в них були вхідні точки, які гілки він вибрав, і який результат у кожного з квестів? — синюшний не підняв голови і продовжував шкрябати стільницю.

— Точно! Копати вас у всі дірки, я зовсім забув про Рорика, він же чекає на мене!

— Нічого, зачекає.

— Та як, мене вже кілька годин немає, а знаючи його, він сам може наробити діл. Пішли зі мною, дорогою розкажеш про ці квести, завдання та іншу брехню.

— Але ж він теж енпісі, він чекатиме скільки буде потрібно.

— Ні, я його знаю, зара сам попреться в сховок, і кокнуть його там. О! Знаю! Слухай, а ти не проти, якщо він із нами побуде? Прикипів я чось до нього.

— Але ж він неігровий персонаж.

— Чо? Він також програма? Так мені тепер один хрін, програма, не програма, я тепер живу тут, так чо для мене ви всі рівні.

Я залпом залив у себе другий кухоль елю, вдоволено витер вуса і прокричав:

— Хазяюшка, дякую за частування, все було просто на найвищому рівні! Незабаром ще до вас загляну! — підвівся з-за столу, зручніше підтягнув арбалет на спині. — Ходімо, заберемо Рорика і займемося справою, тут недалеко.

© Дмитро Шилов,
книга «Дедагеймер».
Коментарі