Давньогрецький театр складався з відкритого майданчика для виступів хору - орхестри, і глядацької зали, також під відкритим небом, яка, власне, і називалась «театром», від дієслова «дивитися» (theaomai).
У театрі Діоніса в Афінах глядацькі місця були розташовані виступами на схилі Акрополя. До орхестри прилягала скена - перегородка, яка зазвичай зображала фасад палацу чи будинку. В ній були двері, з яких під час п'єси могла викотитись еккіклема - платформа на колесах, - щоб показати, що відбувається усередині будівлі. Крім того, на еккіклемі часто вивозили персонажів, які тільки-но померли. Інша театральна машина - механе - була спеціальним краном, який підіймав актора у повітря, зображаючи його політ, чи спускав з «неба» богів (звідси латинський вираз deus ex machina - «бог з машини»).
Актори під час дії розміщувались перед скеною, а хор танцював на орхестрі. У IV ст. до н.е. перед скеною стали зводити високий дерев'яний помост - проскеній, і актори перемістились туди. Хор і актори потрапляли на орхестру через пароди, бокові проходи з двох сторін від скени.
У афінському театрі, за сучасними підрахунками, могло вміститися 15-20 тисяч осіб. В Аттиці середини V ст. до н.е. це складало приблизно 5-7 % від всього населення. Глядачі сиділи на дерев'яних трибунах. Перед орхестрою знаходились VIP-місця - проедрія. Вони резервувались для благодійників держави, чиновників, офіційних гостей, знаменитих полководців чи спортсменів. Право проедрії могло бути подароване екклесією як спеціальна почесть. У першому ряду на мармуровому троні сидів жрець Діоніса Елевферія та інші служителі культу. В комедії «Жаби» Діоніс звертається за допомогою до свого жерця, рятуючись від страшного чудовиська Емпуси: «О жрець мій, захисти ж божество своє!»
Публіка у театрі могла виражати своє незадоволення криками, шипінням, свистом й стуканням. Щоб підтримувати порядок, у театрі знаходились рабдухи - спеціальна поліція, яка була озброєна палицями. За рахунок хорега під час вистав глядачам розкидали закуски (сушені фрукти й горіхи) та кілька разів наливали вино. Аристотель пише, що глядачі їли особливо голосно та старанно, якщо п'єса їм не сподобалась.
Театр у Епідаврі
Збудовано приблизно 360 р. до н.е.